Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på svill!! Varför kallar de inte inlagd shiitake istället för att hitta på ett otroligt fånigt namn som svill? Förutom att det är fånigt är det lätt att folk läser slarvigt och tror att de köper sill!

Hade det kallats inlagd shiitake hade jag gärna köpt det. Men ordet svill är så töntigt att jag vägrar köpa det och håller mig till sill även i fortsättningen!
 
Jag stör mig på svill!! Varför kallar de inte inlagd shiitake istället för att hitta på ett otroligt fånigt namn som svill? Förutom att det är fånigt är det lätt att folk läser slarvigt och tror att de köper sill!

Hade det kallats inlagd shiitake hade jag gärna köpt det. Men ordet svill är så töntigt att jag vägrar köpa det och håller mig till sill även i fortsättningen!

Håller med om att det är töntigt, men inlagd shiitake skulle ta upp större delen av etiketten så jag förstår att de ville "snitsa" till det lite.
Det är gott så du går miste om något :d
 
Jag stör mig på svill!! Varför kallar de inte inlagd shiitake istället för att hitta på ett otroligt fånigt namn som svill? Förutom att det är fånigt är det lätt att folk läser slarvigt och tror att de köper sill!

Hade det kallats inlagd shiitake hade jag gärna köpt det. Men ordet svill är så töntigt att jag vägrar köpa det och håller mig till sill även i fortsättningen!

Speciellt med tanke på vad "swill" betyder på engelska... :angel: :D Jag höll på att skratta ihjäl mig första gången jag såg den, vad i hela friden tänkte de när tyckte det var ett bra namn?! :rofl:
 
Senast ändrad:
Ja egentligen, sminkutbudet i nyanser har ju blivit bättre och det är lättare nu egentligen att köpa sitt smink utifrån varma/kalla toner, men just i stunden jag skrev inlägget ville jag hellre skylla på sminkföretagen än mig själv ;) Av ngn dum anledning blir det alltid fel när jag väljer nyanser....

Borde nog istället ha formulerat mig att jag tycker att handla smink online (pga Corona) är hopplöst eftersom det är svårt att avgöra nyansen på de ljusaste concealersen som finns. Idag öppnade jag en ny jag handlat online och insåg att den inte var såpass ljus som jag hoppats trots att jag köpte det ljusaste i sortimentet hos ett specifikt märke. Det är en hel djungel och vetenskap det här med smink, svårt att få till det helt rätt 😅 Får utforska sådana där droppar man kan köpa och droppa i för att ljusa/mörka upp sin foundation så slipper jag det störningsmomentet 😂
Jaha, då är jag med. Lyckas aldrig få till det nyansmässigt gällande concealer heller när jag letar ny :meh:
 
Jag stör mig på svill!! Varför kallar de inte inlagd shiitake istället för att hitta på ett otroligt fånigt namn som svill? Förutom att det är fånigt är det lätt att folk läser slarvigt och tror att de köper sill!

Hade det kallats inlagd shiitake hade jag gärna köpt det. Men ordet svill är så töntigt att jag vägrar köpa det och håller mig till sill även i fortsättningen!
Jag har bara sett det vid hyllan som har de vegetariska produkterna, förstår inte varför man går dit för att köpa sill.
 
Jag har bara sett det vid hyllan som har de vegetariska produkterna, förstår inte varför man går dit för att köpa sill.

Oavsett 'r det sjukt störigt att de inte bara kallar det inlagd shiitake! Picklad/inlagd svamp är ju redan en grej. Det är inget nytt alls. Varför hitta på ett fånigt ord för det?
 
Oavsett 'r det sjukt störigt att de inte bara kallar det inlagd shiitake! Picklad/inlagd svamp är ju redan en grej. Det är inget nytt alls. Varför hitta på ett fånigt ord för det?
Gissar för att namnet ska ge en hänvisning till vad det kan användas till eller ersätta. Inlagd svamp hade jag nog inte gissat vara en ersättning eller alternativ till sill.
 
Gissar för att namnet ska ge en hänvisning till vad det kan användas till eller ersätta. Inlagd svamp hade jag nog inte gissat vara en ersättning eller alternativ till sill.

Jag köper inte det argumentet. Jag tror att det avskräcker fler än det lockar då namnet är så märkligt. Framförallt så kommer det inte locka fler att välja ett vegetariskt alternativ till sillen. De som redan äter vegetariskt kommer ändå hitta den.
 
Min mamma "tänkte" att det hon skickade skulle komma i brevlådan, men det "blev" leverans med Schenker istället för Posten.

Jag ska inte in något mer till stan före jul och har absolut inte lust dra igång projektet köra 3+3 mil för att hämta en pocketbok. Men jag måste veta vilken bok det är för att ta mig igenom julaftonens telefonsamtal med mamma på ett smidigt sätt... :meh::banghead:
 
Min mamma "tänkte" att det hon skickade skulle komma i brevlådan, men det "blev" leverans med Schenker istället för Posten.

Jag ska inte in något mer till stan före jul och har absolut inte lust dra igång projektet köra 3+3 mil för att hämta en pocketbok. Men jag måste veta vilken bok det är för att ta mig igenom julaftonens telefonsamtal med mamma på ett smidigt sätt... :meh::banghead:
Skyll på PostMord att det inte kommit fram :angel:
 
Jag köper inte det argumentet. Jag tror att det avskräcker fler än det lockar då namnet är så märkligt. Framförallt så kommer det inte locka fler att välja ett vegetariskt alternativ till sillen. De som redan äter vegetariskt kommer ändå hitta den.
Tror vi redan haft denna diskussionen i tråden om EUs önskemål om att vegetarisk korv inte ska få heta korv... Vi var lika oense då ;)
 
Tror vi redan haft denna diskussionen i tråden om EUs önskemål om att vegetarisk korv inte ska få heta korv... Vi var lika oense då ;)

Jag tycker att vegetarisk korv är ett bättre namn än svill. Det är iaf beskrivande av vad det är för nåt. Svill är ju inte ens ett ord. Inlagd shiitakesvamp är något (låter dessutom mycket godare än svill som låter konstgjort och märkligt. Säger man inlagd shiitakesvamp så förstår de allra flesta vad man menar även om det är första gången de hör talas om produkten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
30 323
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 332
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 315
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 761
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp