Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så att min chef ska sluta och ska redan nästa vecka börja vara på nästa arbetsplats inom samma koncern
Men vi har liksom inte fått någon som ska ta över utan kommer att stå med en chef som ska rådda två ställen och som förmodligen kommer att fokusera på nya stället
Rekryteringen har inte ens börjat och vi hade det verkligen inte lätt under förra chefen
Vi behöver en bra ledare och nu har vi ingen
Kan jag få fyra veckor semester till tack
 
På jobbets hemsida finns mina och mina kollegors kontaktuppgifter med både telefon och mail. Jag och min närmaste kollega har exakt samma tjänst, samma titel och det enda som skiljer oss är att han är man och jag är kvinna. Jag anställdes innan honom och står därmed före honom i listan.

Ändå ringer 9 av 10 (nya) kunder honom innan de ringer mig. Slumpen? Knappast.

Jag har aldrig varit med om att en kund jag tidigare haft att göra med ringer honom istället utan det är endast nya kunder som gör så.
 
MSM Frontface där de har fått pippi på "ärliga" ord.
Tex "Carolas ärliga ord om Tommy Körberg"
Minst några per dag där. :(
 
Både sambon och jag har en sådan där "allt krånglar och fan vad grinig jag är"-dag idag och det är så sjukt störigt att vi var tvungna att välja samma dag. Annars brukar det vara ganska fiffigt i att den ena kan peppa upp den andra när den är nere, men idag har vi mest gått runt som två åskmoln båda två och försökt att åtminstone låta bli att fräsa åt varandra :angel:

Tur att det är en ny dag snart!
 
Lägenheten som jag och sambon ville ha. Samt vi trodde inte skulle gå för mer än utgångspriset (knappt inget annat objekt gjort det i det området) , skenat iväg 75,000kr över utgångspris och andra budar väl än fortfarande O_o
 
Att allt på jobbet jämt ska krångla när jag jobbar natt 😭 Bröt ihop rejält förut och gav skiten ett försök till, fungerade det inte då skulle jag sjuka mig och åka hem. Mirakulöst nog gick det trots att jag gjorde precis likadant som de första fyra gångerna.
 
Att jag fick upp den här annonsen. Vad tror mina cookies om mig egentligen?

Screenshot_20210825-065347.webp
 
Att förmodligen någon har brutit loss listen som täcker vindrutan från huv upp till tak på min bil. :rage:
Jag hittade även för ett par veckor sedan en tunn rispa i lacken på förardörren, som om någon dragit med en nyckel. :banghead:
Jag avskyr när folk inte kan låta andras grejer vara. Det är väl en sak om man ska stjäla något, även om det självklart också är vidrigt, men att förstöra bara för förstörandets skull har jag aldrig begripit mig på.
 
Jag avskyr när folk inte kan låta andras grejer vara. Det är väl en sak om man ska stjäla något, även om det självklart också är vidrigt, men att förstöra bara för förstörandets skull har jag aldrig begripit mig på.

Verkligen. Grannen har en skogsentreprenad så han har givetvis en koja åt sina anställda (och sig själv då). De har inget värdefullt i den utan tar alltid med sig sågarna osv men det har varit inbrott i den flera gånger och de har slagit sönder allt mer eller mindre. Så himla meningslöst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 165
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
25 728
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 316
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp