Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstfiske via telefonen! 🤬
Jag brukar inte svara på (för mig) okända nummer, men tänkte mig inte för pga halvsov i soffan och tänkte att det kanske var någon av de nya stallkompisarna jag inte hunnit lägga in i telefonboken. Nope! "Jag representerar x-partiet och bla bla bla..." Han blev snabbt avbruten av att jag sa att jag har NOLL intresse av att höra vad han har att säga. Det är ett av partierna jag aldrig skulle få för mig att rösta på pga står för långt ifrån mig. Inte blev jag mer vänligt inställd när jag fick samtal från dem...
 
Att jag inte för allt i världen kommer på ett sätt att förklara på ett enkelt sätt varför multiplikation med två negativa tal blir positivt. Har en relativt svag mattegrupp imorgon och det finns ett par där som vill veta varför man gör som man gör. De förklaringar jag kommer på kommer gå över huvudet på dem 😅🤦‍♀️
 
Att jag inte för allt i världen kommer på ett sätt att förklara på ett enkelt sätt varför multiplikation med två negativa tal blir positivt. Har en relativt svag mattegrupp imorgon och det finns ett par där som vill veta varför man gör som man gör. De förklaringar jag kommer på kommer gå över huvudet på dem 😅🤦‍♀️
Kan du inte visa på en tallinje? Om det nu heter så.. 😅
 
1. folk i trafiken. Allmänt -och det är ofta många störiga situationer, men jag blir TOKIG på folk som ligger 10km under hastighetsbegränsningen, och folk som i tät rusningstrafik inte effektiviserar körningen utan rullar i sakta mak in i- eller genom rondeller (så man själv bara kommer halvvägs in eller inte kommer ut) eller bara inte följer rytmen utan kör ett eget flow som hindrar andra.

2. jag har lyckats blanda mig i en fråga som inte alls är på mitt bord - men jag kunde inte låta bli för jag ser att personen som har frågan inte löser den. Nu var jag dum och öppnade den dörren 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 204
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
534
· Visningar
26 823
Senast: Elo
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 245
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp