Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att uppläsaren av ljudboken jag just påbörjat uttalar vindruva som "vinndruva". Fruktansvärt störigt eftersom att just en vindruva spelar en ganska central roll i boken såhär i början (vilket ju låter lite tokigt, men så är det).

Undrar om samma uppläsare beställer ett glas rödvinn när hon är ute på krogen? :cautious:
 
På att uppläsaren av ljudboken jag just påbörjat uttalar vindruva som "vinndruva". Fruktansvärt störigt eftersom att just en vindruva spelar en ganska central roll i boken såhär i början (vilket ju låter lite tokigt, men så är det).

Undrar om samma uppläsare beställer ett glas rödvinn när hon är ute på krogen? :cautious:
Hon kanske tänker vind-ruva istället för vin-druva? Av okänd anledning. Störigt hur som helst!
 
Sverigedemokraternas reklamer. (Stör mig på Sverigedemokraterna och rasism överlag, men för att vara lite specifik.) Man måste liksom tänka rasistiskt för att de ska bli begripliga, vilket jag antar fyller någon slags Overton-funktion. Särskilt den där texten "Hårdare straff för kriminella...och inget snack" lagts över en bild på ett flygplan. Kriminella måste här per definition bli synonymt med någon som går att skicka tillbaka till ett annat land. Annars blir det ju bara nonsens, att man skulle skicka kriminella på semester.
 
20220901_162436.webp
Köpte grön glow-in-the-dark-vinyl för att sätta på mina nyinköpta kärl till lite sopsortering. De står inne i ett skåp, perfekt att ha lysande text på! tänkte jag. Mmm...
Vad behöver glow-in-the-dark-vinyl för att glowa-in-the-dark? Och vad får dessa kärl inget av, när de står i ett stängt skåp?
Så. Jäkla. Korkad.
 
Var på jobbintervju. Jag söker egentligen inte för jag trivs så bra, men det här var så mitt i prick så jag spontansökte. Och det lät jättekul :arghh: Jag vet inte om jag har orken att byta jobb, hade varit lättare om det verkade dåligt.

I-landsgnäll.
 
Jo, det är enkelt med lösenord. Men när man måste ha femtioelva olika (olika regler, olika giltighetstid och olika varianter av verifikation via mobilen (pinkod utöver mobilens pin) utöver lösenordet (inte BankID) så blir man rätt less på det. Alla skriver numera ner sina lösenord för de är för många gör att det blir ytterligare ett moment innan man kan logga in. Därför längtar jag efter BankID och enkelheten det ger!
Helt klart en annan värld, jag tycker det är skitmeckigt att behöva ta fram telefonen alls. :D I ert fall tycker jag ju att företaget borde fixa en säkerhetsapp som hjälper med inloggningen, men som inte kräver något dumt BankID. :angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 237
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 679
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 236
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp