Stör mig på att en grej jag vill köpa på Ikea är slut i närmsta varuhus och online...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idrottslag brukar hjälpa butiker inventera mot sponsring. Så var det på "min" butik också. Vad tror du timlönen är för att sälja salami? Pizza och 10k låter inte alls dumt. Ofta går inventeringen på en dag också.En lågpriskedja i en närliggande ort annonserar om idrottslag för att under två dagar genomföra en stor inventering. För det får laget 10 000 och pizza. Är det 15 BARN som arbetar 8h är det liksom strax över 80kr per timme. Varför inte bara betala skälig lön istället för att utnyttja barn till billig arbetskraft?!
Anser att det är skillnad när typ kommunen gör liknande för att städa i naturen, efter valborg eller liknande, då är det lite mer win(miljön, för kommunen) och win (laget får pengar). Nu känns det mest som att kedjan tjänar pengar..
För någon anledning känns det annorlunda när det gäller typ salami och sånt. Här önskade de hjälp under två dagar också. Känns bara så fel att affärer inte betalar skälig lön. Säger inte att jag har rätt, stör mig bara på det. Sen kan jag hålla en lång rant om vad jag anser om hela cirkusen med lotter, salami, strumpor och kakor också ^^Idrottslag brukar hjälpa butiker inventera mot sponsring. Så var det på "min" butik också. Vad tror du timlönen är för att sälja salami? Pizza och 10k låter inte alls dumt. Ofta går inventeringen på en dag också.
Mitt första sommarjobb betalade 47:- per timme och var genom kommunen på det kommunala bostadsbolaget. Hade jag varit anställd genom bostasbolaget direkt hade timmlönen varit det dubbla.För någon anledning känns det annorlunda när det gäller typ salami och sånt. Här önskade de hjälp under två dagar också. Känns bara så fel att affärer inte betalar skälig lön. Säger inte att jag har rätt, stör mig bara på det. Sen kan jag hålla en lång rant om vad jag anser om hela cirkusen med lotter, salami, strumpor och kakor också ^^
Lön enligt kollektivavtal inom handels för en 16åring är 86,77 kr/timme före skatt. Tycker det där låter som en väldigt bra deal för idrottslaget! Har hört om väldigt mycket sämre erbjudanden för inventering.En lågpriskedja i en närliggande ort annonserar om idrottslag för att under två dagar genomföra en stor inventering. För det får laget 10 000 och pizza. Är det 15 BARN som arbetar 8h är det liksom strax över 80kr per timme. Varför inte bara betala skälig lön istället för att utnyttja barn till billig arbetskraft?!
Anser att det är skillnad när typ kommunen gör liknande för att städa i naturen, efter valborg eller liknande, då är det lite mer win(miljön, för kommunen) och win (laget får pengar). Nu känns det mest som att kedjan tjänar pengar..
Be inte om ursäkt. Jag tycker det är förskräckligt att utnyttja ungdomar eller barn på det sättet. Kan omöjligt vara lagligt om det är så att skatt och arbetsgivaravgifter inte är inblandat.Okej, jag backar. Ber om ursäkt för att jag tyckte det var olämpligt att en butikskedja inte anställer/ger skälig lön till de som arbetar åt dem utan kommer undan med att slippa betala skatt och arbetsgivaravgift.
Jag brukar reagera på att det brukar vara frieserhästar med i filmer/serier som utspelar sig i Storbritannien på 1700- eller 1800-talet. Vet inte om det fanns frieserhästar där på den tiden.Tittar på filmatiseringen av en Jane Austen-roman.
En man och kvinna promenerar ledandes sina hästar. Bägge hästarna har vanliga sadlar. Dvs de har inte ens kostat på en damsadel till kvinnans häst. För det skulle väl publiken inte märka.
Vad innebär det?Hittade mer eller mindre av misstag en "targeted individuals" grupp på facebook, och nu känner jag en blandning av att vara irriterad och tycka synd om folk som måste gå omkring och känna sådär.
Det bästa var i outlander när en frieser skulle föreställa en avkomma till EqlipseJag brukar reagera på att det brukar vara frieserhästar med i filmer/serier som utspelar sig i Storbritannien på 1700- eller 1800-talet. Vet inte om det fanns frieserhästar där på den tiden.
Eclipse xx?Det bästa var i outlander när en frieser skulle föreställa en avkomma till Eqlipse