Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regn! :arghh:

Jag måste byta stolpar och dra om massor med tråd + fälla stormfällen i vinterhagen så pållarna får tillgång till ligghallen igen. Jag måste även köra hem halm att ströa upp eländet med om det här vädret tänker fortsätta. Grannens traktor är trasig, jag hoppas jag inte kör fast med bilen i hagen. :banghead::banghead::banghead:
 
Mina fötter har växt till storlek 42 på senare år. Skor jag köpte för bara 2-3 år sedan i storlek 41 är på gränsen till för små nu...

Det är inte bara jag!!

För fem år sedan kunde jag köpa skor överallt (okej, säkert minst sju år sen nu men ändå).. Sedan blev fötterna plötsligt storlek 42 :arghh:

Men kunde typ alltid ha mina gamla 41'or, så hävdar att det är en konspiration mot mig inom skoindustrin :cautious:
 
Euumh, påminner mig om varför vi inte ska åka på såna vägar med husbilen. Den går bara i max 80. Det är ofta irriterade köer bakom som blinkar och vill att vi ska flytta på oss :angel:

Edit: det är lite störigt att åka långsam bil

Fast det är inte samma sak. Om någon (liksom hästtransporter och lastbilar) kör lagligt hela tiden så kommer man ju förbi så fort det blir 2 körfält. Trist att folk blinkar då. Det som är irriterande är de som tränar på att inte släppa förbi konkurrenter som i formel 1.
 
Jag stör mig på den här studien som studerat hur många % i olika grupper som misstänks för brott utan att överhuvudtaget nämna hur många som av dessa brottsmisstänkta som faktiskt fälls för brottet. Man vet ju inte om man ska bli upprörd eller inte om man inte vet om folk blir oskyldigt brottsmisstänkta eller inte. Sen kan man kanske anta att så är fallet men jag stör mig på att en studie som den här inte har inkluderat det då den inte leder någon vart. Eller antar de att alla ingående grupper begår lika mycket brott? I så fall hade siffrorna på detta varit intressanta att ta med. Som det är kan alla använda den för att argumentera för just sin sak:

Rasisterna: "Titta!! Invandrarna begår mycket mer brott än svenskarna!!"
Anti-rasisterna: "Titta! Invandrarna blir mycket oftare oskyldigt brottsmisstänkta än svenskarna!"

Hade de även kollat på statistiken över hur många blir fällda för brottet de misstänks för hade bilden blivit klarare och förhoppningsvis hade rasisterna inte kunnat använda den för sina ändamål som de kan nu.

Jag hade ju velat veta hur många i de ingående grupperna som blir oskyldigt brottsmisstänkta.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/storre-risk-for-utrikesfodda-att-misstankas-for-brott
 
Fast det är inte samma sak. Om någon (liksom hästtransporter och lastbilar) kör lagligt hela tiden så kommer man ju förbi så fort det blir 2 körfält. Trist att folk blinkar då. Det som är irriterande är de som tränar på att inte släppa förbi konkurrenter som i formel 1.

Nej, det var mer bara en reflektion på lite samma tema.
Husbilen går i max 80 om man kör gasen i botten, oftast puttrar vi fram långsammare än så. Det är tydligen väldigt provocerande för det är ofta folk blinkar på oss (var ska vi ta vägen liksom?)
 
Jag är med i en FB-grupp för gamla foton av min hemstad. Många väldigt fina och/eller intressanta bilder postas och även mycket givande information och diskussioner i kommentarstrådarna.
Och i varenda tråd, oftast redan efter några få inlägg, mer eller mindre rasistiskt gubb- och tantgnäll från högeryttern om... tja, allt som de brukar gnälla om, med huvudbäringen att staden är förstörd idag och faktiskt omöjlig att vistas säkert i, och hur mycket bättre allting var fram till ungefär 60-talet. Alla var vänner, staden var vacker, ingen kriminalitet, inga droger, ingen arbetslöshet, alla var lyckliga, alla var blonda och arbetade hårt och levde i ungefär samma helylle-harmoni som de gosiga savanndjuren på omslagen till Jehovas Vittnens pamfletter. Det finns ingen tråd, inget ämne, som inte går att vrida i den riktningen.
 
Skulle ut på lunchen, ställer mig i hissen (Max 2 just nu) och åker ner en våning in väller 6 personer.
Jag blir sarkastisk och skickar ut dom.
kom inte här och tro att skiten är över!
Allas ansvar att hålla avstånd. Skit i om jag är vaccinerad eller inte! Reglerna gäller alla.
Blä
 
Lägg till folk som inte använder höger fil på motorväg utan abonnerar på mitt- eller vänsterfil. :rage:
Nu kanske jag får lite skit för detta men jag lägger även till folk som där det är tvåfiligt och relativt mycket trafik, lägger sig i omkörningsfilen i 110 km/h när det är tillåten hastighet och sedan envisas med att ligga kvar där hela tiden "för det är ju en till där framme jag ska köra om snart"

Tekniskt sett gör de kanske inte fel men FLYTTA DIG. Det är varken farligt eller olagligt att köra lite för fort just i omkörningstillfället, sedan om man inte vill köra allt för fort kan man köra in mellan bilarna och släppa förbi andra. Bara får intrycket av att det är små rättshaverister som minsann inte tänker "främja att andra kör för fort" (känner tyvärr en sån här person).

@sthu Långsamma fordon som långtradare, husbilar osv är inte störande, de går fort att köra om när det är dubbelfiligt. Enda tillfället jag stör mig på större fordon är när det bara är en fil och de vägrar underlätta för andra att köra om, typ ligger och slickar mittlinjen så man aldrig kan få någon översikt över trafiken om man inte kör ut i mötande fält. Det händer dock väldigt sällan, tycker den absoluta majoriteten av de som kör husbil/husvagn är mer överseende och tillmötesgående än de flesta andra på vägarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 163
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
25 374
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 314
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp