Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att startavgiften bara brände inne? Orimligt faktiskt. Ok att hela situationen var ny och förvirrande för alla våren 2020 men desto större anledning att ha tänkt igenom något vettigt om man skulle locka nya anmälningar 2021. Varvet höll ju på bara för ett par veckor sedan med "snart ses vi på startlinjen i Göteborg! Varvet blir av, vi har planer för hur det ska gå att arrangera. Anmäl dig om du inte har gjort det!" och så lyckades de lura åt sig startavgift från några godtrogna stackare till.

Som jag förstod så tog de väl anmälningar till typ två dagar innan de ställde in eller något sånt? Dessutom var väl ett maratonlopp planerat lite senare i september i år i samband med 400-årsjubilet av Göteborg där folk hade anmält sig flera år i förväg och de startavgifterna betalar de väl inte heller tillbaka om jag fattat det rätt.
 
Stör mig på att det inte fanns tvättid förut när jag var pepp och pigg.
Har istället tid om två minuter. Är dödstrött och utslagen på soffan. Hade ju kunnat vara KLAR med tvätten redan :arghh:
 
Stör mig på att det inte finns riktiga jackor i affärerna är. Bara nån konstig "utanpåjackskjorta" dessutom I anskrämliga färger.

Det är kallt ute nu och jag fryser!!
 
Som jag förstod så tog de väl anmälningar till typ två dagar innan de ställde in eller något sånt? Dessutom var väl ett maratonlopp planerat lite senare i september i år i samband med 400-årsjubilet av Göteborg där folk hade anmält sig flera år i förväg och de startavgifterna betalar de väl inte heller tillbaka om jag fattat det rätt.

Nej så här entusiastiskt presenterades upplägget i mail till anmälda så sent som den 11 augusti:

"Ännu mer omfattande anpassningar tillämpas om Göteborgsvarvet genomförs utifrån de i dagsläget rådande förutsättningarna för motionslopp.

Löparna kan då räkna med att både start- och målrutin kommer se annorlunda ut, systematiken kring startgrupper och seedning justeras och att nummerlappsutdelningens utdelningstider förlängs med mera.

– Lyfts inte restriktionerna blir det väldigt mycket nytt att anpassa sig till för både löpare och arrangör. Här kommer löparnas följsamhet till vår kommunikation vara nyckeln till att lösa ett så smidigt genomförande som möjligt, säger Erik Bergkvist.

Lördag 11 september genomförs Göteborgsvarvet. Tillsammans med er gör vi återigen staden levande då vi med en månad kvar är nära 50 000 anmälda till höstveckans olika lopp.

Som arrangör anpassar vi oss till de villkor vi åläggs av myndigheterna och vi är beredda att ta det ansvar som behövs.

Vi ses på startlinjen
!"

Och sedan har det malt på med "snart är det dags, anmäl dig nu" ända fram till "nej förresten vi skiter i det, tack för pengarna" och då skulle allt ställas in inklusive jubileumsmaraton och trailvarv och allt vad det var som hade dragit betydligt färre startande och inte samma publikomfattning. Och när någon har ifrågasatt hur genomförandet ska gå till i kommentarsfältet så har de antingen inte svarat alls eller typ "vi har en plan". :idea:

Jag känner inte till att några "i dagsläget rådande förutsättningar för motionslopp" har ändrats mellan 11 augusti och nu så hur de tänkte när de skickade ut mailet är lika svårbegripligt som allt annat i hanteringen.
 
Jag stör mig på Vägverket som inte har slagit vägrenarna än. Den fuktiga våren och försommaren satte fart på buskar och växter så man åker i en busk-allé :meh:

Kanske ville de vara helt säkra åå att lupinerna hunnit fröa av sig....:rage:
Här uppe slogs de för flera veckor sedan 😁
 
Jag stör mig på Vägverket som inte har slagit vägrenarna än. Den fuktiga våren och försommaren satte fart på buskar och växter så man åker i en busk-allé :meh:

Kanske ville de vara helt säkra åå att lupinerna hunnit fröa av sig....:rage:
Våra vägkanter är också oslagna. Björkar på 2-3 dm + gräsfrövippor på mötesplatsen som i skymningsljus är svåra att skilja från liknande björkar och vippor i dikeskanten. Höll på att nästan svänga ut i vägkanten på fel ställe när jag skulle parkera en släpkärra. :o

Inte Vägverket dock, en lokal förmåga med egen traktor som slår åt vägföreningen. Så är iofs glad att hen ställer upp oavsett när det blir, men det börjar kännas önskvärt att det blev av nu.
 
Aftonbladet hade igår (ligger kvar) en artikel om farliga arbeten och specifikt om en dödsolycka där en ung lastbilschaufför omkommit. Hur fruktansvärt det än är för alla berörda, och hur bedrövligt det än är att vägar är en så riskabel arbetsplats, så går det inte att uppfatta det som beskrivs i artikeln på annat sätt än att den omkomna chauffören själv bidragit konkret till just den riskmiljön. Olyckan skedde enligt artikeln när en lastbil bromsade hårt varpå bakomvarande lastbil körde in i den bromsande med krossad hytt som följd. Den omkomna chauffören har, utifrån allt jag kan förstå, hållit för kort avstånd och/eller haft bristande uppsikt. Tragiken kunde varit ännu mer omfattande om en personbil, varför inte med hästtransport, legat mellan lastbilarna.
 
Beställde ett nytt skärmskydd till mobilen för ungefär en vecka sen. Upptäckte att jag beställt ett i plast.. dom är visserligen hållbara, men helt värdelösa! Det är redan så mycket repor att jag beställt ett nytt i glas. Onödigt.
 
Jag stör mig denna afton på huvudvärk och munsår. Japp, jag har munsår igen. Tjejen som annars inte haft munsår sen typ 2015 har nu haft det tre gånger inom loppet av 5 månader. Vad händer, kroppen? O_o

Nä, nu ger jag upp och går och hämtar en huvudvärkstablett och en glass. Har försökt att undvika båda delar i 1,5 timme nu men det är bara att ge sig.
 
Jag stör mig denna afton på huvudvärk och munsår. Japp, jag har munsår igen. Tjejen som annars inte haft munsår sen typ 2015 har nu haft det tre gånger inom loppet av 5 månader. Vad händer, kroppen? O_o

Nä, nu ger jag upp och går och hämtar en huvudvärkstablett och en glass. Har försökt att undvika båda delar i 1,5 timme nu men det är bara att ge sig.
Kanske finns det en koppling mellan covid-vaccinet och munsår? Jag har inte heller haft på jättelänge (flera år), men fick ett helt gräsligt inom en vecka efter första sprutan. Har sedan haft ett par omgångar av sår i mungipan sedan dess... Brukar jag inte heller precis ha....
 
Jag stör mig denna afton på huvudvärk och munsår. Japp, jag har munsår igen. Tjejen som annars inte haft munsår sen typ 2015 har nu haft det tre gånger inom loppet av 5 månader. Vad händer, kroppen? O_o

Nä, nu ger jag upp och går och hämtar en huvudvärkstablett och en glass. Har försökt att undvika båda delar i 1,5 timme nu men det är bara att ge sig.
Min kropp ville också ha ikväll, åt nyss två mackor och två chokladbollar O_o Värktablett intogs lite tidigare…
 
Kanske finns det en koppling mellan covid-vaccinet och munsår? Jag har inte heller haft på jättelänge (flera år), men fick ett helt gräsligt inom en vecka efter första sprutan. Har sedan haft ett par omgångar av sår i mungipan sedan dess... Brukar jag inte heller precis ha....
Det stämmer inte in hos mig tyvärr, jag vaccinerades i juni men fick munsår i mars och så nu då. Ska ta andra dosen på fredag, kan ju bli intressant hur det påverkar läget ifall din teori stämmer :nailbiting:;)
 
Jamen alltså varför är det så, att allt känns så himla mycket värre på kvällen? Har det något med kroppens energinivåer att göra eller? Det är så jobbigt, och främjar knappast nattsömnen :down: Hoppas att det känns bättre snart!
Jag brukar må bättre då. Mörkt, vet att andra också slappar inne, FK/whatever företag har stängt.
Kan slappna av mer då, de perioder jag mår dåligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 162
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
25 207
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 670
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 314
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp