Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att folk inte kan svara i telefon eller på mejl...

Ska äta ute med kollegor - restaurangerna svarar inte. Ska jag skicka massmejl eller vänta? Vill de att man ska skicka till 30-40 ställen, få svar från 10 och bord på fem och avboka 4?

Ska få någon kollega att uttala sig i P4 och blir helt ghostad. :( Har provat med 6 olika personer. Jag har snart ägnat en arbetsdag åt att messa, mejla och ringa...
 
Går det inte att isåfall få sagda buske utbytt till något annat?

Detta är ju ett arbetsmiljöproblem. Vad säger ansvariga personer?

Jag är skyddsombud :D
Jag har anmält och ansvarig person har varit ute och tittat. Han förstod vårt problem men tyckte det skulle bli fult att ta bort den :meh: Dock skulle ha ta det vidare och han sa att han helst skulle göra om hela innergården, och då plantera andra växter. Dock handlade det om pengar, men han skulle ta det vidare :up:

Främst sa han dock att vi fick stänga fönstren, ja, ni förstår hur bra det går. Jag sa det, att JAG kan stänga men alla andra har ju öppet 🤷‍♀️
 
Stör mig på min egen besserwisserlighet som kommer fram ibland. Jag är medveten om den, och har därför blivit bättre, men välkända faktafel (eller vad man nu ska kalla dem) är lite av en trigger :o Så när jag hör någon säga "ja, visste ni att humlor egentligen inte borde kunna flyga, det har forskare kommit fram till..." då känner jag bara inombords...
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220610-214840_Google.webp
    Screenshot_20220610-214840_Google.webp
    21,1 KB · Visningar: 89
Stör mig på min egen besserwisserlighet som kommer fram ibland. Jag är medveten om den, och har därför blivit bättre, men välkända faktafel (eller vad man nu ska kalla dem) är lite av en trigger :o Så när jag hör någon säga "ja, visste ni att humlor egentligen inte borde kunna flyga, det har forskare kommit fram till..." då känner jag bara inombords...
Fast det är okej ibland, särskilt när du stöter på mansplainare. ;)
 
Den gamla goda tiden när det bara var sinalhorn. Vissa har kommit på att smällare och raketer är toppen när man firar student.

Rejält störigt.
Och pulversläckare! Var på två utspring idag och på båda två så var det smällare, knallskott, fyrverkerier och pulversläckare inblandade.

De tre förstnämnda avfyrades mitt i folksamlingen. Pulversläckarna började några att spruta med mitt under utspringet, för att det skulle bli en "cool rökeffekt" :cautious:


Har redan ångest inför min egen student nästa år. Hoppas verkligen INTE att någon på min skola får för sig att ta med sig varken smällare, raketer, knallskott eller brandsläckare (ja, jag är skiträdd för allt som smäller…).
 
Och pulversläckare! Var på två utspring idag och på båda två så var det smällare, knallskott, fyrverkerier och pulversläckare inblandade.

De tre förstnämnda avfyrades mitt i folksamlingen. Pulversläckarna började några att spruta med mitt under utspringet, för att det skulle bli en "cool rökeffekt" :cautious:


Har redan ångest inför min egen student nästa år. Hoppas verkligen INTE att någon på min skola får för sig att ta med sig varken smällare, raketer, knallskott eller brandsläckare (ja, jag är skiträdd för allt som smäller…).
Är detta något nytt? Jag tog ändå inte studenten för sååå länge sen (:angel:), aldrig hört talas om smällare och raketer?

Och pulversläckare är ju direkt hälsovådliga att andas in:crazy:
 
Är detta något nytt? Jag tog ändå inte studenten för sååå länge sen (:angel:), aldrig hört talas om smällare och raketer?

Och pulversläckare är ju direkt hälsovådliga att andas in:crazy:
Ingen aning! De utspringen jag har varit på i staden som jag går i skolan, har inte haft något annat än hög musik, visselpipor, tutor och sådana där "klappande händer". Det känns ändå helt ok, tycker jag (även om jag verkligen inte är överförtjust i det…).

Det är de två utspringen jag varit på i staden jag bor i som haft smällare, raketer och brandsläckare. Kanske är olika traditioner i olika städer?

Ja, precis. Och att smälla smällare i en folksamling där folk står som packade sillar är ju inte heller lämpligt för fem öre :crazy:
 
Ingen aning! De utspringen jag har varit på i staden som jag går i skolan, har inte haft något annat än hög musik, visselpipor, tutor och sådana där "klappande händer". Det känns ändå helt ok, tycker jag (även om jag verkligen inte är överförtjust i det…).

Det är de två utspringen jag varit på i staden jag bor i som haft smällare, raketer och brandsläckare. Kanske är olika traditioner i olika städer?

Ja, precis. Och att smälla smällare i en folksamling där folk står som packade sillar är ju inte heller lämpligt för fem öre :crazy:
Kan vara stadsbundet som du säger, låter troligt. Hos oss var det bara skrik och glädjehopp, på sin höjd en visselpipa eller två (vilket jag tyckte var för mycket:p). Hoppas du slipper det värsta i alla fall, studenten ska ju åtminstone inte vara direkt hälsovådlig kan en tycka.
 
Kan vara stadsbundet som du säger, låter troligt. Hos oss var det bara skrik och glädjehopp, på sin höjd en visselpipa eller två (vilket jag tyckte var för mycket:p). Hoppas du slipper det värsta i alla fall, studenten ska ju åtminstone inte vara direkt hälsovådlig kan en tycka.
Tack, det hoppas jag också! Nej men ellerhur, hade ju gärna överlevt också 😅 Det var först i år som det förbjöds konfetti-sprutor med plastkonfetti, så nu är det papperskonfetti som gäller. Jag hade gärna sett att de förbjuder smällare, raketer och brandsläckare också (givetvis med undantag om att brandsläckare får användas om det brinner).

Men annars är det väl bara att hålla tummarna och hoppas på att det blir "lugnt". Eh… lugnt för att vara en student då ;) :D
 
På att jag smetat in en sån där fuktampull från Barbour, babour? skit samma, i ansiktet. Och det känns som att det ligger ett tunt lager honung nu över hela fejset. Och bröstkorgen, för enligt bilden kunde man smeta ut det där också. Tror jag? Och det var en såpass stor mängd i den lilla pluttflaskan så vart ändå illa tvungen. Vaknar jag i morgon och inte ser 10 år yngre ut så :rage:reklamerar jag reklamflaskjäfulskapet som kom med en annan produkt gratis!
 
Att Sweden rock snart är slut :cry: :cry:
Det är ju ren och skär magi! Har ni inte varit där så ÅK ÅK ÅK! Det är obeskrivligt! Musiken, människorna, banden, servicen ALLT! Ungefär 45000 besökare (tror jag) och inget bråk, överfall, fylletjafs nada! Alla hjälper alla och blir någon för full så är det direkt folk där och hjälper hen upp, får fram vatten, tar dit sjukvårdare och ordningsvakter. Oavsett om de känner personen eller inte. Alla är här för musiken och bråk förekommer inte. Alla vet det så folk sköter sig. Vi är alltid här hela tiden (4 dagar) och har aldrig sett någonting hända. Mer än att folk däckar för att de druckit för mycket, men ingen bråkar eller härjar. Inte ens de som druckit.
 
På att jag smetat in en sån där fuktampull från Barbour, babour? skit samma, i ansiktet. Och det känns som att det ligger ett tunt lager honung nu över hela fejset. Och bröstkorgen, för enligt bilden kunde man smeta ut det där också. Tror jag? Och det var en såpass stor mängd i den lilla pluttflaskan så vart ändå illa tvungen. Vaknar jag i morgon och inte ser 10 år yngre ut så :rage:reklamerar jag reklamflaskjäfulskapet som kom med en annan produkt gratis!

Babor :cool: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 269
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
563
· Visningar
28 262
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp