Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om en enda person till förklarar för mig att LinkedIn inte är som Facebook utan att professionellt nätverk kopplat till sitt jobb så kommer jag att hänga mig själv. Ja, LinkedIn är ett sida för professionellt nätverkande och är kopplat till din yrkesperson, men det är fortfarande privatpersoner som äger sina konton och inte arbetsplatsen. De är således fria att använda sina konton på det sätt som de själva behagar och inte på det sätt som arbetsplatsen bestämmer. Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva förklara för arbetsplatser att de inte kan tvinga sina medarbetare att exempelvis lägga ut reklam för arbetsplatsen på sina konton, med hänvisning till att det är ett "professionellt nätverk och inte privat som Facebook".
 
Jag stör mig också på att skräckfilmer alltid börjar med att en familj flyttar in i ett nytt hus. Kan spöken inte flytta på sig? De kan gå genom väggar och mörda men inte flytta ut. Skulle vara mycket roligare med en skräckfilm om en familj som bott i samma hus hela livet och helt plötsligt får ett spöke.
 
Jag stör mig också på att skräckfilmer alltid börjar med att en familj flyttar in i ett nytt hus. Kan spöken inte flytta på sig? De kan gå genom väggar och mörda men inte flytta ut. Skulle vara mycket roligare med en skräckfilm om en familj som bott i samma hus hela livet och helt plötsligt får ett spöke.

Jag stör mig mest på att män slutade ha crop tops och rövshorts i skräckfilmer.
239103676_10158573737493019_4265481355814078350_n.webp
 
Att Göteborgsvarvet blir av ?! Jag förstår inte.

Medans samtidigt i sammanhanget små utomhusmarknader här uppe är inställda pga smittan. Eh, logik?!?!
... trodde du, ja. Jag stör mig dock på strutsmentaliteten att organisationen fram till för bara ett par dagar sedan lallat på med reklam à la ”du är väl anmäld” som att allt skulle genomföras på något underligt sätt.

Och nu bara nej förresten det blir ju inget och vi behåller alla startavgifter oavsett om ni anmält er åratal innan covid ens uppfunnits.
 
... trodde du, ja. Jag stör mig dock på strutsmentaliteten att organisationen fram till för bara ett par dagar sedan lallat på med reklam à la ”du är väl anmäld” som att allt skulle genomföras på något underligt sätt.

Och nu bara nej förresten det blir ju inget och vi behåller alla startavgifter oavsett om ni anmält er åratal innan covid ens uppfunnits.

Såg det idag! Tjohoo! Någon tog sitt förnuft till fånga till slut?!? 👏👏👏
 
Jag stör mig också på att skräckfilmer alltid börjar med att en familj flyttar in i ett nytt hus. Kan spöken inte flytta på sig? De kan gå genom väggar och mörda men inte flytta ut. Skulle vara mycket roligare med en skräckfilm om en familj som bott i samma hus hela livet och helt plötsligt får ett spöke.
Fast det finns väl massor av typen poltergeist? :confused:
 
Läkaren som skrev ut inderal hade ingen aaaaning om att den kunde ge synpåverkan, Det hade han minsann aaaaldrig hört talas om och jag; nähä, men så är det i alla fall.. Förövrigt samma läkare som aldrig hade hört talas om en av mina nuvarande mediciner :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 165
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 728
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 316
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp