Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Överlag när vuxna inte säger till barn som skriker intill vagnar kom jag på. Här om dagen var jag inne på H&M och en liten kille hade kommit på att han kunde hoppa fram bakom kläderna och ”skrämma” sina föräldrar med ett vrål. Kul ett par gånger kanske, men som ni vet gillar barn upprepning så han slutade inte. Kanske 10-15 gånger gav han ifrån sig ett avgrundsvrål precis bredvid Ebbas vagn. Det har tagit mig 4 månader att ens komma utanför dörren utan skrikfest och magknip och hon behöver också få vila. Kan skrikande barn bara hållas på lite avstånd till andras sovande bebisar pretty please?

Skrikande inne i affärer och liknande skulle jag aldrig låta mina barn hålla på med oavsett om det finns sovande små bäbisar eller inte...
 
Jag stör mig på, att jag stör mig på mina kollegor. Att dom hela tiden måste klaga på en annan kollega och inte göra vissa saker själv. Nu är denna kollega påväg bort av olika skäl. Undra vad de ska klaga på när hen är borta? Om det är min tur härnäst?

Tur sommarn är här och det börjar närma sig semester för just nu känner jag bara för att ge upp och säga upp mig.
Inte roligt att gå till jobbet och känner mig allmänt utanför.

Hoppas verkligen lite semester och avstånd från jobbet gör sitt (måste förvisso gå in och jobba vid några tillfällen under semestern 😝) och att det bara nu är mitt mående som spökar. :meh:
 
Inte för att jag vet säkert, men jag tror att fästingar kan t.ex. komma in i huset med husdjur. Det är väl kanske inte heller säkert att de biter med en gång, utan de kanske vandrar runt ett tag innan de sätter sig?
Jag fick en fästing på mig igår och då hade jag inte varit på något gräs, hade bara klappat en häst huvud. Säkert därifrån.
 
Japp.
Ger min hund tabletter, men katten kan jag inte få att äta något mot fästingar.
Plus att jag själv rör mig i utomhuset.

Hittar med jämna mellanrum fästingar krypande på mig och fästingar i sängen eller i köket.
Vi tar in dem alla tre.
Frontline ger jag min katt, flytande i nacken ett par ggr per säsong.
 
Häromdagen var det två barn som hade fått varsin visselpipa de gick omkring och blåste i inne i affären :meh:
Jävligt störande att lyssna på faktiskt :mad: men det tyckte uppenbarligen inte pappan
Jag kan ibland vara en sån där "jobbig" person som säger till andras barn när de stör

Faktiskt inte bara barn. Kallade en tants hund dum, ful och äcklig för hon lät den skälla på min tills han också gick igång.
 
Okej, kan någon stoppa mig innan jag fullkomligt tappar det på kontorets nya chef? Han pratar ideligen om att vi måste hitta en fysisk gruppaktivitet för kontoret för att öka sammanhållningen och hälsan och frågade mig idag om jag kunde tänka mig vara med om vi ställde upp i något lopp. Jag tycker redan att jag har varit tydlig med att jag inte är ett dugg intresserad av sådana aktiviteter så idag bet jag ifrån. Jag såg honom rätt i ögonen och svarade väldigt avmätt att jag inte kommer att ställa upp, att det inte ligger i mitt intresse och att resten av kontoret förmodligen inte är så intresserade heller.
Han såg mest nervös ut och stammade fram något om att han skulle se vad han kunde göra åt saken 🤦‍♀️


Problemet med vårt kontor är inte dålig sammanhållning. Problemet är hans obefintliga ledarskap och totala brist på allt vad pondus heter.
 
Att det alltid är fullt med barn i utegymmet. Det stör mig lite, men inte tillräckligt mycket för att inte tycka att de kan vara där. Låt dem leka. Det som däremot stör mig mer är att förskolepersonal/fritidspedagoger inte säger till när de skriker från tårna precis intill vagnar där det uppenbart sover bebisar. Parken är för alla men om de nu ska leka i utegymmet i stället för parkleken så kan man väl visa lite hänsyn till de som tränar.
Förstår jobbigt! Men jag stör mig pyttelite på bebisföräldrar som tror att 3-5 åringar alltid gör precis som man säger.. ;) och tänker att deras gulliga bebis garanterat kommer störa någon i framtiden…nu kanske just den här förskolans personal var osedvanligt slapp, men jag tycker generellt de brukar vara rätt bra på att få barn att dämpa sig något. Kanske hade de också annat att fokusera på, typ hålla koll på alla barn, än att säkerställa att ingen råkar vara lite högljudd nära en barnvagn.

Jag tycker inte heller barn kan springa runt att störa hur som helst, men tänker att man kanske inte kan förvänta sig att ens bebis kan sova perfekt i samma område som en förskola är på utflykt. Då verkar det enklare att gå därifrån än att stanna kvar och irritera sig :)
 
Förstår jobbigt! Men jag stör mig pyttelite på bebisföräldrar som tror att 3-5 åringar alltid gör precis som man säger.. ;) och tänker att deras gulliga bebis garanterat kommer störa någon i framtiden…nu kanske just den här förskolans personal var osedvanligt slapp, men jag tycker generellt de brukar vara rätt bra på att få barn att dämpa sig något.

Jag tycker inte heller barn kan springa runt att störa hur som helst, men tänker att man kanske inte kan förvänta sig att ens bebis kan sova perfekt i samma område som en förskola är på utflykt. Då verkar det enklare att gå därifrån än att stanna kvar och irritera sig :)

Ja, nu har jag ju aldrig sagt att min gulliga lilla bebis aldrig kommer att störa någon i framtiden så tack för den trevliga kommentaren. Små barn gör inte alltid som vuxna säger men det är ju framför allt hemskt svårt för dem att visa någon hänsyn om vuxna inte säger något alls. Om du läser mitt inlägg igen så är det alltså de vuxna jag stör mig på, inte barnen (sen kan jag tillägga att just de i utegymmet idag nog var kring 8 år).

Nu bor jag mitt i stan så tro mig, jag är smärtsamt medveten om att min bebis inte kan sova perfekt någonstans. Skrikande barn ligger i lä mot de andra ljud jag tampas med.
 
Ja, nu har jag ju aldrig sagt att min gulliga lilla bebis aldrig kommer att störa någon i framtiden så tack för den trevliga kommentaren. Små barn gör inte alltid som vuxna säger men det är ju framför allt hemskt svårt för dem att visa någon hänsyn om vuxna inte säger något alls. Om du läser mitt inlägg igen så är det alltså de vuxna jag stör mig på, inte barnen.

Nu bor jag mitt i stan så tro mig, jag är smärtsamt medveten om att min bebis inte kan sova perfekt någonstans. Skrikande barn ligger i lä mot de andra ljud jag tampas med.
Jag bor mitt i stan också, tyckte inte det var särskilt svårt att hitta platser där mina barn kunde sova relativt ostört, men jag försökte mig förstås inte på utegym samtidigt som förskolor eller skolor var där…Jag tycker bara du ställer lite stora krav både på barn och vuxna, jag håller absolut med om att barn inte ska skrika och härja i affärer, caféer, kollektivtrafik etc. Men att barn inte ska kunna låta utomhus i parker tycker jag är att dra det lite långt. Jag tror helt enkelt att det är att ställa orimliga krav att tänka ett en förskola på utflykt, eller en grupp 8 åringar för den delen heller, ska kunna hålla samtalston hela tiden (även om jag tycker många förskolor av det jag ser är fantastiska på att få barnen att bete sig ok).
 
Jag bor mitt i stan också, tyckte inte det var särskilt svårt att hitta platser där mina barn kunde sova relativt ostört, men jag försökte mig förstås inte på utegym samtidigt som förskolor var där…Jag tycker bara du ställer lite stora krav både på barn och vuxna, jag håller absolut med om att barn inte ska skrika och härja i affärer, caféer, kollektivtrafik etc. Men att barn inte ska kunna låta utomhus i parker tycker jag är att dra det lite långt. Jag tror helt enkelt att det är att ställa orimliga krav att tänka ett en förskola på utflykt ska kunna hålla samtalston hela tiden (även om jag tycker många förskolor av det jag ser är fantastiska på att få barnen att bete sig ok)

Eftersom du inte var där så är det ju lite svårt för dig att veta om jag ställer höga krav eller inte, ellerhur?
 
Eftersom du inte var där så är det ju lite svårt för dig att veta om jag ställer höga krav eller inte, ellerhur?
Nej, men jag tycker att det är rimligt att inte bli sur på barn i 8 års åldern som låter lite för högt på utflykt. Åtminstone om de är ute i en park. Särskilt om man har egna barn som kommersat bli 8 år en dag. :)
 
Jag lyssnar ibland på skrikande barn nästan hela mitt arbetspass
Speciellt lördags eftermiddagar
När den ena går ut kommer nästa in
Allt från spädbarn till treåringar till sexåringar som alla ger hals utan att föräldrarna bryr sig
Och däremellan visselpipor och gnällande trehjulingar och barnvagnar
 
Nej, men jag tycker att det är rimligt att inte bli sur på barn i 8 års åldern som låter lite för högt på utflykt. Åtminstone om de är ute i en park.

Du förlöjligar det jag skriver. ”Barn som låter lite för högt på utflykt i en park,” det är taskig retorik. Men visst, om du inte är intresserad av att få en bild av situationen utan enbart att förlöjliga det jag skriver så tror jag inte vi kommer vidare i diskussionen.
 
Jag lyssnar ibland på skrikande barn nästan hela mitt arbetspass
Speciellt lördags eftermiddagar
När den ena går ut kommer nästa in
Allt från spädbarn till treåringar till sexåringar som alla ger hals utan att föräldrarna bryr sig
Och däremellan visselpipor och gnällande trehjulingar och barnvagnar

Vad jobbar du med? 😅
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Du förlöjligar det jag skriver. ”Barn som låter lite för högt på utflykt i en park,” det är taskig retorik. Men visst, om du inte är intresserad av att få en bild av situationen utan enbart att förlöjliga det jag skriver så tror jag inte vi kommer vidare i diskussionen.
Det var faktiskt inte meningen att förlöjliga. Men vi kan absolut lämna det. :) Jag tycker det verkar enklare att flytta sig själv om man har med sovande bebis och ja, jag vet att 8 åringar kan låta (men tycker nog inte att det är orimligt om det är utomhus i en park heller..).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 251
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
28 048
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 702
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 343
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp