Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aning, de har varit problem med hur ventilationen är dragen i över två år. Det är en reservplats som inte varit dimensionerad för att användas som den gör nu, t ex har vi ett fullt utrustat kök som vi första månaderna inte fick steka mat varken på spisen eller i ugnen för då gick brandlarmet. :banghead: Nu fungerar köket sedan 1,5 år men vi har suttit med + 27 tidigare och under hösten byggdes ventilationen om så när vi kom ut igår skallrade vi tänder.

Ena kollegan frös ända in i märgen när hon skulle sova igår, jag har suttit med uppdragna axlar i kofta och sjal så jag hade/har värk. Nu sitter jag med en infravärmare vi hittade igår och solen värmer lite genom fönstret.
Du har mina varmaste sympatier, vår värme och ventilation har typ aldrig fungerat sen vi flyttade in i lokalerna 2004.
Har haft servicetekniker från de olika fastighetsbolagen som varig ägare, som fråga mig hur ventilationen fungerar rent tekniskt :confused::cool:

Ställde in glassen i kylskåpet igår 😭
20220125_123412.webp

Jag är personligen lite i ett payback-mode just nu så jag kanske inte är bästa människan ge råd :devil:
Men om du blir säker på vem det är så ge tillbaka med samma mynt
Är det den jag tror det är så är det en riktig soppa.
Hen började med att då och då ringa mig från dolt nummer, ibland flera gånger om dagen (räknade ihop det till nästan 60ggr) under en period av en månad. Jag tog ut listor från min operatör för att se vem som fanns bakom det dolda numret så då slutade dem som samtalen. Ca en vecka senare efter att det uppdagats vem det var började det här då med företag i snart två månader men det har eskalerat sista veckan.

Är det den jag tror det är så skulle jag ändå aldrig gå ner till hens nivå och ge igen. Jag hoppas på karma och jag vet att den personen mår sämre än jag även om det här med huset kändes alldeles för personligt och jag tog riktigt illa vid mig.

Är det den jag tror det är så är det en riktig soppa.
Hen började med att då och då ringa mig från dolt nummer, ibland flera gånger om dagen (räknade ihop det till nästan 60ggr) under en period av en månad. Jag tog ut listor från min operatör för att se vem som fanns bakom det dolda numret så då slutade dem som samtalen. Ca en vecka senare efter att det uppdagats vem det var började det här då med företag i snart två månader men det har eskalerat sista veckan.

Är det den jag tror det är så skulle jag ändå aldrig gå ner till hens nivå och ge igen. Jag hoppas på karma och jag vet att den personen mår sämre än jag även om det här med huset kändes alldeles för personligt och jag tog riktigt illa vid mig.
Polisanmälan? Lär inte leda till så mycket kanske, men om hen slutade när du kollade upp vem hen var så kanske hen slutar även om du meddelar att du anmält det som trakasserier?

Polisanmälan? Lär inte leda till så mycket kanske, men om hen slutade när du kollade upp vem hen var så kanske hen slutar även om du meddelar att du anmält det som trakasserier?
Svårt när det inte finns bevis.

De dolda samtalen var polisanmälda mot personen men förundersökningen för kränkning (?) lades ner pga brist på bevis trots att hen erkänt handlingen.

Så jag kommer inte polisanmäla det här när jag inte vet vem det är.

Jag har blivit kallad till jury duty (= processen där man sitter i juryn under en rättegång) IGEN. Det sägs att valprocessen är slumpmässig, men jag börjar undra jag. Jag har varit "valbar" i systemet i totalt 6 år, och på de 6 åren har jag blivit kallad 4 gånger. Min sambo har varit valbar i systemet i 17 år och har blivit kallad en enda gång. Många av de jag känner har aldrig blivit kallade överhuvudtaget. Universum måste tycka att jag är en ovanligt God Medborgare, eller något. 🙄

Den här gången är det dessutom till High Court, vilket är där de värsta och därmed mest långdragna fallen tas upp. Vill det sig riktigt illa kan jag "sitta fast" i flera veckor, och det funkar ovanligt dåligt med jobbet just nu. Får se om jag kanske kan få hjälp av chefen att ansöka om dispens...

Stör mig på att jag får ut mindre än elvatusen den här månaden, bara för att det varit jul och nyår. Blir ytterligare en fattig månad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
87 88 89
Svar
1 760
· Visningar
81 458
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 659
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008