Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att modet just nu är så gräsligt! Jag ville bara hitta en fin maxiklänning man kan ha till vardags. Men allt som finns är i billiga dåliga material utan elasticitet, i tältform och material som blir skrynkliga bara man tittar på dem! Det fanns inget som var i vanligt bomullstyg, med elasticitet och någorlunda figursytt.

Samma för maxikjolar. Stumma och tråkiga tyger i allt!
 
Ja jag vet ju att priserna har gått upp offerten gjordes i september
Å andra sidan är det inte mitt fel att de har dragit ut på tiden
Men räknar jag rätt att det diffar 17 % :confused:
När jag googlar får det diffa 15%
Men jag antar att de kan hänvisa till de höga bränslepriserna eller nåt :meh:

Bestrid den. Du har ju inget att förlora på det och det är ofta hantverkare plussar på för att plötsligt dra bort saker när någon protesterar (been there, done that...).
 
Jag stör mig på de tröttsamma gubbarna som har hand om sommarvattnet (en förening bildades någon gång på stenåldern och pappa var en av fastighetsägarna som gick med - det går ut på att det köptes in pumpar och grävdes ner enklare vattenledningar för att kunna ha bevattningsvatten från sjön under sommaren). Pumpen är paj IGEN och jag har en massa plantor som behöver planteras, dvs jag behöver vatten.

De har gnällt de senaste åren över att ingen vill hjälpa till. När jag erbjöd mig att hjälpa till när särbon var här var de absolut intresserade av hjälp - från honom (han var bara med till pumphuset eftersom han råkade vara här). Efter det har jag inte hört ett pip (men fått höra av en annan granne om att de två gubbarna som sköter det hela gnäller över att ingen ställer upp... och det är väl säkert en sex-sju år sedan jag erbjöd mig).

Tydligen behöver man kuk för att sköta om en pump :grin:
 
Självklart behöver du det. Häromdagen fick jag höra att det var så svårt att sätta ihop en köpt Pallkrage. Jag brukar bara ta en snickarhammare och snickra ner sprintarna men glömde ju att skaffa kuk också. :banghead::banghead::banghead:

Förlåt men vad?! En pallkrage är väl något av det enklaste som finns att sätta ihop?! :rofl: :rofl: :rofl:

Edit: De behöver ju inte ens skicka med en monteringsanvisning a la IKEA :D
 
Stör mig på när man är på väg att ha sex och precis när allt är på väg att börja ringer telefonen. 😅
Aldrig någon som ringer, men just då slår Murphy’s lag till. 🙈😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 269
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
563
· Visningar
28 262
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp