Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju det! Jag orkar liksom bara inte. Det brukar i och för sig gå ganska smidigt (efter långa samtal ”Har du provat en annan kabel” och ”VET du hur man kanalsöker? Vi gör det tillsammans!” och ”Är det din TV det är fel på kommer vi ta ut en avgift för besöket BARA SÅ ATT DU VET”). Sedan kommer de hit och gör om kanalsökning och alltihop, för sedan att konstatera att felet är någonstans utanför min lägenhet. Nu är jag i och för sig hemma hela dagarna, men bara tanken på att dra igång detta ... Skulle kunna ge mig tusan på att det fungerar när de väl är här dessutom, eftersom det verkar fungera lite som det behagar just nu.

Jag har inte heller fungerande tv eller eget wifi sedan ett antal veckor. Jag jobbar också hemifrån på dagarna. Och jag har också Comhem. :idea:

Gissa varför jag inte felanmält (igen)? :meh: Jag SKA ta mig samman, någon gång, men man måste pricka en dag när man är i exakt rätt stämning, lagom utvilad för att orka men samtidigt lagom aggressiv för att tvinga fram någon rättelse. Det kan ta en stund att finna en sådan dag.

Men får titta på telefonen så länge om jag är tillräckligt tv-sugen, den fungerar i alla fall.
 
Jag har en tenta imorgon.. Och det är vissa delar som bara går in genom ena örat och ut genom andra.
T.ex. har jag en rubrik jag ska lära mig, det är fem (FEM!!! ) ord, två sekunder efter att jag läst den kan jag inte upprepa denO_o
Inte förrän jag får hjälp med typ hela första ordet, lyckas jag trevande få till resten.. Och det efter otaliga upprepanden:meh:
 
Jag har en tenta imorgon.. Och det är vissa delar som bara går in genom ena örat och ut genom andra.
T.ex. har jag en rubrik jag ska lära mig, det är fem (FEM!!! ) ord, två sekunder efter att jag läst den kan jag inte upprepa denO_o
Inte förrän jag får hjälp med typ hela första ordet, lyckas jag trevande få till resten.. Och det efter otaliga upprepanden:meh:
Gör en sång av det! Mitt absolut bästa tips för att memorera saker :)
 
Jag har en tenta imorgon.. Och det är vissa delar som bara går in genom ena örat och ut genom andra.
T.ex. har jag en rubrik jag ska lära mig, det är fem (FEM!!! ) ord, två sekunder efter att jag läst den kan jag inte upprepa denO_o
Inte förrän jag får hjälp med typ hela första ordet, lyckas jag trevande få till resten.. Och det efter otaliga upprepanden:meh:
Ehm, asså vet inte om detta fungerar på någon annan, men ibland när det är så korta saker jag ska lära mig. Lär jag mig det bättre om jag pluggar in det baklänges, så får jag skriva ner det 2 gånger på papper, dvs vända tillbaka det till att inte vara baklänges igen. ^^ det kanske kan fungera ☺️
 
Har insett hur otroligt jädra korkat det var att jag lät mattebetygen (eller snarare svårigheter att läsa upp skiten) och andras åsikter hindra mig från att söka in till digital mediadesign som jag tänkte. Istället utbildade jag mig till det som andra tyckte och visst, jag fick jobb utan problem inom det. Men trivs med det gör jag fasen inte. Så dumt
 
Kylan. Jag har inget emot den, men jag blir stel i hela kroppen, fryser så fort jag inte rör mej och det är jobbigt att röra på sig när man är stel och inte lear upp sig nån gång. Och jag får huvudvärk. Migränen gör sitt bästa för att bryta ut. Hoppas jag lyckas hålla den i schack. Så jäkla typiskt när det äntligen är snö och kallt :(
 
Stör mig på vår nya tvättmaskin. Det ska gå att koppla den till en app. Ok. Jag testar. Får in maskinen i appen, och sen då? Jag kan inte göra någonting? :confused: "Fjärrkontroll av" står det i vänstra hörnet. Hittar ingenting om hur man fixar det.
 
Felanmäla hos Comhem, bara tanken är störande i kubik. Vet inte hur många gånger jag har suttit i en telefonkö i en evighet för att få prata med någon som inte verkar ha större koll - men mest störande är ändå när man väntat i kön från ca plats 59 och samtalet oförklarligt bryts när man kommit ner till nr 3.
Jag brukar felanmäla via nåt formulär och skriva att jag INTE tänker ringa och sitta i tfn kö för något som är deras sak att lösa.
 
Stör mig på att jag har tre kassar pantflaskor hemma och det är krångligt att gå och panta. Man måste pga covid gå in via en annan ingång, genom hela affären och genom kassan för att komma till pantmaskinen.
Vill helst panta innan jag handlar så jag kan använda pantkvittot direkt men det blir alltså krångligare nu.
 
Stör mig på att jag har tre kassar pantflaskor hemma och det är krångligt att gå och panta. Man måste pga covid gå in via en annan ingång, genom hela affären och genom kassan för att komma till pantmaskinen.
Vill helst panta innan jag handlar så jag kan använda pantkvittot direkt men det blir alltså krångligare nu.

Brukar numer ta mig till återvinningscentralen (med bil då förstås) för att panta. Överlägset snabbast (man häller bara ned sina 5-10 soppåsar i en stor tratt) och får en kupong med flera hundra ut som man kan handla livsmedel för.
 
Brukar numer ta mig till återvinningscentralen (med bil då förstås) för att panta. Överlägset snabbast (man häller bara ned sina 5-10 soppåsar i en stor tratt) och får en kupong med flera hundra ut som man kan handla livsmedel för.

Oj så smidigt! Önskar vi hade det här med.. Fast jag har oftast typ en plastkasse per år, inte så jobbigt att panta.
 
Personer som utan tillräcklig erfarenhet köper hästar. Blev precis frågad av en person som precis köpt en gammal travare vad deras häst borde få för foder. (jag har aldrig haft egen häst eller fixat foderstaterna hos de hästar jag ridit). Borde man inte ha någorlunda koll på det innan? Bad denne att prata med foderrådgivare. På det sättet denne frågade mig gav mig en klump i magen, det är en gammal häst också, så jag hoppas att den inte far illa av okunskap :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
563
· Visningar
28 204
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 262
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp