Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Roligaste är ju när man efter all den tiden blir utkastad ur kön, och när man ringer upp igen så får man höra att det är många som ringer och de kan inte ha fler i kön. :D
Alltså jag var SÅ nära att trycka på fel knapp och råka lägga på när jag egentligen bara ville stänga av högtalaren eftersom det snart var min tur. Då jääädrar hade jag haft något att störa mig på, i typ 5 år framöver eller så! :laugh:
 
Min sk bror som försöker tvinga mamma att åka tåg från Umeå till Göteborg under pågående pandemi, hon är 83 år, har MS och förslitningsskador, klarar inte att sitta i flera timmar och äter nävar med medicin. Han har dessutom skrikit och anklagat henne för än det ena och än det andra, jag frågade henne om hon nu förstod vad jag känner när det gäller honom? :rage::arghh::rage::arghh::banghead::banghead::banghead:

Jag har sagt upp bekantskapen men kan tyvärr pga att jag trodde hon skulle vara kvar norrut inte hämta henne i morgon. Jag måste fixa till hästarna och kan inte köra 120 mil nu, hade jag inte druckit vin hade jag åkt direkt. :cry::cry::cry:
 
Att fröken 2 åring skriker och skriker och skriker för AAAALLT! Hela dagarna! Minsta lilla utlöser utbrott from hell!
Ligger osten fel blir det gallskrik, får hon inte göra som hon vill blir det gallskrik, försöker "fel" person prata med henne blir det gallskrik osv osv osv. Nu har hon illvrålat(!) i 30 min för att sambon ville visa hur byxorna skulle sitta. :arghh::arghh::arghh::arghh:
 
Att fröken 2 åring skriker och skriker och skriker för AAAALLT! Hela dagarna! Minsta lilla utlöser utbrott from hell!
Ligger osten fel blir det gallskrik, får hon inte göra som hon vill blir det gallskrik, försöker "fel" person prata med henne blir det gallskrik osv osv osv. Nu har hon illvrålat(!) i 30 min för att sambon ville visa hur byxorna skulle sitta. :arghh::arghh::arghh::arghh:
Nu, är det äääääntligen tyst och hon sover. Hoppas jag. Nästan en timmes illvrål för gud vet vad, 100 olika grejer innan hon äntligen faktiskt lade sig ner i sängen och lugnade ner sig. Yikes! Nog för att 2 åringar kan vara kämpiga, men idag har varit helt galet! Hon är som mina 2 stora var tillsammans när de var 2.
 
Jag köpte godis för jag var såååå himla sugen och det är bara äckligt och ändå kommer jag gå och småäta på det i flera dar tills det är slut.

Att slutet på The 100 sög. Alltså fy fasen vad dåligt det va. Dåligt slut som sabbar hela serien.

Jag har ont i armen och en böld som skaver i armhålan sen jag tog andra sprutan i onsdags.
 
Jag stör mig fortfarande på det jävla Göteborgsvarvet. :mad: Inte på att det blev inställt för det var ju det enda logiska, men på hur de har hanterat informationen och hela arrangemanget eller det tänkta arrangemanget. Samt att de inte ens försöker med varianten att ok, vi klarar inte att betala tillbaka startavgiften och vi vet inte om vi kan arrangera något lopp 2022 men OM så lovar vi att ni får ni behålla startplatsen till då. Snålrövar.

I ett mycket kort svagt ögonblick övervägde jag den töntiga varianten "spring Göteborgsvarvet på hemmaplan", inte för att jag är tränad för några stordåd men man kan ju gå en del. Och tänkte att då hade jag i alla fall fått någon medalj för den där startavgiften på 595 spänn som betalades in i maj 2019 - innan covid ens var uppfunnet.

Men nä - då visar det sig att för att komma över den där medaljen så måste man antingen hämta den på plats i Göteborg - eller få den hemskickad mot att man själv betalar in ÄVEN portot. Dvs utöver de "prisvärda" nästan 600 spänn som man redan lagt på att få jogga omkring för sig själv på sina egna jävla grusvägar. Är lite förvånad att de inte hade alternativet att vi e-postar en "medalj" som du själv får skriva ut och färglägga och klistra upp på en kartongbit.

Tror jag ska börja arrangera virtuella löptävlingar, det verkar vara en sjukt bra affärsidé! 1) betala pengar till mig 2) spring en sträcka någonstans, eller gå, eller gör precis vad du vill. Om du betalar ännu mer pengar så kan du få springa ett maraton, någonstans som du själv väljer! Eller gå. Eller något. 3) hejdå. Återkom gärna med en ny anmälan och mer pengar nästa år!
 
Jag stör mig fortfarande på det jävla Göteborgsvarvet. :mad: Inte på att det blev inställt för det var ju det enda logiska, men på hur de har hanterat informationen och hela arrangemanget eller det tänkta arrangemanget. Samt att de inte ens försöker med varianten att ok, vi klarar inte att betala tillbaka startavgiften och vi vet inte om vi kan arrangera något lopp 2022 men OM så lovar vi att ni får ni behålla startplatsen till då. Snålrövar.

I ett mycket kort svagt ögonblick övervägde jag den töntiga varianten "spring Göteborgsvarvet på hemmaplan", inte för att jag är tränad för några stordåd men man kan ju gå en del. Och tänkte att då hade jag i alla fall fått någon medalj för den där startavgiften på 595 spänn som betalades in i maj 2019 - innan covid ens var uppfunnet.

Men nä - då visar det sig att för att komma över den där medaljen så måste man antingen hämta den på plats i Göteborg - eller få den hemskickad mot att man själv betalar in ÄVEN portot. Dvs utöver de "prisvärda" nästan 600 spänn som man redan lagt på att få jogga omkring för sig själv på sina egna jävla grusvägar. Är lite förvånad att de inte hade alternativet att vi e-postar en "medalj" som du själv får skriva ut och färglägga och klistra upp på en kartongbit.

Tror jag ska börja arrangera virtuella löptävlingar, det verkar vara en sjukt bra affärsidé! 1) betala pengar till mig 2) spring en sträcka någonstans, eller gå, eller gör precis vad du vill. Om du betalar ännu mer pengar så kan du få springa ett maraton, någonstans som du själv väljer! Eller gå. Eller något. 3) hejdå. Återkom gärna med en ny anmälan och mer pengar nästa år!
Jag betalade för vårruset förra året. Samma grej.
 
Tror jag ska börja arrangera virtuella löptävlingar, det verkar vara en sjukt bra affärsidé! 1) betala pengar till mig 2) spring en sträcka någonstans, eller gå, eller gör precis vad du vill. Om du betalar ännu mer pengar så kan du få springa ett maraton, någonstans som du själv väljer! Eller gå. Eller något. 3) hejdå. Återkom gärna med en ny anmälan och mer pengar nästa år!
Vilken kanonidé, var anmäler jag mig?

Hade liksom varit sjukt cool att ha en maratonmedalj hängande på väggen, då jag knappt ens ids gå den där dryga kilometern till jobbet utan överväger bil ibland.

Jag utgår alltså ifrån att det är tillåtet att åka bil, rida vid 7 separata tillfällen samt räkna ihop det gångna årets promenader till soptunnan och postlådan, för att få ihop de 42 kilometrarna. ;)
 
Vilken kanonidé, var anmäler jag mig?

Hade liksom varit sjukt cool att ha en maratonmedalj hängande på väggen, då jag knappt ens ids gå den där dryga kilometern till jobbet utan överväger bil ibland.

Jag utgår alltså ifrån att det är tillåtet att åka bil, rida vid 7 separata tillfällen samt räkna ihop det gångna årets promenader till soptunnan och postlådan, för att få ihop de 42 kilometrarna. ;)
En mental promenad funkar också. Visualisera 42 km motion av valfritt slag
 
Jag stör mig fortfarande på dessa jäkla elsparkcyklar. Eller rättare sagt på de som kör dem och inte har något trafikvett, ingen aning om några regler och kör helt idiotiskt på trottoarer, på vägar, mot rött, mot trafiken har jag till och med sett. Det gäller inte alla förare av dem men många både minderåriga och vuxna kör på trottoarerna,åker två på en cykel. Jag har till och med sett föräldrar som står bakom sitt barn på samma elsparkcykel. Vad tänker de föräldrarna med? Om de måste tvärbromsa eller krockar med något så kommer de att flyga som en projektil över barnet och förmodligen ta med sig barnet i fallet. Dessutom står de i vägen överallt på trottoarer och cykelvägar. I Köpenhamn är nu alla elsparkcyklar borta sen det blev förbjudet att parkera dem på kommunal mark. Bra intiativ tycker jag för jag kan tyvärr inte se att de bidrar med något gott alls. Slut på gnället.
 
Jag betalade för vårruset förra året. Samma grej.

Att startavgiften bara brände inne? Orimligt faktiskt. Ok att hela situationen var ny och förvirrande för alla våren 2020 men desto större anledning att ha tänkt igenom något vettigt om man skulle locka nya anmälningar 2021. Varvet höll ju på bara för ett par veckor sedan med "snart ses vi på startlinjen i Göteborg! Varvet blir av, vi har planer för hur det ska gå att arrangera. Anmäl dig om du inte har gjort det!" och så lyckades de lura åt sig startavgift från några godtrogna stackare till.
 
Artister som ägnar halva tiden åt att prata istället för att sjunga :meh: Inte ens några intressanta anekdoter, roliga saker eller liknande utan upprepande önskningar att hen hoppas vi alla har lyckats uppfylla våra önskningar inför sommaren som vi hade i maj, så roligt att stå här och njuta, blablabla... Var på den här Moonica Mac tidigare idag och på slutet väntade jag bara på att det skulle ta slut. Synd för hon sjunger otroligt bra. Men ska de prata så ha iaf något intressant eller roligt att prata om :arghh:
 
Stör mig på mig själv för att jag är så himla avundsjuk idag! Har en i min bekantskapskrets som är ett år yngre än jag vars familj haft det bra ställt ekonomiskt har de senaste åren skaffat fina hopphästar, byggt nytt hus, byggt ett fint eget stall, tävlar och rider andras hästar och har sig. Och jag är verkligen så avundsjuk. Jag unnar henne det, men jag vill också, har inte en medryttarhäst i dagsläget och har inte ridit aktivt sen tre år tillbaka så…. dags att starta igång hästeriet igen känner jag :nailbiting: (och sluta slösa energi på att vara avundsjuk :rofl:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 162
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
25 207
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 670
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 314
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp