Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det är så jäkla kallt i lägenheten.
Anmälde till hyresvärden och teknikern höjde temperaturen i KÖKET (enda rummet som blir drägligt varmt).
Enligt deras mätning var köket under 20grader, och vardagsrummet låg på 20.1grader.

Nu visar vår termometer att det är 4 grader varmare i köket än i vardagsrummet, som ligger på på ca 18 grader, och man känner kylan som strömmar från fönstren åtminstone en meter in i rummet. GAH. Så trött på att frysa.
 
Stör mig på munskydd, det var ett företag som hade som krav att man skulle ha på sig ett, sure inget konstigt med det. Men så sjukt störigt när jag tog på mig det att det inte passade, antingen gled det ner för näsan eller så gled det upp på hakan dvs gjorde ingen nytta. Det störde mig något enormt.
 
Sitter på verkstaden och servar bilen, i bilhallen är det något som piper konstant, låter som något larm. Det skär lite i öronen. Tycker det är konstigt att ingen fixar det.
Snart kommer jag nog säga till då jag stör mig på det.
 
Sitter på verkstaden och servar bilen, i bilhallen är det något som piper konstant, låter som något larm. Det skär lite i öronen. Tycker det är konstigt att ingen fixar det.
Snart kommer jag nog säga till då jag stör mig på det.
Nu kom någon elektriker ihop med en som jobbar här, verkar va nått fel på något. Nu blev det tyst i alla fall.
Enda som stör mig nu är att min mage börjar göra ont. Varför kan ja inte få ha en störfri dag. 🙈
 
Stör mig på munskydd, det var ett företag som hade som krav att man skulle ha på sig ett, sure inget konstigt med det. Men så sjukt störigt när jag tog på mig det att det inte passade, antingen gled det ner för näsan eller så gled det upp på hakan dvs gjorde ingen nytta. Det störde mig något enormt.
Jag brukar få knyta/göra öglor bakom öronen så sitter det lite bättre i alla fall!
 
Jag stör mig på Facebook. Jag satt och väntade i ett väntrum när ytterligare en person kom in, och jag överhörde hens namn när hen öppet anmälde sitt besök i receptionen. Senare såg jag att den här personen kom upp som vänförslag på mitt Facebook-konto. En person som jag aldrig någonsin har träffat (pratat med) och som uppenbarligen inte ens bor i samma stad som jag, d.v.s. vi har mig veterligen noll gemensamma nämnare annat än att vi en kort stund befann oss i samma väntrum vid samma tidpunkt.

Oavsett om man genom sitt konto gör det möjligt att bli uppsökt utifrån sitt namn och även kan välja vad som ska vara synligt i sin profil, tycker jag att det känns helt sjukt. Såg hen mig på sin Facebook också, fast hen aldrig fick veta mitt namn? Vilka fler personer jag möter IRL dyker mitt konto upp hos antingen fast jag vill vara anonym alternativt som någon jäkla stalker?
 
Av någon anledning vill min telefon inte koppla upp till chromecast. Wifi är på och funkar, kan koppla från laptopen, bara inte just telefonen :arghh:
 
Jag stör mig på Facebook. Jag satt och väntade i ett väntrum när ytterligare en person kom in, och jag överhörde hens namn när hen öppet anmälde sitt besök i receptionen. Senare såg jag att den här personen kom upp som vänförslag på mitt Facebook-konto. En person som jag aldrig någonsin har träffat (pratat med) och som uppenbarligen inte ens bor i samma stad som jag, d.v.s. vi har mig veterligen noll gemensamma nämnare annat än att vi en kort stund befann oss i samma väntrum vid samma tidpunkt.

Oavsett om man genom sitt konto gör det möjligt att bli uppsökt utifrån sitt namn och även kan välja vad som ska vara synligt i sin profil, tycker jag att det känns helt sjukt. Såg hen mig på sin Facebook också, fast hen aldrig fick veta mitt namn? Vilka fler personer jag möter IRL dyker mitt konto upp hos antingen fast jag vill vara anonym alternativt som någon jäkla stalker?
Det är helt sjukt!
 
Det är helt sjukt!

Ja, jag blev helt paff. Egentligen är jag nog inte förvånad, men trodde nog naivt att vänförslag framför allt baserades på gemensamma vänner, eventuell aktivitet i gemensamma Facebook-grupper, incheckningar etc. snarare än att man bara råkar vistas på samma plats fysiskt vid ett enda tillfälle. Ett väntrum är liksom det sista stället jag vill lära känna folk på.
 
Fick en rabattkod till ett klädmärke i mailen imorse, perfekt då jag spanat på ett plagg men inte kommit till skott.
Koden funkar inte... Hittar ingen info i mailen om begränsning i användande/minsta summa eller sånt. Den funkar bara inte :(
 
Ja, jag blev helt paff. Egentligen är jag nog inte förvånad, men trodde nog naivt att vänförslag framför allt baserades på gemensamma vänner, eventuell aktivitet i gemensamma Facebook-grupper, incheckningar etc. snarare än att man bara råkar vistas på samma plats fysiskt vid ett enda tillfälle. Ett väntrum är liksom det sista stället jag vill lära känna folk på.
Hände en vän till mig. Hon och en vän till henne pratade om en gemensam gammal bekant till dem och sen dök den personen upp på Facebook. Tror till och med att det var så att den här personen nämndes med smeknamn om jag inte minns fel.
 
Jag stör mig fruktansvärt på alla extremkristna män på Facebook som vill förbjuda abort. Jag kan slå vad om att om situationen varit det omvända, dvs männen som fött barn, hade abortens vara eller icke vara varit en ickefråga. Och det stör mig att jag faktiskt är rädd för dessa män då de då vill begränsa kvinnors rätt till sin egen kropp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
28 054
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 251
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 271
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 703
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp