Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj vad spännande, det hade jag ingen aning om! Har aldrig bott i Sverige som vuxen så detta har helt gått mig förbi. Enda stället jag har haft det så på här i UK var studentboende på universitetet.

Kan man reglera temperaturen när värmen väl är igång, eller är det samma temperatur för alla som gäller?

För oss blir det inte varmare än 18-19 grader när värmen kommer igång men man kan ju alltid stänga av elementen och ha det kallare på vintern. 😅
 
Jag stör mig på att jag uppenbarligen är usel på att googla 😤

Jag ville kolla vilken temperatur det var i september 2021 (för att jämföra med dagens temperatur) men lyckas inte hitta det.
 
För oss blir det inte varmare än 18-19 grader när värmen kommer igång men man kan ju alltid stänga av elementen och ha det kallare på vintern. 😅
Tja, det går säkert att vänja sig vid det också! Minns när jag bodde i en superkall lägenhet där temperaturen kunde gå ner till 14 grader om man hade värmen avslagen för länge (vi snackar alltså en dag eller två, inte mer). Där kändes 18-19 grader riktigt tropiskt :D
 
Jag stör mig på att jag uppenbarligen är usel på att googla 😤

Jag ville kolla vilken temperatur det var i september 2021 (för att jämföra med dagens temperatur) men lyckas inte hitta det.
Har du kollat temperatur.nu? Där kan du, under förutsättning att stationen funnits ett tag, jämföra olika perioder.
 
Helt klart en annan värld, jag tycker det är skitmeckigt att behöva ta fram telefonen alls. :D I ert fall tycker jag ju att företaget borde fixa en säkerhetsapp som hjälper med inloggningen, men som inte kräver något dumt BankID. :angel::D

Jo, företaget har en säkerhetsapp. Men först måste man skriva in ett lösenord i datorn, öppna appen och skriva in en pinkod i appen som sen ger en en annan pinkod tillbaka (denna gäller i mindre än en minut). BankID hade utan tvekan känts som en markant förenkling!
 
Å nu stör jag mig på att jag inte tittade på temperaturen innan jag gick ut. Då hade jag förstått att mössa hade inte varit fel. Va kallt om öronen, fast nu har tempen stigit. 🤪

Visa bifogad fil 99116
Moder natur tyckte det var kul att gå lägre.. idag tittade jag tempen innan jag gick hemifrån, men stämde visst inte…

Kommer vintern tidigt i år månne?

2A362906-71A7-4EF2-80C0-4F1127E05254.webp
 
En av mina favoritpoddar har släppt ett nytt avsnitt. Såg detta på deras instagramsida MEN spotify verkar tröga för det har inte kommit upp där än :arghh: Stöööörigt.
 
PostNord. :mad:
"Misslyckad leverans
Hej!
Vi har försökt leverera ditt paket från Wexthuset den 2022-09-02 kl. 13:13, men lyckades ej då leveransplatsen var otillgänglig (snö, avstängd eller dylikt). "

Skrev ett irriterat mail och skickade en bild och krävde att de kör ut mitt paket idag. Det kommer aldrig att hända iofs.
IMG20220902132104.webp
 
Att jag blir så rastlös, vill så mycket, orkar så lite. Känner mig fångad fast jag är precis där jag vill vara. Blir ofta såhär på hösten, känns som om en snara dras åt när kvällarna blir mörkare, och jag vill bara rymma.
Jag vill också rymma just nu, har du något bra tips att rymma till?
 
PostNord. :mad:
"Misslyckad leverans
Hej!
Vi har försökt leverera ditt paket från Wexthuset den 2022-09-02 kl. 13:13, men lyckades ej då leveransplatsen var otillgänglig (snö, avstängd eller dylikt). "

Skrev ett irriterat mail och skickade en bild och krävde att de kör ut mitt paket idag. Det kommer aldrig att hända iofs.Visa bifogad fil 99223
Herregud?! Hur hade du tänkt att de skulle ta sig in där?! 😲😂
 
Att jag är kelsjuk och vill ha närhet men kan inte leva ut det. Tänker för mycket på min crush som är högst otillgänglig och orimlig. Känner mig redo för att ta steget, känner att jag skulle våga men så kärar jag ner mig i helt fel person!!
 
SD politiker visar ännu en gång att IQ nivån inte är allt för hög.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQW6om/far-bensin-for-att-kora-runt-med-sd-reklam

"Stig Malmberg, ordförande för Sverigedemokraterna i Ånge är glad över att så många ungdomar har tagit ställning för partiets politik. Enligt honom är det partiets politik som lockar mer än erbjudandet.

– Det är inte så att man bara sätter på en blomma för att man får lite bensin det är jag alldeles övertygad om. Utan det är mer deras åsikt som har styrt och får de då bensin på köpet då blir de jätteglada, säger Stig Malmberg."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 185
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 302
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 238
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp