Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker överhuvudtaget att folk borde lära sina barn att uppföra sig bättre och lära dem hur man ska uppföra sig på olika platser. Man springer inte runt och skriker inne i en affär/restaurang/café. Vill man leka så går man till lämplig plats. Lekparken, naturen, lekland, sin egen trädgård osv.
Amen!
 
Stör mig på mitt ex som ännu en gång är så jävla ego och inte fattar att jag verkligen inte VILL ha honom boende nära där jag bor. Den här gången var kommentaren: "Men jag har inget bekymmer alls med att vi bor nära varandra" Jag: "såklart inte, det är ju inte jag som varit taskig mot dig och behandlat dig som skit" . Han: "Öh javisstja"
Det är tamejfan en gåta hur jag inte kunnat se hur empatilös och ego den människan egentligen alltid varit.
 
Stör mig på att det är jättestressigt på jobbet och att jag verkligen inte klarar av den typen av stress - mår så dåligt just nu. Försöker att inte bry mig och sänka kraven på mig själv och bara göra allt i min takt, men det är svårt när både kollegor och chefer kommer och stressar på och förväntar sig att jag ska kompensera för de kollegor som inte håller tempot. Stör mig på att jag har för hög arbetsmoral för att bara strunta i att ta fler pass..
 
Tack för att du uppmärksammar detta. Jag är verkligen helt slutkörd men jag glömmer liksom bort det själv ibland och försöker leva på som vanligt i ren skam att andra föräldrar verkar må mycket bättre än mig. Betyder mycket att någon uppmärksammar det så jag själv blir påmind.
Ett :heart är för lite. Det märks att du kämpar och det är väldigt tufft ibland men gör dig själv en tjänst, jämför inte. Barn är olika, föräldrar är olika och det som verkar lätt för en kanske inte alls är det egentligen. Hen kanske bara är bra på att spela teater och gråter när ingen ser för att hen inte vågar säga hur det egentligen är av rädsla för att bli dömd av andra. Jag var en sådan förälder när mina barn var små. Jag vågade aldrig säga att något var tufft, svårt eller jobbigt för jag visste att då skulle folk säga att det berodde på att jag var så ung och att jag fick skylla mig själv. Ren elakhet för så är det ju inte. Det är tufft för alla ibland. För endel under långa perioder och för endel korta perioder men den som tror att det är en dans på rosor rakt igenom barnalstrande, graviditet, förlossning och guidning och omhändertagande upp till 18 åringen har antingen haft en extrem tur eller så ljuger hen. Sannolikt ljuger hen.

Ta hand om dig :heart
 
Stör mig på att det är jättestressigt på jobbet och att jag verkligen inte klarar av den typen av stress - mår så dåligt just nu. Försöker att inte bry mig och sänka kraven på mig själv och bara göra allt i min takt, men det är svårt när både kollegor och chefer kommer och stressar på och förväntar sig att jag ska kompensera för de kollegor som inte håller tempot. Stör mig på att jag har för hög arbetsmoral för att bara strunta i att ta fler pass..
Ta inte fler pass :heart
 
Stör mig på min chef som inte förstår hur vi inte kan täcka för en 30% tjänst som försvinner när vi redan täckt för kanske 30% ytterligare jobb som hen inte hunnit med (hen har haft 30% tjänst men skulle kanske ha behövt typ 60%) Inte bara det att vi ska täcka utan vi ska också utöka verksamheten och driva in mer pengar. Orkar inte mer...
 
Stör mig på att jag beställde ett paket kläder, fick hem allting och det passar bra alltihop (under sker! :love:) men en av blusarna är i en betydligt ljusare färg än jag förväntat mig, är inte alls lika snyggt som på bilden men jag orkar inte krångla för en sådan skitsak :arghh:
 
Stör mig på att jag får betala 400kr mer för dieseln än om jag hade betalat direkt när jag tankade. Ska inte använda det kortet vi har som tillval via jobbet (får en faktura på det senare, tidigare var det billigare men inte nu när de tar genomsnitts pris på månaden), blev ju mycket dyrare, bättre att betala direkt istället när man tankar.
 
Stör mig på att någon lagt ett paket på min trapp men som skulle gått till grannen. Jag orkar inte gå över med paketet och har inte grannens nummer. Drygt.
 
... eller så ser du det som ett sätt att främja grannsämjan och går över med det (eller iaf googlar på telefonnumret). Men vill en se problem i allt så...
Apropå att läsa rummet (som nämnts tidigare i tråden) så kanske det är på sin plats att inte hacka på någon som helt uppenbart inte mår så bra?

Om man nu vill att forumet ska vara inkluderande och trevligt för alla och inte bara ens nätkompisar :).
 
Apropå att läsa rummet (som nämnts tidigare i tråden) så kanske det är på sin plats att inte hacka på någon som helt uppenbart inte mår så bra?

Om man nu vill att forumet ska vara inkluderande och trevligt för alla och inte bara ens nätkompisar :).

Har du något problem med ett inlägg rekommenderar jag att du anmäler det. Jag får heller inte riktigt ihop vad du skrivit med att du la in ovanstående.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 261
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
28 099
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp