Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobba natt = sova på dagen såhär års är inget annat än bedrövligt. Allt över 15 grader är för varmt i ett sovrum. Nu känns det som det tredubbla :cautious:
(Nej, det är inte det tredubbla men jag är värmekänslig och tycker att det är bläää.)
 
Stör mig på att jag hittat rostiga prylar i killens kök som används till matlagning.

Inte kan man väl använda rostiga saker i köket? Känns så fel och ohygieniskt.
 
Stör mig på att jag hittat rostiga prylar i killens kök som används till matlagning.

Inte kan man väl använda rostiga saker i köket? Känns så fel och ohygieniskt.
Jag vet inte. Men jag hade nog resonerat olika beroende på vad det är för prylar. En rostig gryta hade jag inte velat använda, men jag skulle kunna tänka mig att använda t.ex. en kniv med lite grann rost på. Men frågan är ju kanske VARFÖR det är rost på sakerna? Går det att få bort? Är det ytrost?
 
Stör mig på att jag hittat rostiga prylar i killens kök som används till matlagning.

Inte kan man väl använda rostiga saker i köket? Känns så fel och ohygieniskt.
Rost i sig är väl inte ohygieniskt, det är ju bara järnoxid? Jag hade rengjort och oljat in om det var en pryl jag tyckte jag hade nytta av att ha kvar. T.ex. gjutgärnspannor kan jättelätt få ytrost bara av att man missar att torka ur dem utan att det betyder något.
 
En man kort på jobbet igen :arghh:
Alltså jag orkar inte :crazy:
Här ringde de till mig idag och ville att jag ska jobba övertid imorgon. Jobbade övertid igår och imorgon är enda lediga dagen nästa vecka, utöver det har jag hovslagare på fm och behandling på sjukhuset på em.

Då sa hon att de får antagligen stänga stationen och ställa in all tågtrafik. Replikerade med att vi påpekat problemet för chefen sen innan årsskiftet men han viftade bort det. Jag tänker inte jobba imorgon, det får räcka med att jag sålt tre veckors semester och nu jobbar fyra helger i rad.
 
Blir så trött och irriterad på farsan. Ja jag vet att han är gammal och och har svårt att hänga med i saker och ting, det här med att allt ska va elektroniskt osv. Men när han drar på sig offerkoftan och tycker synd om sig själv så blir jag bara irriterad. Nu vart han tvungen att ringa och avboka en tid till läkaren för ingen kan köra honom. Skjutsen fick förhinder och ingen annan kan. Han får inte köra inne i stan för mej och syskonen då det är alldeles för rörigt och för mycket trafik. Då drar han på sig offerkoftan när det är svårt att göra som jag förklarar. Hur svårt kan det vara att bara be om hjälp för jag löser inte detta istället för att tycka synd om sig själv.
 
Här ringde de till mig idag och ville att jag ska jobba övertid imorgon. Jobbade övertid igår och imorgon är enda lediga dagen nästa vecka, utöver det har jag hovslagare på fm och behandling på sjukhuset på em.

Då sa hon att de får antagligen stänga stationen och ställa in all tågtrafik. Replikerade med att vi påpekat problemet för chefen sen innan årsskiftet men han viftade bort det. Jag tänker inte jobba imorgon, det får räcka med att jag sålt tre veckors semester och nu jobbar fyra helger i rad.
Bra att du sa nej.
 
Jag vet inte. Men jag hade nog resonerat olika beroende på vad det är för prylar. En rostig gryta hade jag inte velat använda, men jag skulle kunna tänka mig att använda t.ex. en kniv med lite grann rost på. Men frågan är ju kanske VARFÖR det är rost på sakerna? Går det att få bort? Är det ytrost?
Fattar inte. Varför inte en rostig gryta? :confused:
Det är ju bara att skrubba ur med lite svinto och ställa på varm platta så är den ren.
 
Fattar inte. Varför inte en rostig gryta? :confused:
Det är ju bara att skrubba ur med lite svinto och ställa på varm platta så är den ren.
Om det är ytrost på t.ex. en gjutjärnsgryta - inga problem. Det har ju hänt någon gång med mitt stekjärn. Men min första tanke var att det var någon typ av gryta där ev beläggning hade blivit trasig och det blottade underlaget hade rostat. Sådana grytor vill jag inte använda.
 
Här ringde de till mig idag och ville att jag ska jobba övertid imorgon. Jobbade övertid igår och imorgon är enda lediga dagen nästa vecka, utöver det har jag hovslagare på fm och behandling på sjukhuset på em.

Då sa hon att de får antagligen stänga stationen och ställa in all tågtrafik. Replikerade med att vi påpekat problemet för chefen sen innan årsskiftet men han viftade bort det. Jag tänker inte jobba imorgon, det får räcka med att jag sålt tre veckors semester och nu jobbar fyra helger i rad.

Fy vad fult att lägga ansvaret på dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 269
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
563
· Visningar
28 262
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp