Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den funktionen i hjärnan som gör att man kan ha en inre karta i huvudet och veta vart man befinner sig i förhållande till hur man rört sig, åt vilket håll man svängt osv är fan helt obefintlig på mig... Körde av motorvägen på väg hem igår pga en trafikolycka och istället för en kort 5-10 min omväg till nästa påfart förbi olyckan (där jag för övrigt kört tidigare) så slutade det med en roadtrip på 35 minuter för att jag först körde fel, och sen körde fel igen när jag skulle köra tillbaka, och sen körde fel ytterligare en gång tills jag var så vilse att jag öht inte hittade tillbaka till där jag var från början. Började nästan tjuta i telefonen när sambon ringde och frågade vart jag var för han tyckte det tog lång tid för mig att komma hem. Efter många om och men lyckades jag få GPSen i mobilen att förstå att jag inte ville köra tillbaka till kön på motorvägen utan ville ta ett annat håll och sen fick jag köra efter GPSen hela vägen hem i stort sett.
 
Jag skulle föredra om det finns färdig att köpa då jag absolut inte orkar laga mat.
Viktväktarna har väldigt god soppa faktiskt. Kommer i burk med en portion i varje, bara att värma.

Gulasch, Grönsakssoppa och Het nudelsoppa (den är inte ett uns stark så oklart varför den heter het) är alla väldigt goda tycker jag, nåt gott mjukt bröd till så är det en utmärkt lunch :)
 
Den funktionen i hjärnan som gör att man kan ha en inre karta i huvudet och veta vart man befinner sig i förhållande till hur man rört sig, åt vilket håll man svängt osv är fan helt obefintlig på mig... Körde av motorvägen på väg hem igår pga en trafikolycka och istället för en kort 5-10 min omväg till nästa påfart förbi olyckan (där jag för övrigt kört tidigare) så slutade det med en roadtrip på 35 minuter för att jag först körde fel, och sen körde fel igen när jag skulle köra tillbaka, och sen körde fel ytterligare en gång tills jag var så vilse att jag öht inte hittade tillbaka till där jag var från början. Började nästan tjuta i telefonen när sambon ringde och frågade vart jag var för han tyckte det tog lång tid för mig att komma hem. Efter många om och men lyckades jag få GPSen i mobilen att förstå att jag inte ville köra tillbaka till kön på motorvägen utan ville ta ett annat håll och sen fick jag köra efter GPSen hela vägen hem i stort sett.
Åh, vad jag kan relatera!
 
Försöker skriva prova på jävla eddler men hur jag än gör (och hur rätt det än står) så räknas inte mina svar :rage:
Hoppas verkligen att plattformarna jag faktiskt ska skriva behörighetsprov på kommer bättre överens med mig....
 
Sitter och lyssnar på två systrar som gör en av Sveriges största hästpoddar (?) och de sitter alltså seriöst och skrattar över att en av systrarna kör för fort, men försvarar det med att det i alla fall inte görs inne i samhällen... Jag hatar att vara den som håller influensers till en högre standard eller var man säger, men att sitta och gapflabba åt uppenbara lagbrott är för mycket..
 
På att man alltid förväntas ringa om det är något, nevermind att det finns många som inte kan göra det av olika anledningar. Snacka om tillgänglighetsproblem när vi lever i 2021 och textbaserad kommunikation inte finns som standardalternativ överallt...
 
Viktväktarna har väldigt god soppa faktiskt. Kommer i burk med en portion i varje, bara att värma.

Gulasch, Grönsakssoppa och Het nudelsoppa (den är inte ett uns stark så oklart varför den heter het) är alla väldigt goda tycker jag, nåt gott mjukt bröd till så är det en utmärkt lunch :)
Jag har hört exet lovorda dem också. Så jag törs nog prova.
 
Måste väl köpa ny bilstol till barnet då. För det första är det dyrt och för det andra är det så tråkiga färger! Hittade en i rött men det var naturligtvis en modell som utgått :grin:

Tror det ska komma en ny modell snart med den är säkert ännu dyrare och det är kampanj på de tråkiga just nu så… lyxproblem :cautious:
 
Mitt mobilabonnemang faktureras månadsvis. Dock inte kalendermånader som är normalt. Utan från datumet då det startades. Den 28:e.
Gissa hur ofta jag ska betala allt till månadsskiftet och så är det för sent för telefonräkningen... :meh:
 
Måste gnälla lite...

Säljer av några pussel, i pussel sälj grupp. Nu har minst 2st inte velat köpa pga fraktpriset. Som jag kan påverka postnordspriser?? (skiljer inte mycket från dhl, schenker heller..) :arghh:
 
Mitt mobilabonnemang faktureras månadsvis. Dock inte kalendermånader som är normalt. Utan från datumet då det startades. Den 28:e.
Gissa hur ofta jag ska betala allt till månadsskiftet och så är det för sent för telefonräkningen... :meh:
Eon. För några år sedan fick man meddelande om att folk hade önskat betalningsdatum i slutet av månaden i stället för som förut, dvs några dagar in på månaden efter. Då ändrade de datumet till den 28:e. Jag, och förmodligen många andra, får lön och betalar räkningar den 27:e. Det känns alltid supersnålt med tid, och jag kan inte riktigt förstå vad problemet var med att förfallodatum förut var några dagar senare? Jag betalade ju ändå min eon-räkning tillsammans med de andra.....
 
Eon. För några år sedan fick man meddelande om att folk hade önskat betalningsdatum i slutet av månaden i stället för som förut, dvs några dagar in på månaden efter. Då ändrade de datumet till den 28:e. Jag, och förmodligen många andra, får lön och betalar räkningar den 27:e. Det känns alltid supersnålt med tid, och jag kan inte riktigt förstå vad problemet var med att förfallodatum förut var några dagar senare? Jag betalade ju ändå min eon-räkning tillsammans med de andra.....
Märkligt folk :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 242
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 826
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 699
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 263
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp