Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att kommunen beskriver vattentrycket i kranen som "lågt" när det inte kommer en endaste liten droppe. Och de säger att de jobbar på saken men jag sitter ju direkt på pumpen och här har det inte varit något och letat efter fel...
 
Jag stör mig på att mintdaim tydligen var limited edition.
Jag som hade tänkt baka kakor med mintdaim, den är så jävla fantastisk i kolakakor! :arghh::cry::heart
 
När jag ställer in saker i diskmaskinen ställer jag olika bestick i olika fack, för att det är mest praktiskt och ordningsamt. När min mamma ställer in saker har hon ingen som helst ordning i den korgen :rage:
Jag var som du, sen insåg jag att om en lägger likadana i varje så är det viss risk att de faller in i varandra (så som när de ligger i lådan) och därmed inte blir rena. Nu lägger jag med avsikt en i varje :D
 
Behöver gå och handla men har inte lust. Orkar inteeee! Försöker muta mig själv med att jag kan köpa glass men det funkar inte. :arghh:
 
Trött och seg idag. Men sova när jag hade sovmorgon gick då fan inte :meh: det är fanken att man inte ska kunna sova när man behöver det. Istället sitter jag här med ångest till förbannelse och är på väg att börja lipa för jag är så förbannat trött :down: ska masa mej upp till mitt stora pälsdjur och ta en liten sväng i skogen :heart
 
Någon roar sig med att köra snöskoter på andra sidan skogspartiet. Ljudet hörs ända in.

Jag har en kraftig allergi mot snöskotrar. De körs där de inte är välkomna (över odlingar, rakt över min gräsmatta etc.), de låter illa, de luktar illa och är otrevliga att åka på. Kan inte se något som helst försonande hos snöskotrar. I alla fall inte som nöjesfordon. För arbete är de ok.
 
Någon roar sig med att köra snöskoter på andra sidan skogspartiet. Ljudet hörs ända in.

Jag har en kraftig allergi mot snöskotrar. De körs där de inte är välkomna (över odlingar, rakt över min gräsmatta etc.), de låter illa, de luktar illa och är otrevliga att åka på. Kan inte se något som helst försonande hos snöskotrar. I alla fall inte som nöjesfordon. För arbete är de ok.
Och de är jäkligt jobbiga att möta i skogen när man kommer med hästen. Hästen blir livrädd och skoterföraren märker inte att vi kommer för de hör inget.
Men ja, samtidigt är det praktiskt att kunna rida på skoterspåren när de är uppkörda.

Men här nere i södern slipper jag skotrar.
 
Någon roar sig med att köra snöskoter på andra sidan skogspartiet. Ljudet hörs ända in.

Jag har en kraftig allergi mot snöskotrar. De körs där de inte är välkomna (över odlingar, rakt över min gräsmatta etc.), de låter illa, de luktar illa och är otrevliga att åka på. Kan inte se något som helst försonande hos snöskotrar. I alla fall inte som nöjesfordon. För arbete är de ok.
Måste delvis protestera! Självklart ska alla regler följas, men det kan vara en riktig häftig naturupplevelse att köra skoter.
 
Måste delvis protestera! Självklart ska alla regler följas, men det kan vara en riktig häftig naturupplevelse att köra skoter.
Vi var ett gäng som bjöds upp i fjällen för att få en heldag med skoterutflykt.
Jag hatade varje sekund av det.
Hade stora förhoppningar innan men insåg så fort jag satt mig bakpå skotern att det var ostadigt, bullrigt och det STANK av avgaser. Det enda trevliga var de stopp vi gjorde.
 
Vi var ett gäng som bjöds upp i fjällen för att få en heldag med skoterutflykt.
Jag hatade varje sekund av det.
Hade stora förhoppningar innan men insåg så fort jag satt mig bakpå skotern att det var ostadigt, bullrigt och det STANK av avgaser. Det enda trevliga var de stopp vi gjorde.
Du åkte? Det är faktiskt rätt otrevligt, man ser inte speciellt mycket och har ingen koll på hur leden ser ut. Det är betydligt trevligare att köra själv! Nyare skotrar luktar betydligt mindre avgaser också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
28 498
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 282
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 282
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 713
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp