Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grannarna :rage: idioterna som bodde ovanför verkar ha bytt till lägenheten under mej istället. Dom tycker tydligen att man kan poppa musik så det dunkar i hela huset. Och det är verkligen dunkadunka-musik :arghh: varför kan dom inte flytta härifrån :arghh:
 
Fast lösenorden sparar man ju på den enhet man använder det första gången, sedan behövs det bara ett klick! Ingen jobbig jäkla mobil inblandad. :D
Vi måste byta lösenord var 6'e månad på jobbet. Hade lätt föredragit inlogg med mobilt bank-id
 
Köpte mig en billig tyst kylplatta då den jag hade tidigare dog. Min dator blir för varm så vill inte köra utan och den tidigare var en billig tyst kylplatta. Dock inte samma märke. Den funkar, den var billig, men den är fanimig inte TYST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är ju en fläkt och låter som en fläkt. Den andra var en fläkt och lät lite mindre som en fläkt.... Jag.kan.inte.med.ljudet.av.fläkt!

Jag står inte ut! Det är trots allt billigare att köpa en kylplatta till en gammal dator än att köpa en ny dator, men....alltså....
 
Det är inget företaget jag jobbar på godkänner. Mina privata som FB osv är inga problem. Men på jobbet har vi femtioelva olika lösenord vi måste skriva in varje dag. Hade varit mycket enklare med bara BankID till allt.

Vi måste byta lösenord var 6'e månad på jobbet. Hade lätt föredragit inlogg med mobilt bank-id
Jag tycker ju att ett sådant företag skulle kunna erbjuda en liknande tjänst men som inte kräver smartphone eller särskild bank. Jag klockar in varje dag med fingeravtryck - det påverkar inte mitt datoranvändande, kräver ingen speciell utrustning (telefon) och fungerar utmärkt.
Oavsett tar det längre tid för mig att krångla fram telefonen, välja BankID, låta dator och telefon hitta varandra och godkänna, än att knappa in ett lösenord på tangentbordet. :)
Edit: fingeravtrycket för att ens logga in på telefonen fungerar dessutom kanske bara 80% av gångerna, sedan ber den mig försöka om x antal sekunder igen, eller swipa och trycka in koden ändå.
 
Jag är med i ett antal grupper på Facebook där det söks medryttare och medryttarhästar. Väldigt, väldigt ofta händer det att någon kommenterar ett inlägg (alltid där en medryttare sökes/häst finnes) 1-2 timmar efter att inlägget publicerats och frågar om det fortfarande är aktuellt. Inklusive inlägg som skriver att så länge det finns kvar så är det aktuellt.

Dvs inlägg, någon/några timmar senare 'är detta fortfarande aktuellt?'.
 
Jag tycker ju att ett sådant företag skulle kunna erbjuda en liknande tjänst men som inte kräver smartphone eller särskild bank. Jag klockar in varje dag med fingeravtryck - det påverkar inte mitt datoranvändande, kräver ingen speciell utrustning (telefon) och fungerar utmärkt.
Oavsett tar det längre tid för mig att krångla fram telefonen, välja BankID, låta dator och telefon hitta varandra och godkänna, än att knappa in ett lösenord på tangentbordet. :)
Edit: fingeravtrycket för att ens logga in på telefonen fungerar dessutom kanske bara 80% av gångerna, sedan ber den mig försöka om x antal sekunder igen, eller swipa och trycka in koden ändå.

Jo, det är enkelt med lösenord. Men när man måste ha femtioelva olika (olika regler, olika giltighetstid och olika varianter av verifikation via mobilen (pinkod utöver mobilens pin) utöver lösenordet (inte BankID) så blir man rätt less på det. Alla skriver numera ner sina lösenord för de är för många gör att det blir ytterligare ett moment innan man kan logga in. Därför längtar jag efter BankID och enkelheten det ger!
 
Jo, det är enkelt med lösenord. Men när man måste ha femtioelva olika (olika regler, olika giltighetstid och olika varianter av verifikation via mobilen (pinkod utöver mobilens pin) utöver lösenordet (inte BankID) så blir man rätt less på det. Alla skriver numera ner sina lösenord för de är för många gör att det blir ytterligare ett moment innan man kan logga in. Därför längtar jag efter BankID och enkelheten det ger!
Håller med. Och så kan man inte längre återanvända och alternera mellan samma lösenord som det brukade gå att göra på jobbet. Numera är jag inne på djurens smeknamn för att kunna generera ett nytt lösenord när det krävs..... O_o
 
Å nu stör jag mig på att jag inte tittade på temperaturen innan jag gick ut. Då hade jag förstått att mössa hade inte varit fel. Va kallt om öronen, fast nu har tempen stigit. 🤪

A17588AF-59FD-4904-8D6E-1C681E9DBDB7.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 237
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 679
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 236
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp