Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Omg du skulle se min gård! Maskrosor stora som träd.... Överallt. Visa bifogad fil 92895
Allt där i bakgrunden kring rabarberbusken vara flis. Inte gräs och maskrosor. Och det enda som odlas (mångåriga...) är gräslök och vitlök som jag inte kommer att äta.
Ursäkta, jag hade lite roligt åt din bild. :)

Läser: Har maskrosor stora som träd
Ser bild: Neej, det där är inte maskros.
Scrollar: Ok, det var mer än rabarbern på bilden. Och mer text också. :idea:

(Men jag måste säga att det var en stor rabarber du hade.)
 
Ursäkta, jag hade lite roligt åt din bild. :)

Läser: Har maskrosor stora som träd
Ser bild: Neej, det där är inte maskros.
Scrollar: Ok, det var mer än rabarbern på bilden. Och mer text också. :idea:

(Men jag måste säga att det var en stor rabarber du hade.)
Jag har oskojat tagit närmare femtio (50!) stänger rabarber redan. Och då satte jag plantan för tre år sedan så den är ganska ny. Det är av min mammas planta, och jag tror den fanns på gården de köpte för 40 år sedan så den är säkert minst 50år gammal.

Tur att jag gillar rabarber.
 
Ursäkta, jag hade lite roligt åt din bild. :)

Läser: Har maskrosor stora som träd
Ser bild: Neej, det där är inte maskros.
Scrollar: Ok, det var mer än rabarbern på bilden. Och mer text också. :idea:

(Men jag måste säga att det var en stor rabarber du hade.)
Jag undrade också var maskrosorna var. :D
 
Vissa människor - när jag lämnar tunnelbanan på morgonen måste jag gå över en väg och två cykelbanor. Det är en backe och vissa cyklister anser inte att de behöver stanna eller stakta ned. Varpå jag och en liten hund blir stående i vägbanan för vi kommer inte över cykelbanan! I bland står vi där någon minut (Sikten är sådan att man inte ser inte om det kommer att komma en cykel i 30-50 km/h på de ca 20 s som det tar att ta sig över vägen)

(Det är inte ett klagomål på cyklister i allmänhet för 80% saktar ned, 10% stannar - det är de där andra 10% som är problemet, men de innebär ju att man inte vågar gå :( Skulle inte de där 10% tvingas bära cerisa kepsar och ha cerisa bilar, kläder och hus så man känner igen dem? Jag tror att det är samma människor som alltid är problemet oavsett vad de gör)
 
Jag stör mig på företag som skickar ut nyhetsbrev med kampanjer för att sedan några timmar senare skicka ut ett nytt där det står ”Hoppsan, blev fel i förra utskicket, här kommer rätta rabatterna”. Är ofta samma företag också. Är det någon sorts misslyckad försäljningsgrej eller är folk så otroligt dåliga på att korr läsa sina utskick?
 
Senast ändrad:
Jag stör mig på företag som skickar ut nyhetsbrev med kampanjer för att sedan några timmar senare skicka ut ett nytt där det står ”Hoppsan, blev fel i förra utskicket, här kommer rätta rabatterna”. Är ofta samma företag också. Är det någon sort misslyckad försäljningsgrej eller är folk så otroligt dåliga på att korr läsa sina utskick?
korr.läsning är gravt underskattat.
 
Stör mig på att vissa människor som säljer sina begagnade soffor inte skriver med måtten på soffan. Känns ändå ganska relevant, framförallt om man inte skriver med inköpsställe eller modell på soffa.
Mått tycker jag är viktigt på nästan allt i möbelväg! Jag håller på att leta bokhylla och har ett rätt begränsat utrymme där den ska stå. Den får t.ex. inte vara längre än 150 cm, och inte heller högre än sisådär 180 cm. Bokhyllor som är längre/högre går ju bort....
 
Varit/är stressad och arg idag pga min kontakt på öppenpsyk ringde o sa att läkaren (som jag aldrig ens träffat) sagt att jag fått recept så det räcker, tydligen har jag fått recept från en mottagning som jag aldrig ens gått på :meh: väldigt irriterad över att min kontakt vetat detta sen förra veckan men inte meddelat mig. Så fick förklara att jag inte varit på den mottagningen så läkaren har uppenbarligen kollat på fel patient. :rage:

Det löste sig iaf till slut och jag fick de recept jag skulle ha, fast med väldigt tajt intervall på en medicin - jag får hämta ut en ny förpackning 5 dar innan den är slut. Hoppas verkligen att det inte blir nån restsituation för det finns bara en tillverkare på den förpackningsstorleken. På den andra fick jag endast ett uttag fastän jag står på den konstant sen många år.
Men de är ju narkotikaklassade :grin:

Och så har jag pms!! :rage:
 
Stör mig på att mitt hår är matt och helt glanslöst.
Tips?
F38E89DB-BDFB-4CB8-A30F-0DAEE9208F9E.webp
 
Kollar på Skrik från förr, och David Lagercrantz har en röst som verkligen fångar mig och är typ... Mysig, men han sitter ju inte stilla när han pratar, stör mig på mig själv som stör mig så mycket på det ^^
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 261
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
28 099
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp