Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Amen!Jag tycker överhuvudtaget att folk borde lära sina barn att uppföra sig bättre och lära dem hur man ska uppföra sig på olika platser. Man springer inte runt och skriker inne i en affär/restaurang/café. Vill man leka så går man till lämplig plats. Lekparken, naturen, lekland, sin egen trädgård osv.
Ett är för lite. Det märks att du kämpar och det är väldigt tufft ibland men gör dig själv en tjänst, jämför inte. Barn är olika, föräldrar är olika och det som verkar lätt för en kanske inte alls är det egentligen. Hen kanske bara är bra på att spela teater och gråter när ingen ser för att hen inte vågar säga hur det egentligen är av rädsla för att bli dömd av andra. Jag var en sådan förälder när mina barn var små. Jag vågade aldrig säga att något var tufft, svårt eller jobbigt för jag visste att då skulle folk säga att det berodde på att jag var så ung och att jag fick skylla mig själv. Ren elakhet för så är det ju inte. Det är tufft för alla ibland. För endel under långa perioder och för endel korta perioder men den som tror att det är en dans på rosor rakt igenom barnalstrande, graviditet, förlossning och guidning och omhändertagande upp till 18 åringen har antingen haft en extrem tur eller så ljuger hen. Sannolikt ljuger hen.Tack för att du uppmärksammar detta. Jag är verkligen helt slutkörd men jag glömmer liksom bort det själv ibland och försöker leva på som vanligt i ren skam att andra föräldrar verkar må mycket bättre än mig. Betyder mycket att någon uppmärksammar det så jag själv blir påmind.
Ta inte fler passStör mig på att det är jättestressigt på jobbet och att jag verkligen inte klarar av den typen av stress - mår så dåligt just nu. Försöker att inte bry mig och sänka kraven på mig själv och bara göra allt i min takt, men det är svårt när både kollegor och chefer kommer och stressar på och förväntar sig att jag ska kompensera för de kollegor som inte håller tempot. Stör mig på att jag har för hög arbetsmoral för att bara strunta i att ta fler pass..
Stör mig på att någon lagt ett paket på min trapp men som skulle gått till grannen. Jag orkar inte gå över med paketet och har inte grannens nummer. Drygt.
Apropå att läsa rummet (som nämnts tidigare i tråden) så kanske det är på sin plats att inte hacka på någon som helt uppenbart inte mår så bra?... eller så ser du det som ett sätt att främja grannsämjan och går över med det (eller iaf googlar på telefonnumret). Men vill en se problem i allt så...
Apropå att läsa rummet (som nämnts tidigare i tråden) så kanske det är på sin plats att inte hacka på någon som helt uppenbart inte mår så bra?
Om man nu vill att forumet ska vara inkluderande och trevligt för alla och inte bara ens nätkompisar .