Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan det inte vara stress?
Känns för mig som att det är länkat.
Jo, jag brukar få det av stress och/eller plötsligt förändrad miljö (typ om jag åker på solsemester mitt i vintern till exempel). Men så jäkla ostressad har jag inte varit mellan 2015 och fram till nu tycker jag 😅
Jag brukar må bättre då. Mörkt, vet att andra också slappar inne, FK/whatever företag har stängt.
Kan slappna av mer då, de perioder jag mår dåligt.
Intressant, för mig känns allt alltid sju resor värre på kvällstid och jag trodde nog att alla hade det så :p
 
Jag har tvingats köpa en ny mobil eftersom min gamla lever på respirator. Nu är den försenad - igen. Första modellen jag köpte i mitten av augusti flyttades fram till leveransdatum i oktober. Gav upp och beställde en något dyrare modell - uppskjuten leverans till mitten av september :arghh:

Dessutom tog jag just en medicin som svider som fasen i halsen. Ouch
 
Stress-ätandet. Ätit ett par ostmackor. Funderar på tre till. Allra sista dagen på jobbet imorgon, ska lämna saker och träffa HR. Vet att jag borde nämna hur arbetsrelationen varit med närmsta kollegan, aka starkt bidragande faktor till att jag slutar redan nu. Extremt konflikträdda jag gillar inte tanken.

Men sen är jag klar med skiten!
Då ska jag försöka ta hand om mig själv. Äta marginellt rimligare iallafall.
 
Stress-ätandet. Ätit ett par ostmackor. Funderar på tre till. Allra sista dagen på jobbet imorgon, ska lämna saker och träffa HR. Vet att jag borde nämna hur arbetsrelationen varit med närmsta kollegan, aka starkt bidragande faktor till att jag slutar redan nu. Extremt konflikträdda jag gillar inte tanken.

Men sen är jag klar med skiten!
Då ska jag försöka ta hand om mig själv. Äta marginellt rimligare iallafall.
Kan du lämna något skriftligt om det?
 
Jamen alltså varför är det så, att allt känns så himla mycket värre på kvällen? Har det något med kroppens energinivåer att göra eller? Det är så jobbigt, och främjar knappast nattsömnen :down: Hoppas att det känns bättre snart!
Ja, en bra fråga! För mig är det nog mycket trötthet helt klart. Men insåg igår att jag nog inte ska kolla sociala medier på kvällarna ett tag, för att se om de minskar mina triggers. Vänner man vill träffa som inte är så noga med att träffa en, folk som får barn, och alla grymma hundtränare som bara får mig att känna att jag misslyckas 👎 Kanske kan göra deppigheten mildare att inte påminnas om allt sådant när jag är trött och känslig?
 
Kanske finns det en koppling mellan covid-vaccinet och munsår? Jag har inte heller haft på jättelänge (flera år), men fick ett helt gräsligt inom en vecka efter första sprutan. Har sedan haft ett par omgångar av sår i mungipan sedan dess... Brukar jag inte heller precis ha....
Jag tror du är nått på spåret. Jag fick flera skov av herpes efter covidstarten 2020 peppar peppar två månader utan skov nu
 
Jag blir så trött på okunniga som uttalar sig tvärsäkert om sånt de inte kan!

Var hos läkare igår för att få nya värktabletter för min trasiga rygg. Läkaren som jag inte träffat tidigare frågade om hur jag motionerade. När jag nämnde att jag red sa hon att det inte var bra för ryggen, man behöver rygg- och bålmuskler, och hade en utläggning om hur dåligt det var. Jag sa att man får ju rygg- och bålmuskler när man rider dressyr. Då tittade hon konstigt på mig och bytte ämne. Vet man inte vad man talar om ska man inte besserwissra med någon som är fullt insatt :mad:
 
Ja, en bra fråga! För mig är det nog mycket trötthet helt klart. Men insåg igår att jag nog inte ska kolla sociala medier på kvällarna ett tag, för att se om de minskar mina triggers. Vänner man vill träffa som inte är så noga med att träffa en, folk som får barn, och alla grymma hundtränare som bara får mig att känna att jag misslyckas 👎 Kanske kan göra deppigheten mildare att inte påminnas om allt sådant när jag är trött och känslig?
Jag tror också att sociala medier är en bov. Jag funderar över om jag ska ha någon strategi kring det, för att inte bli påverkad.
 
Jag blir så trött på okunniga som uttalar sig tvärsäkert om sånt de inte kan!

Var hos läkare igår för att få nya värktabletter för min trasiga rygg. Läkaren som jag inte träffat tidigare frågade om hur jag motionerade. När jag nämnde att jag red sa hon att det inte var bra för ryggen, man behöver rygg- och bålmuskler, och hade en utläggning om hur dåligt det var. Jag sa att man får ju rygg- och bålmuskler när man rider dressyr. Då tittade hon konstigt på mig och bytte ämne. Vet man inte vad man talar om ska man inte besserwissra med någon som är fullt insatt :mad:
Det där är "intressant". Jag fick en utskällning av en sjukgymnast en gång för att jag enligt hen hade hade felaktiga magmuskler. Hen påstod att man får sådana magmuskler om man ständigt går och drar in magen och andas högt upp. Jag försökte förklara att sådana magmuskler får man av ridning men det var fullkomligt fel enligt hen. Jag pratar alltså om de raka magmusklerna från revbensbågen och ner som blir tydligt definierade på en ryttare. Det var enligt hen fullkomligt omöjligt att de skulle kunna tränas av ridning för då sitter man ju bara där precis som på en stol. Jag kände att där gav jag upp mina förklaringsförsök.
 
Det där är "intressant". Jag fick en utskällning av en sjukgymnast en gång för att jag enligt hen hade hade felaktiga magmuskler. Hen påstod att man får sådana magmuskler om man ständigt går och drar in magen och andas högt upp. Jag försökte förklara att sådana magmuskler får man av ridning men det var fullkomligt fel enligt hen. Jag pratar alltså om de raka magmusklerna från revbensbågen och ner som blir tydligt definierade på en ryttare. Det var enligt hen fullkomligt omöjligt att de skulle kunna tränas av ridning för då sitter man ju bara där precis som på en stol. Jag kände att där gav jag upp mina förklaringsförsök.
Bedrövligt att folk fortfarande tror att man bara sitter på hästen. Läkaren jag träffade pratade om att det skumpade:banghead:
 
Ja, en bra fråga! För mig är det nog mycket trötthet helt klart. Men insåg igår att jag nog inte ska kolla sociala medier på kvällarna ett tag, för att se om de minskar mina triggers. Vänner man vill träffa som inte är så noga med att träffa en, folk som får barn, och alla grymma hundtränare som bara får mig att känna att jag misslyckas 👎 Kanske kan göra deppigheten mildare att inte påminnas om allt sådant när jag är trött och känslig?

Jag har sedan ca ett år tillbaka klippt bort 90% av sociala medier och har inte annat än positivt att säga om det. Inte för att jag mår super nu men jag känner mig absolut stabilare jämfört med innan. Tidigare själv-triggade jag väldigt, väldigt mycket genom att titta på alla andras lyckade liv. :( Så absolut tycker jag att du ska prova en period och se vad det ger.

On topic så stör jag mig på min griniga nacke som återigen orsakar spänningshuvudvärk. :down:
 
Ja, en bra fråga! För mig är det nog mycket trötthet helt klart. Men insåg igår att jag nog inte ska kolla sociala medier på kvällarna ett tag, för att se om de minskar mina triggers. Vänner man vill träffa som inte är så noga med att träffa en, folk som får barn, och alla grymma hundtränare som bara får mig att känna att jag misslyckas 👎 Kanske kan göra deppigheten mildare att inte påminnas om allt sådant när jag är trött och känslig?

När jag känner mig deppig och/eller stressad så vet jag att jag ska undvika vissa typer av TV-program. Såna som är gnällig, griniga, sura människor, intriger osv. Istället ska jag titta på lugna och trevliga program t.ex. Antikrundan och liknande. Ernsts program funkar också bra. Det är liksom bara lugnt och trevligt. Inga sura miner, inga intriger, inget drama. Låter lite fånigt men det funkar för mig! Samma med böckerna jag lyssnar på. Såna perioder ska jag bara lyssna på mysiga feelgood-böcker och undvika kriminalare, mord och elände.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 161
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
497
· Visningar
25 019
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 670
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 314
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp