Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Engelsk layout på tangentbordet är väldigt annorlunda att skriva med när man är van vid svensk. Har råkat ut för att datorn ställt om språket själv några gånger och ingenting har matchat där man är van att trycka. :nailbiting: Skriva engelska på svensk layout går kanon men det omvända är som att lära om sig att skriva på tangentbord från scratch imo.
Men det är väl "bara" tecknen som flyttar sig, inte bokstäverna? Har för mig att jag haft ett tangentbord med engelsk layout och att jag lärde mig ganska fort ändå. Men störigt såklart att behöva lära om sig, absolut.
 
Jag skriver mest på engelska i arbetet men använder ändå svensk layout (på min laptop). Tycker inte det är några problem alls? Eller menar ni att det är svårare när det är engelsk layout på tangentbordet på själva datorn?
Ja, precis. Det är inga problem att skriva på engelska med ett svenskt tangentbord, svensk layout, eller med portugisiskt som jag har på jobbet. Däremot är det lite mer spännande att skriva på svenska med portugisiskt eller engelskt tangentbord. För att få till å, ä och ö normalt byter jag förstås layout, men det flyttar även på andra tecken, som plustecken, accenter och annat som jag behöver. Men, några problem är det ändå inte, bara lite mer spännande att hitta rätt för vissa tecken då de inte finns där det fysiska tangentbordet anger. 🙂
 
tror inte det är där jag bor. Men en EPA är en EPA för mycket! Hahahaha!
Jag har ingen aning om var det rent statistiskt är mest sådana registrerade, men det känns som om det bara måste vara i min stad....vilka lagom i rusningstid (de ska väl också hem den tiden) stoppar upp den flaskhals som finns på stora stora vägen.....det lär finnas en tävling i att se hur många bilar man har i kö efter sig.....att komma i 90-110 och se en låg kö och bromsa ned till kanske 30......
 
Jag har ingen aning om var det rent statistiskt är mest sådana registrerade, men det känns som om det bara måste vara i min stad....vilka lagom i rusningstid (de ska väl också hem den tiden) stoppar upp den flaskhals som finns på stora stora vägen.....det lär finnas en tävling i att se hur många bilar man har i kö efter sig.....att komma i 90-110 och se en låg kö och bromsa ned till kanske 30......
Det borde vara förbjudet att köra epa på vägar med hastighet högre än 60...
 
Det borde vara förbjudet att köra epa på vägar med hastighet högre än 60...
Det skulle väl halvera epaantalet här då bilbesiktningen ligger på ena sidan av flaskhalsen.
Om de nu inte lastar sina fordon på släp när de ska besikta.
Fast det skulle nog inte bli lika roligt att köra omkring i ½ stad.
 
Jag kan tycka att det är helt okej med epor. Och det är många här! Jag har fem km till centrum och det är inte ovanligt att jag får köra om 2-3 stycken på den sträckan.
Jag stör mig betydligt mer på alla livsfarliga omkörningar som vanliga bilister tar till för att köra om. Vi har en 70-väg här och bilisterna kör om i både kurvor och med möte.

Dock tycker jag att många epor har för dålig belysning/gamla reflexer så att de syns dåligt. Sen har de problem med att många ungdomar spelar alldeles för hög musik, men det är inte direkt fordonets fel.
 
Jag tycker att förnuftigt använt är Epor bra.
det gör att ungdomarna blir lite mer självständiga.

Tog mitt traktorkörkort på lantbruksskolan men hade ingen EPA. Fick låna bondens traktor för att åka fram och tillbaka till jobbet. Stolt och torr;)
 
Stör mig på att sammanstötningen med grannen på juldagen har triggat igång en ny episod av paranoia hos mig och nu ligger jag här med katastroftankar och har nästan ångest över att jag känner mig så övervakad och "dömd" hela tiden. Får ont i magen bara jag ska gå till postlådan och att promenera hundarna i dagsljus ska vi bara inte tala om.....
 
Jag stör mig på att syrran som skulle skjutsa mormor imorrn har fått förhinder så nu måste jag, som brukar handla och whatnot desto mer än hon, fixa det istället. Jag är inte alls pigg på att dela bil med mormor med tanke på smittrisken men det är det eller att hon åker buss, till lasarettet måste hon alldeles oavsett pga en bruten arm.
Köpte nyligen munskydd iaf, utifall det kommer bli krav på det i butiker osv, så jag får väl inviga de.

Och så stör jag mig på att jag började kolla på Leaving Neverland igår. Det visade sig vara för mycket detaljer för mig men jag vill ändå se klart på skiten :turd:
 
Att min fullt fungerande telefon inte längre uppdaterar operativsystemet vilket gör att jag måste köpa en ny för att använda vissa appar och på grund av säkerhetsrisken. Trots att själva telefonen säkert hade hållit i flera år till. Grr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
30 272
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 324
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 312
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 758
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp