Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En bekant jämförde just vaccinpass med apartheid och jag blir så jävla förbannad, less och på alla sätt trött att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Jaa du, det var något om att "det känns lite som att det kommer att bli som under apartheid, en bänk för vaccinerade och en separat bänk någonstans i skymundan för de ovaccinerade"... Man blir matt, som sagt.Jag var tvungen att läsa två gånger. Hur sjutton är vaccinpass som apartheid?!
Jaa du, det var något om att "det känns lite som att det kommer att bli som under apartheid, en bänk för vaccinerade och en separat bänk någonstans i skymundan för de ovaccinerade"... Man blir matt, som sagt.
Häromkring är de lokala grupperna ofta fulla med "ger bort äpplen, päron, plommon" osv. vid den här tiden på året. Jag har ingen aning om ifall någon blir av med något. Jag håller helt med dig om att det är tråkigt att slänga mat och jag blev glad när en granne kom och frågade om hen fick ta ifrån ett träd, jag svarade självklart! Ta allt om du vill och sedan importera frukt men tyvärr verkar det inte finnas någon som kan/vill ta emot de mängderna som blir.Ok.
Går det inte att sälja/ge bort till musterier, vårdhem, skola, sjukhus etc? Eller grossist?
Känns så trist att slänga mat. Och att äta importerade äpplen när det tydligen finns överflöd av dem här.
Sent svar! Men nej, har inget som fungerar 100 %, men med Centaura kryper de inte på hundarna och betydligt mindre på maken (som de ALLTID är på). Så någon effekt har sprayenHar du hittat en spray som fungerar mot älgflugor?
Och nej, de fanns inte förr. Minns att jag började höra talas om dem i sena tonåren (ca.02-05 ish, i mellersta finland då.) Och då fanns de först bara några enstaka varje höst.
Jag kan inte förstå varifrån dessa odjur kommit
Så historielöst och korkat uttryckt!
Om personen ifråga sa att det ÄR samma sak som apartheid så var det en dålig jämförelse. Men om man menar att det öppnar en dörr och menar att det KAN leda till så är det inte så historielöst. Då är det snarare naivt att tro att vi inte kan komma tillbaka till ett nytt system motsvarande apartheid, om än att det såklart inte kommer att se exakt likadant ut som i historien.
Att önska hårdare tag för att minoriteter ska inrätta sig efter det majoritetens tycker är rätt ligger i tiden. Bort med dem som inte tänker som oss, bara tillräckligt många tänker som jag är det fritt fram att stänga ute dem från samhället för att tvinga dem att rätta in sig i ledet...
Jag blir istället uppgiven över att det gick så snabbt att med isolering och rädsla, ge grogrund för att så många nu vill stänga ute vissa människor från samhället.
Om personen ifråga sa att det ÄR samma sak som apartheid så var det en dålig jämförelse. Men om man menar att det öppnar en dörr och menar att det KAN leda till så är det inte så historielöst. Då är det snarare naivt att tro att vi inte kan komma tillbaka till ett nytt system motsvarande apartheid, om än att det såklart inte kommer att se exakt likadant ut som i historien.
Att önska hårdare tag för att minoriteter ska inrätta sig efter det majoritetens tycker är rätt ligger i tiden. Bort med dem som inte tänker som oss, bara tillräckligt många tänker som jag är det fritt fram att stänga ute dem från samhället för att tvinga dem att rätta in sig i ledet...
Jag blir istället uppgiven över att det gick så snabbt att med isolering och rädsla, ge grogrund för att så många nu vill stänga ute vissa människor från samhället.
Du verkar glömma vad apartheid faktiskt var. Det går överhuvudtaget inte att jämföra personer som väljer att inte vaccinera sig med apartheids offer. De som var offer för apartheid kunde inte göra något överhuvudtaget för att slippa ingå i den gruppen. För att slippa utsättas för det.
Vilken?Trasiga kassor i godisbutiken
Vilken?