Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle haft handledning men handledaren är sjuk.

Har nog aldrig varit så förberedd inför en handledning som denna. Har ett tufft jobb där man får härbärgera andras svåra livssituationer och behovet av att få prata om det är stort. Nu är det som att luften gick ur mig och det är svårt att komma igång med annat.
 
Stör mig på när vi har "gemensam lunch" på jobbet, typ vi skippar matlådor eller så och det bestäms att vi ska beställa och äta nåt ihop istället, jättetrevligt egentligen MEN.. Det är lite uttalat att man liksom "ska" vara med på detta och problemet är att det blir alltid så himla sent, de som faktiskt kan lämna kontoret "ska bara" och gör andra ärenden och skit kommer emellan och ja.. Dessa dagar äter vi typ aldrig innan absolut tidigast 14.00 och jag hungrar fan ihjäl..
 
Stör mig på när vi har "gemensam lunch" på jobbet, typ vi skippar matlådor eller så och det bestäms att vi ska beställa och äta nåt ihop istället, jättetrevligt egentligen MEN.. Det är lite uttalat att man liksom "ska" vara med på detta och problemet är att det blir alltid så himla sent, de som faktiskt kan lämna kontoret "ska bara" och gör andra ärenden och skit kommer emellan och ja.. Dessa dagar äter vi typ aldrig innan absolut tidigast 14.00 och jag hungrar fan ihjäl..
+1 på den! Hatar sånt här…
 
Min favoritresturang gör portionerna mindre och mindre för samma pris. Jag har en favoriträtt som blivit påtagligt sämre under de senaste åren. För samma pris givetvis. Blev riktigt besviken nu senast.

Det känns som varenda sushirestaurang gör så. Lagom stora bitar i början när de precis öppnat och sen krymper bitarna successivt tills de är så små att det är löjligt. Det är så jag letar mig vidare till en annan restaurang som har god sushi i vettig storlek.
 
Folk som inte kan respektera att en verksamhet/butik är stängd under en kort period över exempelvis lunchen. Står det att det är stängt så är det stängt. Att banka på fönstren, dra och slita i den låsta entrédörren och trampa sönder blommorna i rabatterna runt huset när du försöker titta in genom kontorsfönstren kommer inte göra dig populär hos den lunchätande personalen...
 
Stör mig på när vi har "gemensam lunch" på jobbet, typ vi skippar matlådor eller så och det bestäms att vi ska beställa och äta nåt ihop istället, jättetrevligt egentligen MEN.. Det är lite uttalat att man liksom "ska" vara med på detta och problemet är att det blir alltid så himla sent, de som faktiskt kan lämna kontoret "ska bara" och gör andra ärenden och skit kommer emellan och ja.. Dessa dagar äter vi typ aldrig innan absolut tidigast 14.00 och jag hungrar fan ihjäl..

Då hade jag tagit med mig en liten matlåda ändå och ätit dubbla luncher. Eller att man bestämmer en tid tidigare och så får de som bara ska göra annat värma sin mat senare....
 
Då hade jag tagit med mig en liten matlåda ändå och ätit dubbla luncher. Eller att man bestämmer en tid tidigare och så får de som bara ska göra annat värma sin mat senare....
Problemet är att de som ska göra annat är de som måste åka och hämta, vissa av oss kan inte lämna kontoret. Dubbel matlåda kan man ju äta om man vill bli sedd som ett freak och ett matvrak. Alltså egentligen är nog grundproblemet att det jobbar en del kvinnor här och det liksom är lite fint att äta lite/inte vara hungrig/inte ha tid för att äta osv.
 
Problemet är att de som ska göra annat är de som måste åka och hämta, vissa av oss kan inte lämna kontoret. Dubbel matlåda kan man ju äta om man vill bli sedd som ett freak och ett matvrak. Alltså egentligen är nog grundproblemet att det jobbar en del kvinnor här och det liksom är lite fint att äta lite/inte vara hungrig/inte ha tid för att äta osv.

Men fy vilken tråkig inställning! Att man "ska" vara hungrig/liten i maten. Så glad att mina kollegor (mestadels kvinnor) tjatar mer om hur gott det är att äta och bjuder på fika med jämna mellanrum.
 
Problemet är att de som ska göra annat är de som måste åka och hämta, vissa av oss kan inte lämna kontoret. Dubbel matlåda kan man ju äta om man vill bli sedd som ett freak och ett matvrak. Alltså egentligen är nog grundproblemet att det jobbar en del kvinnor här och det liksom är lite fint att äta lite/inte vara hungrig/inte ha tid för att äta osv.
Så tråkigt
Fick höra att en kollega kommenterat väldigt nedlåtande om vad en annan kollega äter och jag känner bara :eek: :rage: och fattar faktiskt inte alls varför man överhuvudtaget måste lägga sig i vad och när andra äter
 
Att det alltid ska krångla på jobbet när det är helg/nattpass. Rep hann inte fixa problemet i min maskin så ska handmata alla kugghjul istället för att det är halvautomatisk. De har en körtid på ca 30 sek så det blir väldigt mycket plock. Öppna maskin, ta loss bit, lägga i låda, sätta i ny, stänga dörren, starta - repeat. Dessutom påfrestande för både handleder och underarm. Arbetsytan runtomkring är heller inte anpassad för det så inget blir effektivt alls. För att inte tala om hur fruktansvärt tråkigt det är.
 
Problemet är att de som ska göra annat är de som måste åka och hämta, vissa av oss kan inte lämna kontoret. Dubbel matlåda kan man ju äta om man vill bli sedd som ett freak och ett matvrak. Alltså egentligen är nog grundproblemet att det jobbar en del kvinnor här och det liksom är lite fint att äta lite/inte vara hungrig/inte ha tid för att äta osv.
Kan ni inte ta leverans? Vi kör wolt på våra jobbluncher så max blir det som standard 40 min sen lunch å då för att det vart sent påkommet att vi tar jobblunch eller att det är längre leveranstid än normalt.
 
Efter en riktigt gräslig jobbvecka med massor med stress, ångest, migrän och övertid skulle jag nu få ta helg och belöna mig själv för min goda arbetsinsats med ett glas rödvin från den nyinköpta vinboxen. Och det är helt ODRICKBART! :wtf: Njutningen och avslappningsmomentet fick sig en rejäl törn:cry: och jag bor långt ute på landet och har ingen möjlighet att åka in till stan just nu för att byta. Så himla surt! (både bokstavligt och bildigt talat)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 152
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 916
Senast: Tantan
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 664
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 310
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp