För mig ger det rätt mycket med sociala medier för mig, men just kvällstid blir det tvärt om. Men då är det ju egentligen en lätt sak att vänja sig av med detJag har sedan ca ett år tillbaka klippt bort 90% av sociala medier och har inte annat än positivt att säga om det. Inte för att jag mår super nu men jag känner mig absolut stabilare jämfört med innan. Tidigare själv-triggade jag väldigt, väldigt mycket genom att titta på alla andras lyckade liv. Så absolut tycker jag att du ska prova en period och se vad det ger.
On topic så stör jag mig på min griniga nacke som återigen orsakar spänningshuvudvärk.
Hoppas nacken ger med sig! Avskyr sån huvudvärk
Ja, är jag mer deppig generellt så undviker jag alla böcker som ger mig småångest (generellt allt med konflikter) och lyssnar bara på mysdeckare eller ungdomsfantasyNär jag känner mig deppig och/eller stressad så vet jag att jag ska undvika vissa typer av TV-program. Såna som är gnällig, griniga, sura människor, intriger osv. Istället ska jag titta på lugna och trevliga program t.ex. Antikrundan och liknande. Ernsts program funkar också bra. Det är liksom bara lugnt och trevligt. Inga sura miner, inga intriger, inget drama. Låter lite fånigt men det funkar för mig! Samma med böckerna jag lyssnar på. Såna perioder ska jag bara lyssna på mysiga feelgood-böcker och undvika kriminalare, mord och elände.