Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mej irriterad på att jag behöver hitta på en julklapp och jag vet inte vad jag ska hitta på och det känns bara jobbigt att fundera och eventuellt åka och köpa
 
Jag tvättade min jacka igår, idag hoppar en hund på den med sina skitiga tassar :meh:
Inte min hund. Inte ens en hund jag känner men sonen fick hälsa på den... inte hundens fel förstås!
 
Folk som inte plockar upp hundbajs borde som straff få sitt "bortglömda" bajs insmetat i håret :banghead: (Jag trampade alltså i hundbajs imorse. På en trottoar i centrala Malmö :meh: )
Jag lät bli att plocka i en buske en gång. "Inte en jävel går ju där ändå" tänkte jag... Tills hunden klev i skiten på väg tillbaka till bilen. Hade självklart inget att tvätta av med innan bilfärden hem heller.

Karma :turd:
 
Beställde en pyjamas till sambon i julklapp, har inte haft tillfälle att öppna paketet förrän igår. Ser att det endast är 14 dagars öppet köp, det hade gått 15 dagar. Så nu får vi hoppas att den passar :grin:

Får såklart helt skylla mig själv, men så dumt!
 
Idag är en sådan dag jag verkligen hatar och stör mig på PRECIS ALLT.
1. Mens - Blir så satans irriterad över allt, äter allt, uppsvullen och jävla energilös
2. Vintertorr hud - inte nog med att min hud fuckas up av mensen så man ser ut som prickig korv så är jag konstant torr som fan trots all fancy jävla hudvård man använder.
3. Sminket ser alltid skit ut såhär års. Sminkade mig precis och ser precis lika skit ut som utan.
4. Måste gå till affären och se skit ut
Men det mest störiga av allt 5: VARFÖR KAN INTE SMINKFÖRETAG göra tillräckligt ljusa concealers eller foundations????? Köper bokstavligen den ljusaste skiten som finns men det slutar alltid med att jag måste bronza hela halsen och ha på mig polotröja typ för att man inte ska få fjortisranden??? Ska man behöva köra BUS hela denna perioden? Det är också en störig sak, för jag får det fan aldrig jämt eller så är min hud torr som fan trots att jag smörjer mig så det blir fläckigt :devil:

JAG SAKNAR SOMMAREN

Tack det var mitt tedtalk. (Det känns lite bättre nu)
 
Idag är en sådan dag jag verkligen hatar och stör mig på PRECIS ALLT.
1. Mens - Blir så satans irriterad över allt, äter allt, uppsvullen och jävla energilös
2. Vintertorr hud - inte nog med att min hud fuckas up av mensen så man ser ut som prickig korv så är jag konstant torr som fan trots all fancy jävla hudvård man använder.
3. Sminket ser alltid skit ut såhär års. Sminkade mig precis och ser precis lika skit ut som utan.
4. Måste gå till affären och se skit ut
Men det mest störiga av allt 5: VARFÖR KAN INTE SMINKFÖRETAG göra tillräckligt ljusa concealers eller foundations????? Köper bokstavligen den ljusaste skiten som finns men det slutar alltid med att jag måste bronza hela halsen och ha på mig polotröja typ för att man inte ska få fjortisranden??? Ska man behöva köra BUS hela denna perioden? Det är också en störig sak, för jag får det fan aldrig jämt eller så är min hud torr som fan trots att jag smörjer mig så det blir fläckigt :devil:

JAG SAKNAR SOMMAREN

Tack det var mitt tedtalk. (Det känns lite bättre nu)
Jag relaterar! Jag har rätt dålig hy, får ofta finnar, som är jävligt envisa. När de försvunnit får man känna sig okej i en vecka. Sen får man nya. På sommaren syns de mindre och är färre. Då kan man faktiskt känna sig lite snygg med smink. Nu försöker man bara dämpa det värsta :laugh:
 
Min kola som inte vill gå upp i temp. 20-30 min står det i receptet. Jo tjena, höjer jag värmen minsta lilla på spisen så kokar det över :rage:
 
Idag är en sådan dag jag verkligen hatar och stör mig på PRECIS ALLT.
1. Mens - Blir så satans irriterad över allt, äter allt, uppsvullen och jävla energilös
2. Vintertorr hud - inte nog med att min hud fuckas up av mensen så man ser ut som prickig korv så är jag konstant torr som fan trots all fancy jävla hudvård man använder.
3. Sminket ser alltid skit ut såhär års. Sminkade mig precis och ser precis lika skit ut som utan.
4. Måste gå till affären och se skit ut
Men det mest störiga av allt 5: VARFÖR KAN INTE SMINKFÖRETAG göra tillräckligt ljusa concealers eller foundations????? Köper bokstavligen den ljusaste skiten som finns men det slutar alltid med att jag måste bronza hela halsen och ha på mig polotröja typ för att man inte ska få fjortisranden??? Ska man behöva köra BUS hela denna perioden? Det är också en störig sak, för jag får det fan aldrig jämt eller så är min hud torr som fan trots att jag smörjer mig så det blir fläckigt :devil:

JAG SAKNAR SOMMAREN

Tack det var mitt tedtalk. (Det känns lite bättre nu)
Illamasqua gör smink i nyanser enda till vitt. Nu har jag i och för sig endast använt det på framträdanden på scen, men det är ju ett "vanligt" sminkmärke vad jag förstår.
 
Idag är en sådan dag jag verkligen hatar och stör mig på PRECIS ALLT.
1. Mens - Blir så satans irriterad över allt, äter allt, uppsvullen och jävla energilös
2. Vintertorr hud - inte nog med att min hud fuckas up av mensen så man ser ut som prickig korv så är jag konstant torr som fan trots all fancy jävla hudvård man använder.
3. Sminket ser alltid skit ut såhär års. Sminkade mig precis och ser precis lika skit ut som utan.
4. Måste gå till affären och se skit ut
Men det mest störiga av allt 5: VARFÖR KAN INTE SMINKFÖRETAG göra tillräckligt ljusa concealers eller foundations????? Köper bokstavligen den ljusaste skiten som finns men det slutar alltid med att jag måste bronza hela halsen och ha på mig polotröja typ för att man inte ska få fjortisranden??? Ska man behöva köra BUS hela denna perioden? Det är också en störig sak, för jag får det fan aldrig jämt eller så är min hud torr som fan trots att jag smörjer mig så det blir fläckigt :devil:

JAG SAKNAR SOMMAREN

Tack det var mitt tedtalk. (Det känns lite bättre nu)
Det återfinns åtminstone en rejäl skillnad i utbudet smink med bleka nyanser jämfört med typ tio år sedan?
 
Det återfinns åtminstone en rejäl skillnad i utbudet smink med bleka nyanser jämfört med typ tio år sedan?
Ja egentligen, sminkutbudet i nyanser har ju blivit bättre och det är lättare nu egentligen att köpa sitt smink utifrån varma/kalla toner, men just i stunden jag skrev inlägget ville jag hellre skylla på sminkföretagen än mig själv ;) Av ngn dum anledning blir det alltid fel när jag väljer nyanser....

Borde nog istället ha formulerat mig att jag tycker att handla smink online (pga Corona) är hopplöst eftersom det är svårt att avgöra nyansen på de ljusaste concealersen som finns. Idag öppnade jag en ny jag handlat online och insåg att den inte var såpass ljus som jag hoppats trots att jag köpte det ljusaste i sortimentet hos ett specifikt märke. Det är en hel djungel och vetenskap det här med smink, svårt att få till det helt rätt 😅 Får utforska sådana där droppar man kan köpa och droppa i för att ljusa/mörka upp sin foundation så slipper jag det störningsmomentet 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
30 323
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 332
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 315
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 761
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp