Jag stör mig fortfarande på det jävla Göteborgsvarvet.
Inte på att det blev inställt för det var ju det enda logiska, men på hur de har hanterat informationen och hela arrangemanget eller det tänkta arrangemanget. Samt att de inte ens försöker med varianten att ok, vi klarar inte att betala tillbaka startavgiften och vi vet inte om vi kan arrangera något lopp 2022 men OM så lovar vi att ni får ni behålla startplatsen till då. Snålrövar.
I ett mycket kort svagt ögonblick övervägde jag den töntiga varianten "spring Göteborgsvarvet på hemmaplan", inte för att jag är tränad för några stordåd men man kan ju gå en del. Och tänkte att då hade jag i alla fall fått någon medalj för den där startavgiften på 595 spänn som betalades in i maj 2019 - innan covid ens var uppfunnet.
Men nä - då visar det sig att för att komma över den där medaljen så måste man antingen hämta den på plats i Göteborg - eller få den hemskickad mot att man själv betalar in ÄVEN portot. Dvs utöver de "prisvärda" nästan 600 spänn som man redan lagt på att få jogga omkring för sig själv på sina egna jävla grusvägar. Är lite förvånad att de inte hade alternativet att vi e-postar en "medalj" som du själv får skriva ut och färglägga och klistra upp på en kartongbit.
Tror jag ska börja arrangera virtuella löptävlingar, det verkar vara en sjukt bra affärsidé! 1) betala pengar till mig 2) spring en sträcka någonstans, eller gå, eller gör precis vad du vill. Om du betalar ännu mer pengar så kan du få springa ett maraton, någonstans som du själv väljer! Eller gå. Eller något. 3) hejdå. Återkom gärna med en ny anmälan och mer pengar nästa år!