Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att det myckna hostandet gett att båda sidor revben nu är fly förbannade = varje andetag är en pina och hur det känns när jag hostar ska vi inte tala om 😬
Pratade med 1177 som tyckte medicinerna borde gett bättre effekt, så är strax på väg till primärjouren. Förhoppningsvis får jag nått mot både hostmisären och de ilskna revbenen, ty både sova och andas vore trevligt att göra utan huggande smärta 😵‍💫
 
Rost i sig är väl inte ohygieniskt, det är ju bara järnoxid? Jag hade rengjort och oljat in om det var en pryl jag tyckte jag hade nytta av att ha kvar. T.ex. gjutgärnspannor kan jättelätt få ytrost bara av att man missar att torka ur dem utan att det betyder något.
Det jag hittat är ingen gjutjärnspanna, det är en gammal potatispress som inte används längre. Verkar inte vara bara ytrost och det är det som får mig att fundera.
 
Jag är så trött och skit att jag bara vill gråta. Gräset växer som fan och det finns miljoner projekt. Och så har förstås nån jäkla älg sprungit igenom viltstaketet så vi fick ta itu med att göra en tillfällig lagning. Orkar inte.
Ugh, känner igen mig. Besökare igår som bara "vi trodde det var övergivet, det är ju ogräs i krukorna"! Jamen tack jag vet det, det är väldigt långt ner på den väldigt långa listan just nu...
 
Fast om den inte används längre så gör det ju inget? Jag kan inte tänka mig att det påverkar något annat om den bara ligger där i lådan... :)
Den ligger i en brödform som också börjat rosta och den var tydligen inte helt ren sen sist den användes (hittade potatisrester på den :yuck:).
Den tar upp plats, är inte så mycket plats i köket, så lite synd också när det inte används, men den får väl ligga. 🤷🏻
 
Den ligger i en brödform som också börjat rosta och den var tydligen inte helt ren sen sist den användes (hittade potatisrester på den :yuck:).
Den tar upp plats, är inte så mycket plats i köket, så lite synd också när det inte används, men den får väl ligga. 🤷🏻
Lägg den i blöt och potatisresterna borde lösas upp. Så blir du av med dem i alla fall.
Men har du frågat om det är okej att göra sig av med den? Om den inte används, tänker jag.....
 
Min digitalbox+fjärrkontroll.
Är inne på tv-guiden och trycker på upp. Den reagerar inte.
Trycker på upp igen. Inget händer.
Trycker på upp igen. Inget händer.
Trycker på upp och den hoppar upp 4 steg.
Trycker ner. Inget händer.
Trycker ner. Inget händer.
Trycker ner och den hoppar ner 3 steg.
Trycker höger, inget händer.
Trycker höger igen. Inget händer.
Trycker höger. Inget händer.
Trycker höger. Inget händer.
Trycker höger och den hoppar 5 steg åt höger.
:banghead:

Annat exempel:
Ska byta kanal, t.ex. till TV4.
Trycker på 4, inget händer.
Trycker igen på 4, inget händer.
Trycker på 4. Inget händer.
Trycker igen på 4, boxen hoppar till kanalplats 444, ”ingen åtkomst, tryck ok för att stänga”.
Trycker ”ok”.
Trycker på 4, inget händer.
Trycker på 4, boxen hoppar till kanalplats 44, ”ingen åtkomst, tryck ok för att stänga”.
:mad:

Ska höja volymen:
Trycker på +. Inget händer.
Trycker igen. Inget händer.
Trycker igen. Inget händer.
Trycker igen och volymen höjs 4 steg.

Det här är några av boxens och fjärrkontrollens störiga egenheter. Det brukar bli bättre när jag drar ur sladden en stund så boxen startar om men är inte alltid jag vill det när ett program jag vill se precis ska starta för boxen tar ju tid att starta om.
:meh:
 
Ugh, känner igen mig. Besökare igår som bara "vi trodde det var övergivet, det är ju ogräs i krukorna"! Jamen tack jag vet det, det är väldigt långt ner på den väldigt långa listan just nu...
Omg du skulle se min gård! Maskrosor stora som träd.... Överallt.
20220607_200912.webp

Allt där i bakgrunden kring rabarberbusken vara flis. Inte gräs och maskrosor. Och det enda som odlas (mångåriga...) är gräslök och vitlök som jag inte kommer att äta.
 
Lägg den i blöt och potatisresterna borde lösas upp. Så blir du av med dem i alla fall.
Men har du frågat om det är okej att göra sig av med den? Om den inte används, tänker jag.....
Jag vill slänga den, för sånt som aldrig används tar bara onödig plats. Men killen resonerar annorlunda å de e ju hans kök, så än så länge får den ligga.
Å andra sidan behöver han lite tid att smälta processen eller vad man ska kalla det. Har lagt märke till att han i början kan va lite tvär/emot något, men får han bara lite tid att processa så kan till slut gå med på saker, men det kan ta tid. 😅
 
Omg du skulle se min gård! Maskrosor stora som träd.... Överallt. Visa bifogad fil 92895
Allt där i bakgrunden kring rabarberbusken vara flis. Inte gräs och maskrosor. Och det enda som odlas (mångåriga...) är gräslök och vitlök som jag inte kommer att äta.
Japp, likadant här, maskrosor och kvickrot överallt. Hann tack och lov lägga flis runt de nya träden innan allt gick åt fanders. Men jag tänker att det får vara så. Alla växter är ju fina egentligen, och det går alltid att gräva en ny rabatt när det finns tid och ork för det.
Jag kör stenhårt på att den som klagar hemma hos mig får antingen fixa det själv eller hålla käften.
Ja, det här var främlingar som skulle hämta en hylla jag sålt så jag lät dem hållas, träffar dem ju aldrig igen troligtvis. Blev lite paff dock av att säga så till någon du kommer hem till, men de menade nog inte något illa, de trodde väl det på riktigt tills jag kom ut och vinkade. De tänkte nog inte så långt som att jag skulle vilja hålla efter det om jag kunde.
 
@Zinfernia måste jag haft tur? Funkar kanon här förutom jag bllir halv galen måste ställa in svensk text varenda gång. Tv4s app har haft mer jävligt med.
 
Tappade bort namnskylten på en chili när jag lade i mer jord i krukan.
Jag har så svårt för att odla tomat och chili utan namn, och dessa vill jag ju fortsätta ta frön på. Letat högt och lågt men hittar inte .
Så irriterande :meh:
 
Tappade bort namnskylten på en chili när jag lade i mer jord i krukan.
Jag har så svårt för att odla tomat och chili utan namn, och dessa vill jag ju fortsätta ta frön på. Letat högt och lågt men hittar inte .
Så irriterande :meh:
..och nu kom det en störtskur. Hade jag inte lagt en massa tid på att leta efter namnskylten hade jag varit klar med jordpåfyllningen av resterande chili innan regnet kom men nu hann jag bara en kruka. :down:
Funderar på att ta kaffe och kaka istället för att väga upp :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 261
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
28 099
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp