Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackars man. Det måste ju vara förfärligt att ha en sådan sjukdom.... :(
Men nånting måste han kunna tvätta sig med? Tvättlappar?
Ja själva sjukdomen i sig verkar inte speciellt rolig och blir dessutom förvärrad av diabetes typ 1 (som han har) men snarare är det så att låta bli att tvätta sig förvärrar. Det ligger helt klart psykiska problem bakom det hela. Jag har hört från kollegor som varit i hans hem hur det ser ut där och det är på nivån hälsovådligt.

Jag tycker det är så jävla trist att vi har en så kass chef som inte tar tag i detta. Både för vår trevnad på jobbet såklart men framförallt för kollegans. Han behöver uppenbarligen hjälp och jag tycker nog att arbetsgivaren i alla fall kan försöka göra något för att förbättra även om kollegan är ovillig.

Att jag kommer med största sannolikhet kommer kugga min b96 uppkörning imorgon på att jag blir hjärndöd när jag blir nervös. :meh:

Under körlektion idag kunde jag varken trafikregler, hålla hastighet eller backa. Japp... Det känns lovande. :banghead:

Att jag kommer med största sannolikhet kommer kugga min b96 uppkörning imorgon på att jag blir hjärndöd när jag blir nervös. :meh:

Under körlektion idag kunde jag varken trafikregler, hålla hastighet eller backa. Japp... Det känns lovande. :banghead:
Sån blir jag med. Skulle köra upp för BE. Kugga för att jag blev nervös och hjärndöd. Mest pga det dryga och otrevliga gubben jag skulle köra för. Han var så otrevlig att jag blev ännu nervösare och allt sket sig. Har fortfarande inte tagit tag i det igen. Det var 6 år sen nu.
Hoppas det går bättre för dej. Håller tummarna 🙂

Stör mig på att färskpotatisen är tvättad i affären den håller sämre då :mad:
Är det sant? Hade ingen aning.

Jag brukar störa mig på att vår butik bara har otvättad. Så himla tråkigt när man plockar ur dem ur skalaren och alltid får slänga minst 2 för att de är för dåliga, något som var omöjligt att se i butiken på grund av all lort.

Jag brukar störa mig på att vår butik bara har otvättad. Så himla tråkigt när man plockar ur dem ur skalaren och alltid får slänga minst 2 för att de är för dåliga, något som var omöjligt att se i butiken på grund av all lort.

Här är den också otvättad och jordig.

Sån blir jag med. Skulle köra upp för BE. Kugga för att jag blev nervös och hjärndöd. Mest pga det dryga och otrevliga gubben jag skulle köra för. Han var så otrevlig att jag blev ännu nervösare och allt sket sig. Har fortfarande inte tagit tag i det igen. Det var 6 år sen nu.
Hoppas det går bättre för dej. Håller tummarna 🙂
Det kändes som om jag under hela lektionen satt och försökte övertyga läraren om att 1) jag kör mycket transport och backar varenda gång den används 2) att jag faktiskt inte fick mitt körkort i ett flingpaket.

Gjorde inte saken bättre att de hade splittny bil med en massa finurligheter de ville att man skulle använda, plus att jag aldrig vande mig vid det lilla enkelaxlade släpet.
Herregud! Jag kunde inte nått!!

Tack! Ska ut och backa med transporten nu ett par timmar!

Det beror väl på hur varsam man är när de tvättas och de behöver torka ordentligt efteråt färskpotatis är känsliga knölar
För mycket jord är ju inte heller bra för lagringen
De jag köpte idag såg faktiskt lite mörbultade ut men mina egna potatis är inte riktigt färdiga

På när man får svar som "ok, onsdagen den 21 blir bra!". Onsdagen är den 22. Vi har diskuterat både tisdagen den 21 och onsdagen den 22 och personen fick välja dag, men klantade till det. Nu måste vi utbyta ytterligare ett par mail för att komma fram till när vi egentligen ska ha det där mötet. 🙄

Visdomstand som jäklas. Jag får alltid ont i halsen och förkylningskänningar när det händer så nu är det bara att vara hemma från jobbet fast ja är 95% säker på att det är tanden som är orsaken.... Skulle aldrig sjukanmäla pga det i vanliga fall

För länge sen sa de i nåt program att potatis tvättas och rullas i jord efteråt, vet inte om det är så för all jordig potatis. Tror det var i Plus de sa det.

Vet inte, kanske för att de ska se att potatisarna är friska och sen rullas de i jord för att de ska se nyupptagna ut.
Stämmer och det är ju helt tokigt :crazy: då är det nog bättre med tvättad
Anledningen till att man tvättar potatis verkar vara att det blir väldigt skitigt av jord för både kunder och personal och visst jord kan innehålla bakterier så jag förstår väl butikerna också
Men nästa gång går jag nog till torget och köper potatis :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
90 91 92
Svar
1 833
· Visningar
89 318
Senast: Sonic76
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 742
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
380
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 173
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar