Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du något problem med ett inlägg rekommenderar jag att du anmäler det. Jag får heller inte riktigt ihop vad du skrivit med att du la in ovanstående.
Oj, varför sa du inte till @TinyWiny att anmäla då? Istället gillade du hennes inlägg 🙈. Det är nästan som att du får tycker att det är okej att bete sig på ett sätt mot vissa men inte mot andra.

Jag tänker att samma regler gäller alla :). Vill du att @jeennnnyy ska låta bli att (trevligt) ifrågasätta din kompis så bör du själv låta bli att (förvisso väldigt otrevligt) ifrågasätta andra.
 
Oj, varför sa du inte till @TinyWiny att anmäla då? Istället gillade du hennes inlägg 🙈. Det är nästan som att du får tycker att det är okej att bete sig på ett sätt mot vissa men inte mot andra.

Jag tänker att samma regler gäller alla :). Vill du att @jeennnnyy ska låta bli att (trevligt) ifrågasätta din kompis så bör du själv låta bli att (förvisso väldigt otrevligt) ifrågasätta andra.

Du får gärna skippa att recensera mig (det är jäkligt lågt faktiskt, apropå hålla tonen då). Anmäl om du tycker det är befogat.

Edit: Sedan kan jag säga att jag sitter på händerna rätt ofta rent generellt när det gäller flera användare och diskussioner... men som flera andra (inkluderande dig säkert, jag har inte punktmarkerat dig) så kan en inte hålla tyst ibland.
 
Inte för att @Nahar är en sak. Men det stör mig att du fått mig att hålla fint i vinglas efter något jag tror att du störde dig på för några månader sen. Jag håller nu på ett piffigt sofistikerat sätt. Och jag gillar det dessutom. Glaset får inte flottiga fingeravtryck längre och jag känner mig alldeles glamorös😒 (stör mig även på att telefonen ville rätta "flottiga" till "glittriga".) Det är kört det här.
 
Inte för att @Nahar är en sak. Men det stör mig att du fått mig att hålla fint i vinglas efter något jag tror att du störde dig på för några månader sen. Jag håller nu på ett piffigt sofistikerat sätt. Och jag gillar det dessutom. Glaset får inte flottiga fingeravtryck längre och jag känner mig alldeles glamorös😒 (stör mig även på att telefonen ville rätta "flottiga" till "glittriga".) Det är kört det här.
Muahaha, min hemliga plan har fungerat! Snart kommer hela världen rynka på näsan åt att hålla glaset i kupan:devil:
 
Inte för att @Nahar är en sak. Men det stör mig att du fått mig att hålla fint i vinglas efter något jag tror att du störde dig på för några månader sen. Jag håller nu på ett piffigt sofistikerat sätt. Och jag gillar det dessutom. Glaset får inte flottiga fingeravtryck längre och jag känner mig alldeles glamorös😒 (stör mig även på att telefonen ville rätta "flottiga" till "glittriga".) Det är kört det här.
Åh, GLITTRIGA fingeravtryck hade varit så FINT..... :D
 
Vi har en buske som blommar på vår innergård på jobbet, det är störningsmoment nummer ett för jag tål den inte.

Störningsmoment nummer två är mina kollegor i rummet bredvid som har sina fönster vidöppna hela dagarna. Och då menar jag verkligen vidöppna, de skulle lika gärna kunna sitta utomhus och jobba 🤦‍♀️

Det är tydligen viktigare för dem att slippa svettas (?) än för mig att slippa få allergiska besvär :meh:
(Ja, jag har pratat med dem men det verkar inte riktigt gå in)

Blomman verkar dock vara på väg att blomma ut så nåt positivt i alla fall 🤷‍♀️
 
Standarder, eller avsaknaden av dem.
Specifikt kring cykelslangar och -däck. Tum och millimeter (ERTO). Tum som egentligen är andra tum. Tum som är millimeter fast bara nästan. Tre olika ventiltyper med två-tre olika nippellängder och minst två olika håldiametrar i fälgen. Fälgar som är platta, litet djupa, mycket djupa eller löjligt djupa. Kanttrådade däck eller inte. Däck för vanlig slang, för ovanlig slang eller utan slang alls.

I ett halvt sekel har dessa saker varit relativt okomplicerade för mig. Jag har omgett mig med okomplicerade cyklar med relativt entydiga däckdimensioner, "standardplatta" fälgar och "vanliga" lösa s k dunlopventiler. Förr eller senare behövde det väl ta slut. :arghh:
 
Gubben som skällde ut min mamma för att hon -för andra gången- sa till honom att han inte fick sno saker från en byggplats utan skulle pallra sig därifrån. Han tyckte att det var det dummaste han hört, han hade ju faktiskt försökt nå markägaren -men den hade inte svarat (så då tog han bara saker utan tillstånd :cautious:).
 
Måste flytta föreningsmejlen från gmail till microsoft 365 (iom att google ska börja ta hutlöst betalt för att ha domän kopplad till gmail)
Hade en kille som skulle fixa, men när jag kontaktade leverantören av ridskoleprogrammet så sa han att "nejnej det fixar jag"
skickade samtliga uppgifter och nu är det total radiotystnad :mad:
 
Standarder, eller avsaknaden av dem.
Specifikt kring cykelslangar och -däck. Tum och millimeter (ERTO). Tum som egentligen är andra tum. Tum som är millimeter fast bara nästan. Tre olika ventiltyper med två-tre olika nippellängder och minst två olika håldiametrar i fälgen. Fälgar som är platta, litet djupa, mycket djupa eller löjligt djupa. Kanttrådade däck eller inte. Däck för vanlig slang, för ovanlig slang eller utan slang alls.

I ett halvt sekel har dessa saker varit relativt okomplicerade för mig. Jag har omgett mig med okomplicerade cyklar med relativt entydiga däckdimensioner, "standardplatta" fälgar och "vanliga" lösa s k dunlopventiler. Förr eller senare behövde det väl ta slut. :arghh:
Verkligen. Behöver ett nytt bakhjul till min gamla cykel. Bara vanligt standard.
Började kolla och :confused::confused::confused:. Är något av dessa tusen konstiga varianter användbart? Jag undrar om det ens säljs något som är kompatibelt med simpel standard? Projektet numera lagt på is för jag blev snurrig i huvudet... :crazy::banghead::arghh:
 
Vi har en buske som blommar på vår innergård på jobbet, det är störningsmoment nummer ett för jag tål den inte.

Störningsmoment nummer två är mina kollegor i rummet bredvid som har sina fönster vidöppna hela dagarna. Och då menar jag verkligen vidöppna, de skulle lika gärna kunna sitta utomhus och jobba 🤦‍♀️

Det är tydligen viktigare för dem att slippa svettas (?) än för mig att slippa få allergiska besvär :meh:
(Ja, jag har pratat med dem men det verkar inte riktigt gå in)

Blomman verkar dock vara på väg att blomma ut så nåt positivt i alla fall 🤷‍♀️
Går det inte att isåfall få sagda buske utbytt till något annat?
 
Vi har en buske som blommar på vår innergård på jobbet, det är störningsmoment nummer ett för jag tål den inte.

Störningsmoment nummer två är mina kollegor i rummet bredvid som har sina fönster vidöppna hela dagarna. Och då menar jag verkligen vidöppna, de skulle lika gärna kunna sitta utomhus och jobba 🤦‍♀️

Det är tydligen viktigare för dem att slippa svettas (?) än för mig att slippa få allergiska besvär :meh:
(Ja, jag har pratat med dem men det verkar inte riktigt gå in)

Blomman verkar dock vara på väg att blomma ut så nåt positivt i alla fall 🤷‍♀️
Detta är ju ett arbetsmiljöproblem. Vad säger ansvariga personer?
 
Verkligen. Behöver ett nytt bakhjul till min gamla cykel. Bara vanligt standard.
Började kolla och :confused::confused::confused:. Är något av dessa tusen konstiga varianter användbart? Jag undrar om det ens säljs något som är kompatibelt med simpel standard? Projektet numera lagt på is för jag blev snurrig i huvudet... :crazy::banghead::arghh:
Nej, jag skulle inte heller lyckas hitta rätt hjul på nätet, det känns som en grej som man måste ta öga mot öga med en fysisk cykelverkstad. Medan de fortfarande finns.
 
Måste flytta föreningsmejlen från gmail till microsoft 365 (iom att google ska börja ta hutlöst betalt för att ha domän kopplad till gmail)
Hade en kille som skulle fixa, men när jag kontaktade leverantören av ridskoleprogrammet så sa han att "nejnej det fixar jag"
skickade samtliga uppgifter och nu är det total radiotystnad :mad:
Gissar att ni redan har koll, men tänker att det kan vara värt att tipsa om, att för ett par år sedan i alla fall så hade Google separata "avtal" eller vad man nu ska kalla det med ideella föreningar. Vi gick från företag med domän till det och fick ganska mycket billigare nota. Dock kan det ju vara så att de tagit bort den möjligheten, det var ju ett par år sedan nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 269
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
563
· Visningar
28 262
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp