Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sedan ca ett år tillbaka klippt bort 90% av sociala medier och har inte annat än positivt att säga om det. Inte för att jag mår super nu men jag känner mig absolut stabilare jämfört med innan. Tidigare själv-triggade jag väldigt, väldigt mycket genom att titta på alla andras lyckade liv. :( Så absolut tycker jag att du ska prova en period och se vad det ger.

On topic så stör jag mig på min griniga nacke som återigen orsakar spänningshuvudvärk. :down:
För mig ger det rätt mycket med sociala medier för mig, men just kvällstid blir det tvärt om. Men då är det ju egentligen en lätt sak att vänja sig av med det :)

Hoppas nacken ger med sig! Avskyr sån huvudvärk :(
När jag känner mig deppig och/eller stressad så vet jag att jag ska undvika vissa typer av TV-program. Såna som är gnällig, griniga, sura människor, intriger osv. Istället ska jag titta på lugna och trevliga program t.ex. Antikrundan och liknande. Ernsts program funkar också bra. Det är liksom bara lugnt och trevligt. Inga sura miner, inga intriger, inget drama. Låter lite fånigt men det funkar för mig! Samma med böckerna jag lyssnar på. Såna perioder ska jag bara lyssna på mysiga feelgood-böcker och undvika kriminalare, mord och elände.
Ja, är jag mer deppig generellt så undviker jag alla böcker som ger mig småångest (generellt allt med konflikter) och lyssnar bara på mysdeckare eller ungdomsfantasy:love:
 
Stör mig när vardagens stapelvaror försvinner från affären.

Inga Felix pommes strips på coop. Går till ica maxi och inga där heller.
Är det Felix som slutat med den och inte bara min affär? :nailbiting:

Och stör mig på när jag får totalslut på processkapacitet.
Ville sätta mig ner på golvet och gråta för jag inte mäktade med att skapa ny plan utan pommes.
Blev istället stående som en zoombie framför chipshyllan för jag inte klarade att besluta vilken sort jag skulle tröstäta mig ur situationen med...:cry:
 
Att min mage blir ett litet monster så fort jag kommer in på jobbet. Är hungrig och sockersugen konstant när jag är här. Har inte det problemet hemma.
 
Men WTF?! När jag går in på Beställningar är det plötsligt leverans mellan den 17-22 september, från den 2 september :arghh:

Ärligt, världen måste bli mindre beroende av Kina. Allting är försenat och har blivit dyrare och det beror till största delen på Kinas nedstängning.
 
På att varenda gång en autistisk karaktär dyker upp i någon form av media så är det så stereotypiskt att det mest känns funkofobiskt. Det är som att de glömmer att vi också är människor med massa drag utöver de som hör till diagnosen.
 
Min telefon hängde sig på något sätt och skickade glatt ut saker på messenger. Tack och lov inget pinsamt (är inte inne på sådana sidor) men tillräckligt pinsamt ändå. Bad givetvis om ursäkt men jag skäms ändå.

En kompis var snabb på att svara dessutom så jag fick ju förklara att det var ett misstag.
 
Sitter i en föreläsning på Teams, runt 200 pers med - folk/lyssnare har sina mikrofoner på....
Dessutom viskar de, antagligen för att inte höras :meh: Stäng aaaav!

Märks när vi pratar med andra enheter att de inte riktigt har samma erfarenhet som vissa andra av oss. Blev lite trött på nån tills jag insåg att de inte jobbat med TEAMS på samma sätt som vi har och därför saknar erfarenheten vi andra tillskansat oss.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 161
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
497
· Visningar
25 039
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 670
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 314
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp