Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pasta kallas pasta även där.Att amerikanarna kallar pasta noodles. Vafan?
Inte enligt alla youtube videos och mina amerikanska kompisar. De säger noodles om spaghetti, och lasagneplattor är "lasagna noodles" däremot är makaroner "macaroni"Pasta kallas pasta även där.
Möjligt att spaghetti - eller andra långa pastavarianter - kan kallas noodles. Lasagna noodles har jag aldrig hört. Och då har jag ändå bott i USA i 10-15 år och har amerikansk man.Inte enligt alla youtube videos och mina amerikanska kompisar. De säger noodles om spaghetti, och lasagneplattor är "lasagna noodles" däremot är makaroner "macaroni"
Där jag bor finns en längre sträcka med väg som typ int har någon vägren alls, vi snackar en dm kanske. Det finns gång/cykelväg på båda sidorna (!!) av denna vägen, gissa var folk cyklar?Nära där jag bor går en väg med en bred, fin trottoar. ÄNDÅ går människor på vägen. WHY???
Att jag tappade bort min sjal på krogen igår... Förhoppningsvis är den inlämnad alt ligger kvar under en bänk. Har mejlat och frågat, hoppas den hittas! Typ en av de finaste saker jag äger
Den försvann lite senare, men är absolut inte lika viktig :PJag läste "tappade bort min SJÄL på krogen igår" och tänkte att tja, jo, det har man ju gjort någon gång kanske
Hoppas verkligen den hittas!