Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Märks när vi pratar med andra enheter att de inte riktigt har samma erfarenhet som vissa andra av oss. Blev lite trött på nån tills jag insåg att de inte jobbat med TEAMS på samma sätt som vi har och därför saknar erfarenheten vi andra tillskansat oss.
Detta är med Skolverket 😬

Men ja, bara att gå till mig själv och kaoset som uppstår varje gång jag har möten med en annan specifik kommun som använder Skype :rofl:
 
Detta är med Skolverket 😬

Men ja, bara att gå till mig själv och kaoset som uppstår varje gång jag har möten med en annan specifik kommun som använder Skype :rofl:

Hade överlämning med en av mellanstadierna. Och de bara kunde inte hantera micken och turordning och det blev eko och rundgång och "Vad tycker du Per-Erik ... stänga av micken.... du kan sätta på... nej... fortfarande på... oj oj..." osv och det var nog inte bara jag som blev lite trött och irriterad. Men som sagt var, de har ju inte alls samma vana.
 
Väntar på att min startavgift för en inställd tävling ska återbetalas. Verkar sitta trögt. Skulle betalas tillbaka snarast stod det i meddelandet i söndags. Ja, jag är väldigt otålig när det gäller återbetalning.
 
Sitter i en föreläsning på Teams, runt 200 pers med - folk/lyssnare har sina mikrofoner på....
Dessutom viskar de, antagligen för att inte höras :meh: Stäng aaaav!
Min för dagen ganska trötta hjärna: "Men vaddå, det är väl bara att hon sätter datorn på mute så slipper hon höra?"

....


"Eller aha, hon vill nog höra allt det andra som sägs, av den som håller föreläsningen" :idea:
 
Jag stör mig på att en av mina grannar, som tidigare varit väldigt trevlig och enkel på alla sätt, plötsligt verkar ha förvandlats till någon slags Ove (referens: En man som heter Ove, Fredrik Backman). Det började med en liten grej i våras, och sedan dess har han börjat gnälla och klaga på i princip allt! Känns extra tråkigt eftersom jag faktiskt tyckte om människan förut, men nu är jag mest bara irriterad på honom.
 
Den nya normala: Textremsa på alla föreläsningar för att de ska gå att se på utan ljud. :D
Åh gud, jag ser framför mig hur det blir något i stil med SVT:s textande i realtid som de erbjuder för bl.a. Rapport och där det tenderar att smyga sig in både ett och två fel ibland. Plötsligt får studenterna på läkarutbildningen lära sig att ett normalt blodtryck är 410 och att man kan erbjuda plåster samt öronproppar till folk som har problem med knarkning :nailbiting:
 
Att Netflix inte fungerar på telefonen trots ominstallation. Försöker söka på felkoden men får inte upp någonting.
 
Jag stör mig på att en av mina grannar, som tidigare varit väldigt trevlig och enkel på alla sätt, plötsligt verkar ha förvandlats till någon slags Ove (referens: En man som heter Ove, Fredrik Backman). Det började med en liten grej i våras, och sedan dess har han börjat gnälla och klaga på i princip allt! Känns extra tråkigt eftersom jag faktiskt tyckte om människan förut, men nu är jag mest bara irriterad på honom.

Det kan inte vara en följd av det här märkliga året då...? Jag blir absolut mer lättretlig när jag deppar ihop ibland pga så som det är nu. Förr kom jag snabbt upp på banan igen när man gjorde grejer och träffade folk, men nu blir jag liksom kvar i irritation längre.

Vår ledning gick ut i våras och uppmanade oss att tänka på ton och bemötande i möten, då man uppmärksammat att tonen blivit hårdare under året vi bara träffats via telefon-/videomöten. Så det verkar inte bara vara jag vars humör påverkats av den situation vi är i.
 
Det kan inte vara en följd av det här märkliga året då...? Jag blir absolut mer lättretlig när jag deppar ihop ibland pga så som det är nu. Förr kom jag snabbt upp på banan igen när man gjorde grejer och träffade folk, men nu blir jag liksom kvar i irritation längre.

Vår ledning gick ut i våras och uppmanade oss att tänka på ton och bemötande i möten, då man uppmärksammat att tonen blivit hårdare under året vi bara träffats via telefon-/videomöten. Så det verkar inte bara vara jag vars humör påverkats av den situation vi är i.
Jo, jag tror verkligen det och försöker ha lite överseende. I just den här situationen blir det ju också dubbelt illa p.g.a pandemin - dels att man är mer deppig och lättretlig som du säger, och dels att man spenderar i princip all sin tid hemma och därmed har gott om tid att hitta saker att störa sig på i och kring hemmet. Just idag gick han dock för långt.
 
Jo, jag tror verkligen det och försöker ha lite överseende. I just den här situationen blir det ju också dubbelt illa p.g.a pandemin - dels att man är mer deppig och lättretlig som du säger, och dels att man spenderar i princip all sin tid hemma och därmed har gott om tid att hitta saker att störa sig på i och kring hemmet. Just idag gick han dock för långt.

Ja precis, världen har blivit så liten plötsligt. Men det är ju inte en ursäkt för att gå runt och förpesta tillvaron för andra för det, man får ju hålla sig inom en gräns.
 
Inlägg i grupp på Facebook 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Screenshot_20210902_222221.jpg
 
Borde äta..

Fått i mig en liten toast och en halv drickyoghurt idag, varit igång med stall och storstädning 07-20:30. För trött för att äta nu, mår bara illa. Men vill ju hjälpa kroppen.

Och genast kommer en del av hjärnan och bara.. Men passa på att inte äta! Du kanske går ner nåt halvt kilo! Värt!! :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 152
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 916
Senast: Tantan
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 664
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 310
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp