Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför? Är det för att du tycker att de borde använda "jag" istället eller "en" istället?Jag stör mig på att folk både i tal och skrift pratar om sig själv som "man".
Jag stör mig på att folk både i tal och skrift pratar om sig själv som "man".
Det är inget nypåfund. Det har alltid hetat så i de delarna av landet där språket är så.Jag använder alltid "man" när jag pratar allmänt, men inte när jag pratar om mig själv specifikt. Jag stör mig dock på folk som skriver "en" istället för "man". Ser det jätteofta nu, varför har folk börjat med det? Jag tycker bara att det ser konstigt ut, typ "En kan ju använda vitlök istället" eller "Jag vet inte om det är bättre att en betalar med faktura eller autogiro". Att skriva "man" ser så mycket bättre ut, imo!
Jag använder alltid "man" när jag pratar allmänt, men inte när jag pratar om mig själv specifikt. Jag stör mig dock på folk som skriver "en" istället för "man". Ser det jätteofta nu, varför har folk börjat med det? Jag tycker bara att det ser konstigt ut, typ "En kan ju använda vitlök istället" eller "Jag vet inte om det är bättre att en betalar med faktura eller autogiro". Att skriva "man" ser så mycket bättre ut, imo!
Kommer det från Göteborgshållet och däromkring?Det är inget nypåfund. Det har alltid hetat så i de delarna av landet där språket är så.
Jag vet inte så noga, det finns på flera olika håll.Kommer det från Göteborgshållet och däromkring?
Tycker det är främst de som använder en i den kontexten
Har du testat med inlägg för hålfoten? Ofta är det nedsjunket fotvalv som är problemet när det blir så.Köpte nya vinterstövlar igår och alltså vänsterstöveln glappar och högerstöveln sitter åt
Det är samma storlek på bägge stövlarna har jag verkligen så olika stora fötter
Ganska irriterande faktiskt snart vill jag köpa en sko åt gången
Jag tror min högerfot alltid varit aningens större än vänster likaså är min högra vad tjockare än den vänstra vilket märktes väldigt väl när man skulle köpa ridstövlarHar du testat med inlägg för hålfoten? Ofta är det nedsjunket fotvalv som är problemet när det blir så.
Högerfoten brukar vara lite större än vänstra. Vet inte om det fortfarande är så men förut när man gick i skoaffären så hade de bara högerskorna framme för provning.Jag tror min högerfot alltid varit aningens större än vänster likaså är min högra vad tjockare än den vänstra vilket märktes väldigt väl när man skulle köpa ridstövlar
Men det här var extremt så jag får nog prova hålfotsinlägg fötterna börjar bli gamla de med
Varför? Är det för att du tycker att de borde använda "jag" istället eller "en" istället?
För jag tycker att det är lite nyansskillnad mellan att använda en/man och jag, det är vid lite olika tillfällen s.a.s.
Lider med dig. Har depp och ångest, ingen rolig kombo. Ångest är bland det värsta som finnsÅngest igen var så nöjd över att min lilla depperiod inte innefatta nån ångest. Nu när deppen har släppt så kommer ångesten i stället jag vill bara gräva ner mej och sova. Vill bara gråta men det hjälper inte heller nu.
Nä det är verkligen inget kul. Man blir så himla nedsatt. Fryser som en gris dessutom. Ska iväg ut ikväll med några kompisar för första gången på länge, men nu vill jag bara stanna hemma. Va hemma och låsa in mej och aldrig mer sätta foten utanför dörren. Eller i alla fall tills det har gått över för den här gången.Lider med dig. Har depp och ångest, ingen rolig kombo. Ångest är bland det värsta som finns
Förstår det. Tar så mycket på energin att vara bland folk med ångest. Man försöker göra allt för att hålla ihop medan man inombords går sönder. Skulle hellre leva utan en arm än ångest..Nä det är verkligen inget kul. Man blir så himla nedsatt. Fryser som en gris dessutom. Ska iväg ut ikväll med några kompisar för första gången på länge, men nu vill jag bara stanna hemma. Va hemma och låsa in mej och aldrig mer sätta foten utanför dörren. Eller i alla fall tills det har gått över för den här gången.
Precis. Får se om jag lyckas hålla ihop mej tills i kväll eller om jag måste avstyra.Förstår det. Tar så mycket på energin att vara bland folk med ångest. Man försöker göra allt för att hålla ihop medan man inombords går sönder. Skulle hellre leva utan en arm än ångest..