Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är SÅ JÄVLA TRÖTT på decembervädret, med någon enstaka plusgrad, regn på tvären och lervälling överallt :wtf::yuck:

Tänkte få med mig hästen ut en sväng efter jobbet, och jag kan väl lungt säga att motivationen inte är på topp :arghh:

Jag håller med! Det går bara att skritta ute nu, för kladdigt och halt för nåt annat! Och inget ridhus eller ridbana heller. Det är spännande nu!
 
Jag håller med! Det går bara att skritta ute nu, för kladdigt och halt för nåt annat! Och inget ridhus eller ridbana heller. Det är spännande nu!

Så himla trist! :arghh: Vi har egentligen jättefina grus och sandvägar om man orkar ta sig en bit, och de är egentligen bättre att rida på nu än om de fryser på och blir hårda. Men jag har NOLL motivation att ta mig dit genom lervälling, mörker och regn :cry::cry::cry: Ridbanan är inte heller så rockig när det regnar och blåser på tvären :turd:
 
Screenshot_20201222-161147.webp
Varför får jag inte ha larmet avstängt när jag har ledigt? Ha? Ha?

Dumfån!
 
Jag kom på NU att jag missade att lägga i en sak i mammas paket som jag skickade iväg för två veckor sedan. :banghead:

Har skrivit en påminnelse till imorgon att jag ska leta rätt på vilket smart ställe jag har lagt den på. :o
Kan ju inte säga till henne att det ska komma en grej till senare om jag inte vet var den är så jag kan skicka den. :crazy:
 
Jag verkligen hatar våra grannar. Jag hoppas fan deras j*vla hus brinner ned...

Mötte psykopatgubben när jag kom hem från hundpromenaden som stod och tittade in på vår gårdsplan. Frågade om det var något speciellt och sen följde en lång harrang om att våra hundar minsann aldrig får någon motion utan bara sitter i sina hundgårdar hela dagarna och aldrig blir aktiverade. Att de minsann har massor med vänner som vill anmäla oss till LS för vår "hundhållning" och det tredje med det fjärde och att han bara försöker vara "schysst" och "ärlig" som "förvarnar" oss jadajadajada. Frågade om de står och kollar på oss i köksfönstret 24/7 eftersom de tydligen hade så himla bra koll på vad vi gör med våra hundar men fick till svar att det behöver dem inte för de vet ändå att vi aldrig går ut med hundarna, sådeså!

Inte för att jag är rädd för LS men hatar folk som ska lägga sig i alla andras liv och spela nån jäkla kvarterspolis i området och kontrollera vad alla andra håller på med. Han hade kört förbi ett par andra grannar i sommras med sin fyrhjuling, parkerat den utanför deras infart och suttit och stirrat på dem en god stund. Grannarna hade blivit så illa till mods att frun i huset filmade honom med sin mobil inifrån köket medan de övervägde att ringa polisen.
 
Jag verkligen hatar våra grannar. Jag hoppas fan deras j*vla hus brinner ned...

Mötte psykopatgubben när jag kom hem från hundpromenaden som stod och tittade in på vår gårdsplan. Frågade om det var något speciellt och sen följde en lång harrang om att våra hundar minsann aldrig får någon motion utan bara sitter i sina hundgårdar hela dagarna och aldrig blir aktiverade. Att de minsann har massor med vänner som vill anmäla oss till LS för vår "hundhållning" och det tredje med det fjärde och att han bara försöker vara "schysst" och "ärlig" som "förvarnar" oss jadajadajada. Frågade om de står och kollar på oss i köksfönstret 24/7 eftersom de tydligen hade så himla bra koll på vad vi gör med våra hundar men fick till svar att det behöver dem inte för de vet ändå att vi aldrig går ut med hundarna, sådeså!

Inte för att jag är rädd för LS men hatar folk som ska lägga sig i alla andras liv och spela nån jäkla kvarterspolis i området och kontrollera vad alla andra håller på med. Han hade kört förbi ett par andra grannar i sommras med sin fyrhjuling, parkerat den utanför deras infart och suttit och stirrat på dem en god stund. Grannarna hade blivit så illa till mods att frun i huset filmade honom med sin mobil inifrån köket medan de övervägde att ringa polisen.
Men jösses.
 
Jag verkligen hatar våra grannar. Jag hoppas fan deras j*vla hus brinner ned...

Mötte psykopatgubben när jag kom hem från hundpromenaden som stod och tittade in på vår gårdsplan. Frågade om det var något speciellt och sen följde en lång harrang om att våra hundar minsann aldrig får någon motion utan bara sitter i sina hundgårdar hela dagarna och aldrig blir aktiverade.

Han såg dig alltså komma från en hundpromenad, men drog ändå en harrang om att hundarna inte får någon motion.. :confused: 🤦‍♀️

Förstår verkligen att du tröttnat på sådana grannar.
 
Att jag nu är nere på typ två-tre tänkbara hundraser och då är majoriteten av dem kända för att vara förtjusta i att låta. Vet inte om jag stör mig mest på min egen ljudallergi eller på att det är så vanligt med låg skalltröskel. Oavsett så är det skit. :down:
 
Att jag nu är nere på typ två-tre tänkbara hundraser och då är majoriteten av dem kända för att vara förtjusta i att låta. Vet inte om jag stör mig mest på min egen ljudallergi eller på att det är så vanligt med låg skalltröskel. Oavsett så är det skit. :down:

Nej, det är skitjobbigt med hundar som gillar att låta. Har en Aussie som älskar sin röst och det gör ont i mig när han håller på. Aldrig mer en ras som tycker om att skälla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
30 309
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 327
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 315
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 759
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp