Ringde Comviq för att byta mobilabonemang, inga konstigheter. Någon timme senare får jag ett mejl från Comhem/Tele2 där de bekräftar mitt nya Comhem play+ abonnemang . Ringde upp och frågade vad som hänt och det visade sig att personen som ändrade mitt mobilabonemang hos Comviq även lagt upp ett det här abonnemanget utan att verken fråga eller säga något om det. Fick det raderat utan problem av Tele2s kundtjänst som lovade dra det vidare med Comviq om olämpligheten i att teckna abonnemang på det sättet...
Men precis samma sak hände mig! Jag skulle säga upp mitt abonnemang på Comviq. Personen jag pratade med sa att de skulle matcha det lägre priset jag hittat, hah! Gjordes inte. Ringde igår och personen jag pratade med sa att hen skulle ändra. Vi får se.
Första personen frågade samtidigt om jag ville ha comhem+ streaming. Nej sa jag. Samma dag fick jag ett mail om välkommen till comhem+ ett år gratis. Hmm.