Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur sjutton kan man köpa fläskkött som består av mer än hälften späck och senor? Det smakar ju skit och är fullkomligt vedervärdigt att ens stoppa i munnen. Allstå det är knappt att jag hade använt det till hundmat :yuck:
 
Jag irriterar mig på mitt huvud.
Det är runt som en boll och jag saknar bakhuvud. Det innebär att vanliga mössor - modell toppluva - alltid långsamt glider upp och att jag inte kan ha ett vanligt hårband eftersom det ofelbart hamnar högst upp på huvudet till slut.

Kan man reklamera sin skalle?
 
Jag irriterar mig på mitt huvud.
Det är runt som en boll och jag saknar bakhuvud. Det innebär att vanliga mössor - modell toppluva - alltid långsamt glider upp och att jag inte kan ha ett vanligt hårband eftersom det ofelbart hamnar högst upp på huvudet till slut.

Kan man reklamera sin skalle?
Jag är likadan! Funderar på om det inte var därför de i egypten höll på med skalllindning. För att inte de roliga hattarna de hade skulle åka av?:idea:
 
Vidrigt. Jag känner bara smaken av grisfett. Den där smaken som får det att vända sig i magen. Tjocka kanter av fett. Det går bara inte 🤢
Ja alla gillar ju inte samma saker. :) Men karré har ju inte tjocka kanter av fett, det känns mer som kotlett, vilket jag inte heller är så förtjust i.
 
Jag irriterar mig på mitt huvud.
Det är runt som en boll och jag saknar bakhuvud. Det innebär att vanliga mössor - modell toppluva - alltid långsamt glider upp och att jag inte kan ha ett vanligt hårband eftersom det ofelbart hamnar högst upp på huvudet till slut.

Kan man reklamera sin skalle?
Jag har jättestort huvud, och för avlångt (sett uppifrån). Jag får ha 59-60 i hjälmstorlek och ofta trycker de i pannan och glappar på sidorna.
och jag stör mig jättemycket på att ingen tror mig, "med du har väl ett så litet huvud!" säger alla, inklusive folk som jag ska köpa hatt el dyl av. Jag vet väl för farao hur stort huvud jag har!!!
 
Ja alla gillar ju inte samma saker. :) Men karré har ju inte tjocka kanter av fett, det känns mer som kotlett, vilket jag inte heller är så förtjust i.
Det här var nått som antagligen ska vara benfri kotlett med insprängda fett eller liknande. I mina ögon var det snarare slamsor med fett.
 
Jag har jättestort huvud, och för avlångt (sett uppifrån). Jag får ha 59-60 i hjälmstorlek och ofta trycker de i pannan och glappar på sidorna.
och jag stör mig jättemycket på att ingen tror mig, "med du har väl ett så litet huvud!" säger alla, inklusive folk som jag ska köpa hatt el dyl av. Jag vet väl för farao hur stort huvud jag har!!!
Ja visst är det orättvist.
jag har också stort huvud och fick alltid leta länge efter passande hjälmar.

Har stora, breda händer också. Har nån gång fått trädgårdshandskar i finare modell present av välvillig släkting. Jag kan inte ens dra på dem.
Armband i form av fasta ringar kan jag glömma.
 
Minusgrader. :arghh: Jag stör mig på att inte kunna gå ute med en tunn jacka eller helst bara tröja, utan mössa och vantar. Och att grusvägarna och ridbanan är djupfrysta och stenhårda med fläckvis halka. Nu har det varit minusgrader hela eller delar av dygnet i tre veckor, och nu får det vara nog! Men det är det inte, säger SMHI. Jag anser detta vara tröttsamt och mkt störande. Nästan kränkande faktiskt. :mad:
 
Minusgrader. :arghh: Jag stör mig på att inte kunna gå ute med en tunn jacka eller helst bara tröja, utan mössa och vantar. Och att grusvägarna och ridbanan är djupfrysta och stenhårda med fläckvis halka. Nu har det varit minusgrader hela eller delar av dygnet i tre veckor, och nu får det vara nog! Men det är det inte, säger SMHI. Jag anser detta vara tröttsamt och mkt störande. Nästan kränkande faktiskt. :mad:

Blir du mindre störd om jag berättar att särbon är över till sin granne och hjälper till att skotta taket på förrådet så det inte ska rasa pga all snö? ;) :D
 
Min TV! Eller ComHem eller vem som nu står bakom att alla mina kanaler försvinner hela tiden. Är det inte åska eller blåst, så är det snö, tydligen. Det har varit svajigt i flera veckor nu huruvida TV:n hittar några kanaler eller inte. Ibland fungerar det som vanligt och ibland har jag ingen bild över huvudet taget. Nyss blev rutan svart och jag fick upp en bild på en pulserande högtalare som i alla fall snällt och en aning övertydligt upplyste om att jag i alla fall fortfarande har ljud ... :meh:

Nåväl, jag ska inte titta på något särskilt men gillar ju att ha TV:n på i bakgrunden.
 
Blir du mindre störd om jag berättar att särbon är över till sin granne och hjälper till att skotta taket på förrådet så det inte ska rasa pga all snö? ;) :D

Lite! Hade jag haft så mycket snö att det riskerat att krascha växthustaket, så hade jag anmält det som ett grovt brott mot de mänskliga rättigheterna! Det var kränkande bara att möget täckte några av solpanelerna i någon dag, innan det kasade ner av sig själv.
 
Min TV! Eller ComHem eller vem som nu står bakom att alla mina kanaler försvinner hela tiden. Är det inte åska eller blåst, så är det snö, tydligen. Det har varit svajigt i flera veckor nu huruvida TV:n hittar några kanaler eller inte. Ibland fungerar det som vanligt och ibland har jag ingen bild över huvudet taget. Nyss blev rutan svart och jag fick upp en bild på en pulserande högtalare som i alla fall snällt och en aning övertydligt upplyste om att jag i alla fall fortfarande har ljud ... :meh:

Nåväl, jag ska inte titta på något särskilt men gillar ju att ha TV:n på i bakgrunden.
Felanmäl?
 

Felanmäla hos Comhem, bara tanken är störande i kubik. Vet inte hur många gånger jag har suttit i en telefonkö i en evighet för att få prata med någon som inte verkar ha större koll - men mest störande är ändå när man väntat i kön från ca plats 59 och samtalet oförklarligt bryts när man kommit ner till nr 3.
 

Felanmäla hos Comhem, bara tanken är störande i kubik. Vet inte hur många gånger jag har suttit i en telefonkö i en evighet för att få prata med någon som inte verkar ha större koll - men mest störande är ändå när man väntat i kön från ca plats 59 och samtalet bryts när man kommit ner till nr 3.

Det är ju det! Jag orkar liksom bara inte. Det brukar i och för sig gå ganska smidigt (efter långa samtal ”Har du provat en annan kabel” och ”VET du hur man kanalsöker? Vi gör det tillsammans!” och ”Är det din TV det är fel på kommer vi ta ut en avgift för besöket BARA SÅ ATT DU VET”). Sedan kommer de hit och gör om kanalsökning och alltihop, för sedan att konstatera att felet är någonstans utanför min lägenhet. Nu är jag i och för sig hemma hela dagarna, men bara tanken på att dra igång detta ... Skulle kunna ge mig tusan på att det fungerar när de väl är här dessutom, eftersom det verkar fungera lite som det behagar just nu.
 
Det är ju det! Jag orkar liksom bara inte. Det brukar i och för sig gå ganska smidigt (efter långa samtal ”Har du provat en annan kabel” och ”VET du hur man kanalsöker? Vi gör det tillsammans!” och ”Är det din TV det är fel på kommer vi ta ut en avgift för besöket BARA SÅ ATT DU VET”). Sedan kommer de hit och gör om kanalsökning och alltihop, för sedan att konstatera att felet är någonstans utanför min lägenhet. Nu är jag i och för sig hemma hela dagarna, men bara tanken på att dra igång detta ... Skulle kunna ge mig tusan på att det fungerar när de väl är här dessutom, eftersom det verkar fungera lite som det behagar just nu.
Låter precis som när man felanmäler fibern.
Man blir totalt dumförklarad.
De ber en kolla alla kablar och starta om etc. Trots att HELA BYN saknar internet.

Värst var när en man frågade om jag inte hade några söner som kunde komma hem och hjälpa mig. :rage::rage::rage:

Tyvärr sitter vi på billigt gruppavtal så det är inte bara att byta leverantör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
563
· Visningar
28 299
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 272
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 708
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp