Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var faktiskt inte meningen att förlöjliga. Men vi kan absolut lämna det. :) Jag tycker det verkar enklare att flytta sig själv om man har med sovande bebis och ja, jag vet att 8 åringar kan låta (men tycker nog inte att det är orimligt om det är utomhus i en park heller..).

Du vet inte så mycket om min bakgrund med träningen, kroppen, smärtproblem, ångesten kring vagnen och svårigheten att komma ut just nu så om just du tycker att det verkar enklare att bara gå.. så kan jag bara gratulera att du inte hade samma problem. För mig är det lite att bestiga ett berg just nu att ens komma utanför dörren och jag måste göra något åt mina smärtproblem innan jag går av på mitten.

Du har sagt att du inte tycker det är orimligt för 8-åringar att låta i en park. Got it :up:

EDIT: Personligen får de gärna låta när de leker men om de nu väljer just utegymmet där vuxna tränar och inte gräsytorna, skogen eller ja.. varför inte just parkleken! Så får de vuxna gärna be barnen backa ett par meter från vagnarna i varje fall om de nu ska stå i klunga och avgrundsvråla/heja på varandra. Jag tycker inte det är orimligt höga krav att man visar hänsyn till varandra även i utomhusmiljö.
 
Senast ändrad:
Du vet inte så mycket om min bakgrund med träningen, kroppen, smärtproblem, ångesten kring vagnen och svårigheten att komma ut just nu så om just du tycker att det verkar enklare att bara gå.. så kan jag bara gratulera att du inte hade samma problem. För mig är det lite att bestiga ett berg just nu att ens komma utanför dörren och jag måste göra något åt mina smärtproblem innan jag går av på mitten.

Du har sagt att du inte tycker det är orimligt för 8-åringar att låta i en park. Got it :up:
Nej, så klart inte. Du kanske kan hitta annan bättre tid för att inte bli störd?
Måste också fråga - tycker du att det är konstigt att 8 åringar i park låter? Om de är i grupp och leker?
 
Stör mig på barn som leker på utegym. De är inte menade som lekplatser.
(Om vi snackar de utegymmen som består av 25kg och 50kg stockar till olika övningar) :p

I övrigt på att jag är ohemult sömnig och trots allt lyckades bränna ryggen idag. När jag solade. Vid lunch. Får kanske skylla mig själv :cautious:
 
Stör mig på barn som leker på utegym. De är inte menade som lekplatser.
(Om vi snackar de utegymmen som består av 25kg och 50kg stockar till olika övningar) :p

Ja men lite så, det är lite störigt från första början. Att lediga barn som är i parken med sina föräldrar tycker det är jättekul att leka där stör mig inte alls, de kan de göra, men det förvånar mig att skolpersonal tar med en hel skolklass dit så de får röja. De som tränade fick liksom hålla sig lite i periferin (och ja, flytta undan sina barnvagnar).
 
Ja men lite så, det är lite störigt från första början. Att lediga barn som är i parken med sina föräldrar tycker det är jättekul att leka där stör mig inte alls, de kan de göra, men det förvånar mig att skolpersonal tar med en hel skolklass dit så de får röja. De som tränade fick liksom hålla sig lite i periferin (och ja, flytta undan sina barnvagnar).

Kan du inte be förskolepersonalen att gå med barnen till en lekplats istället? Ett utegym är ingen lekplats. Det finns så många lekplatser för de att vara på men mycket färre utegym för vuxna att träna på.
 
Kan du inte be förskolepersonalen att gå med barnen till en lekplats istället? Ett utegym är ingen lekplats. Det finns så många lekplatser för de att vara på men mycket färre utegym för vuxna att träna på.

Det finns säkert något skäl som jag inte vet om. Jag tänker att de är viktigare att de får leka än att gymmet ska vara luftigt, även om det stör mig, om det nu är brist på lekplatser för de små. Just idag hade jag bara önskat att de höll lite avstånd från vagnarna.
 
Det finns säkert något skäl som jag inte vet om. Jag tänker att de är viktigare att de får leka än att gymmet ska vara luftigt, även om det stör mig, om det nu är brist på lekplatser för de små. Just idag hade jag bara önskat att de höll lite avstånd från vagnarna.

Fast nä, utegym är till för folk som tränar. Det är inte lekplatser. Jag hade lätt kunnat be personalen att gå någon annanstans med barnen av den anledningen.
 
Det finns säkert något skäl som jag inte vet om. Jag tänker att de är viktigare att de får leka än att gymmet ska vara luftigt, även om det stör mig, om det nu är brist på lekplatser för de små. Just idag hade jag bara önskat att de höll lite avstånd från vagnarna.

Förutom att utegym är till för folk som tränar och inte barn som leker så är de inte heller säkerhetstestade för barn som leker. T.ex. tunga stockar som används för att folk ska kunna träna lyft är säkerhetstestade för att det syftet. Inte för syftet att användas som klätterställning. Osv.

Det är en sak om en förälder går dit med sitt/sina barn och tränar. Barnen är med för att föräldern annars inte skulle kunna gå och träna. Helt ok tycker jag att de gör så. Men det är enligt mig en helt annan sak om en förskola tar dit en barngrupp och låter dem leka där. Det tycker jag inte är ok. De får gå till lekplatser eller andra lämpliga platser. Ett utegym är ingen lämplig plats för en förskolegrupp. Väldigt dåligt omdöme av personalen tycker jag.
 
Du kanske skulle testa att läsa rummet? Här har vi en uppenbart helt slutkörd förälder som försöker sig på att överhuvudtaget komma ut och du tycker att det känns bra att tjafsa och bete dig illa?!

Tack för att du uppmärksammar detta. Jag är verkligen helt slutkörd men jag glömmer liksom bort det själv ibland och försöker leva på som vanligt i ren skam att andra föräldrar verkar må mycket bättre än mig. Betyder mycket att någon uppmärksammar det så jag själv blir påmind.
 
Okej, kan någon stoppa mig innan jag fullkomligt tappar det på kontorets nya chef? Han pratar ideligen om att vi måste hitta en fysisk gruppaktivitet för kontoret för att öka sammanhållningen och hälsan och frågade mig idag om jag kunde tänka mig vara med om vi ställde upp i något lopp. Jag tycker redan att jag har varit tydlig med att jag inte är ett dugg intresserad av sådana aktiviteter så idag bet jag ifrån. Jag såg honom rätt i ögonen och svarade väldigt avmätt att jag inte kommer att ställa upp, att det inte ligger i mitt intresse och att resten av kontoret förmodligen inte är så intresserade heller.
Han såg mest nervös ut och stammade fram något om att han skulle se vad han kunde göra åt saken 🤦‍♀️


Problemet med vårt kontor är inte dålig sammanhållning. Problemet är hans obefintliga ledarskap och totala brist på allt vad pondus heter.

Men herregud vilka fjanterier. Det är väl en sak om kontoret består att träningsfreaks, klart att det kan vara kul att dra ihop något då.

Även när jag tränade som mest hade jag inte velat vara med på något sådant. Det var inte därför jag tränade.
 
Men herregud vilka fjanterier. Det är väl en sak om kontoret består att träningsfreaks, klart att det kan vara kul att dra ihop något då.

Även när jag tränade som mest hade jag inte velat vara med på något sådant. Det var inte därför jag tränade.
Ja jag känner exakt samma. Jag tror att han maler på om träningsaktiviteter eftersom det är det enda ämnet han känner sig självsäker och kan hävda sig i men det blir ju bara så löjligt när ingen annan är särskilt intresserad. Jag är nu ännu mer stärkt i min åsikt att han är en jävla tönt.
 
Men herregud vilka fjanterier. Det är väl en sak om kontoret består att träningsfreaks, klart att det kan vara kul att dra ihop något då.

Även när jag tränade som mest hade jag inte velat vara med på något sådant. Det var inte därför jag tränade.

Även som fd. träningsfreak hade jag inte velat det då jag helt enkelt inte vill umgås med kollegorna mer än nödvändigt 🤪 😂
 
Även som fd. träningsfreak hade jag inte velat det då jag helt enkelt inte vill umgås med kollegorna mer än nödvändigt 🤪 😂
Så känner jag också 😂 Jag umgås med min bästa vän som också är min kollega men jag vill inte hänga med det övriga packet på fritiden. (Obs, sagt med kärlek i rösten. Mina kollegor är sjukt roliga men vi lever så olika liv. Några AW:s är helt i min smak men att träna tillsammans utanför jobbet? Skit ner dig chefen!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 261
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
28 099
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp