Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag slösar en massa tid på att sitta i telefonkö som jag egentligen inte alls borde behöva sitta i egentligen. Dessutom går det såhär bra för mig:

"You are number 82 in the queue"

*5 minuter senare*

"You are number 88 in the queue"

Hallå, vänta lite här! Det går på fel hål! :arghh:
 
Stör mig på att jag slösar en massa tid på att sitta i telefonkö som jag egentligen inte alls borde behöva sitta i egentligen. Dessutom går det såhär bra för mig:

"You are number 82 in the queue"

*5 minuter senare*

"You are number 88 in the queue"

Hallå, vänta lite här! Det går på fel hål! :arghh:
Men vad ända in i glödheta helvete! Var framme på plats ett i kön, men nu är jag helt plötsligt plats SJU! Jag tror att någon med mig skämta aprillo O_o
 
Stör mig på att jag slösar en massa tid på att sitta i telefonkö som jag egentligen inte alls borde behöva sitta i egentligen. Dessutom går det såhär bra för mig:

"You are number 82 in the queue"

*5 minuter senare*

"You are number 88 in the queue"

Hallå, vänta lite här! Det går på fel hål! :arghh:
Priority Queue -
 
Alltså det här! 😂
En dag stod här en tom vagn i trapphuset (på mitt jobb). Dagarna gick och en kopp kom plötsligt dit, sen en till och en till, lite skräp, idag en tom yoghurtflaska :rofl: Hur tänker folk?!
D190DEDD-A9C4-4DBC-8A5E-4FE0899B4A5D.jpeg
 
Jag gick från Coop till tåget under ett skyfall. Papperskassen höll icke för detta 😑 det duggade lite när jag gick in i affären. Så stör mig på papperskassar de borde vara teflonbehandlade
 
Stör mig på när andra berättar för mig hur min diagnos funkar och då också bestämmer, för mig - helt utan min inblandning, vad som är (för) jobbigt för mig.

Visst är saker jobbiga Men jag kan ju tycka att en sak är rolig och jobbig samtidigt och faktiskt göra jobbiga saker för att jag får ut något av det ändå?
 
Jag erkänner att sånt gör att jag TAPPAR DET. Och folk som inte blinkar i rondeller. Jag blir fan GALEN.
Jag tappar det på folk som blinkar in mot mitten i rondeller och sedan plötsligt sluta blinka och svänger ut. Har varit nära att bli prejad ett antal gånger.
Har aldrig fattat grejen med att blinka inåt i rondeller. Det är väl bättre att blinka när man ska köra ut?
 
Jag tappar det på folk som blinkar in mot mitten i rondeller och sedan plötsligt sluta blinka och svänger ut. Har varit nära att bli prejad ett antal gånger.
Har aldrig fattat grejen med att blinka inåt i rondeller. Det är väl bättre att blinka när man ska köra ut?

Blinkar inåt gör man för att visa sin intention att använda tredje avfarten i en liten rondell (som motsvarar vänstersvängen). Eller när man byter fil i en större rondell. Sedan måste man blink åt andra hållet när man byter fil och när man ska ut.

Mer blinkande av folket!
 
Folk som kör 90 där det är enfiligt och 120 där det är dubbelfiligt. V A R F Ö R
Det har jag undrat länge... extra störigt när jag kör lastbil och de kör ännu långsammare typ runt 70 och jag tänker köra om när det blir tvåfiligt, bara för att inte kunna då de gasar iväg.... *morr*

Jag har en tanke att de vågar gasa på tvåfiligt för det är mer plats medan enfiligt upplevs trängre å de vågar inte, men vet inte om det är så för alla, bara en teori men sjukt störigt ändå ja...
 
Stör mig på när andra berättar för mig hur min diagnos funkar och då också bestämmer, för mig - helt utan min inblandning, vad som är (för) jobbigt för mig.

Visst är saker jobbiga Men jag kan ju tycka att en sak är rolig och jobbig samtidigt och faktiskt göra jobbiga saker för att jag får ut något av det ändå?

Haha, ja... som snubben som började skriva till mig på instagram som sa åt mig att det var coolt att jag hade autism, när jag sa att det inte alls är coolt utan är en funktionsnedsättning för mig så lackade han totalt och började prata om Einstein och hur han hade ADHD och hur jag verkade ha det sjukt mycket lättare än en vit manlig karaktär som spelas av en person som inte har autism i en tv-serie som är BAJSDÅLIG på att ens visa vad autism är, sen så sa han att han skulle äta en kula och avföljde mig på instagram. (stalkar fortfarande mina stories lol.)
 
Jag erkänner att sånt gör att jag TAPPAR DET. Och folk som inte blinkar i rondeller. Jag blir fan GALEN.
Det sistnämnda är sååå kul när man tror någon ska fortsätta i rondellen och stannar sitt 64 tons ekipage för att de ska kunna åka, bara för att se bilen svänga ut till höger innan å man inte ens hade behövt stanna.... då är det några väl valda ord ibland. Vintertid är det extra kul.... eller inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 163
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
25 374
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 314
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp