Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att det är alltför lätt att lägga in bilder på Instagram från fel konto. Man behöver en dos uppmärksamhet för att göra rätt.
 
Jag har just nu tät kontakt med två olika kunder som jag gör två olika projekt för. Den ena kunden heter Melissa, den andra heter Marissa. Projekten jag gör för dem är extremt lika. Jag kommer att säga eller skriva fel namn en vacker dag, det är bara en fråga om när :nailbiting:
 
Jag har just nu tät kontakt med två olika kunder som jag gör två olika projekt för. Den ena kunden heter Melissa, den andra heter Marissa. Projekten jag gör för dem är extremt lika. Jag kommer att säga eller skriva fel namn en vacker dag, det är bara en fråga om när :nailbiting:
I feel you. Jag är sämst på namn. Bara de börjar på samma bokstav börjar min hjärna kasta om dem i nån slags tombola och alla kan få vilket namn som helst:crazy:
 
Fel konto? Hur menar du då? Nyfiken då jag inte stött på det och då funderar på hur det går till. 😇
Gissar att det gäller när man har hand om flera konton. Jag har själv lyckats med det någon gång i jobbet men då på Facebook och LinkedIn.

Lamotte gjorde det häromdan på Twitter, när han gick in och försvarade sig själv i tredje person och högst troligen då hade glömt byta från sitt riktiga konto till ett annat. :D
 
I feel you. Jag är sämst på namn. Bara de börjar på samma bokstav börjar min hjärna kasta om dem i nån slags tombola och alla kan få vilket namn som helst:crazy:
Jag och min mamma har precis samma bokstäver i våra namn, med enda skillnaden att två bokstäver byter plats...

Du skulle veta hur många gånger jag skrivit mitt namn när jag skulle skrivit min mammas namn, och hur många gånger hon skrivit sitt namn när hon skulle skrivit mitt namn :crazy::rofl:
 
Gissar att det gäller när man har hand om flera konton. Jag har själv lyckats med det någon gång i jobbet men då på Facebook och LinkedIn.

Lamotte gjorde det häromdan på Twitter, när han gick in och försvarade sig själv i tredje person och högst troligen då hade glömt byta från sitt riktiga konto till ett annat. :D
Ah, då kan det förklara varför inte jag har det problemet. Har bara ett konto. 😅

oooops sicken tabbe. 🙈
 
Byta A-kassa. Herregud vilket projekt! Nu vill de ha in alla uppgifter jag skickat till min gamla akassa plus intyg från Arbetsförmedlingen. Allt sånt som jag skickade till gamla a-kassan för typ ett år sen. Gah! Funderar allvarligt på om jag klarar mig på mina timmar bara för att slippa krångla...
 
Jag och min mamma har precis samma bokstäver i våra namn, med enda skillnaden att två bokstäver byter plats...

Du skulle veta hur många gånger jag skrivit mitt namn när jag skulle skrivit min mammas namn, och hur många gånger hon skrivit sitt namn när hon skulle skrivit mitt namn :crazy::rofl:
Det är därför jag är för återinförandet av medeltida namndistinktion: När alla hette typ samma sak lade en till "Blåtand", "Guldhår", "från kullen" etc. Mycket svårare att blanda ihop då! Men min kompis vill inte att jag kallar honom för N Spretskägg av någon anledning...
 
Jag har lärt mig att man absolut under inga omständigheter ska ha hjälm på sig när man kör bil. Undantaget är självfallet racingbilar där huvudet kan säkras/spännas fast i stolen. Huvudet blir alldeles för tungt vid en krock, vilket gör att du kan skada dig än mer.
Ändå är det så många ryttare på Youtube som "passar på att klä på sig allt innan de lämnar stallet med transport eftersom de är så sena". Hur många sekunder spar du på plats mot att bara ha hjälmen i bakluckan istället?!
 
Jag har lärt mig att man absolut under inga omständigheter ska ha hjälm på sig när man kör bil. Undantaget är självfallet racingbilar där huvudet kan säkras/spännas fast i stolen. Huvudet blir alldeles för tungt vid en krock, vilket gör att du kan skada dig än mer.
Ändå är det så många ryttare på Youtube som "passar på att klä på sig allt innan de lämnar stallet med transport eftersom de är så sena". Hur många sekunder spar du på plats mot att bara ha hjälmen i bakluckan istället?!
Jag har till och med varit med om folk som transporterat hästen sadlad/tränsad och klar i transporten till träning. Skäms nu att jag inte sa till...
 
Gissar att det gäller när man har hand om flera konton. Jag har själv lyckats med det någon gång i jobbet men då på Facebook och LinkedIn.

Lamotte gjorde det häromdan på Twitter, när han gick in och försvarade sig själv i tredje person och högst troligen då hade glömt byta från sitt riktiga konto till ett annat. :D
Snälla säg att någon varit snabb och fotat/delat :D
 
Snälla säg att någon varit snabb och fotat/delat :D
Yes 😁

Es0f-KkXIAAJVYx.webp
 
Jag har till och med varit med om folk som transporterat hästen sadlad/tränsad och klar i transporten till träning. Skäms nu att jag inte sa till...
Jag hade varit rädd att något skulle fastna eller hästen blev rädd för något!
Men kan lägga till att jag stör mig på denna stress som finns i klippen! Så många som har så otroligt lite tid, alltid är sena, är ute i sista sekund. Förstår inte hur de orkar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
28 498
Senast: Rosett
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 282
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 282
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 713
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp