Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon fick feelingoch kör långkok med högrev med rödvin....

Mitt rödvin som jag fått i present från Serbien lite svårt att få tag u här. Sparade den till i vår så vi är ett gäng som ska träffas.

Wtf liksom. Fixa eget jäkla vin. Det jag har fått vill jag bjuda på. Har ju dessutom ingen aning om detta vin passar till matlagning.

Ja jag är lite sur
 
Sambon fick feelingoch kör långkok med högrev med rödvin....

Mitt rödvin som jag fått i present från Serbien lite svårt att få tag u här. Sparade den till i vår så vi är ett gäng som ska träffas.

Wtf liksom. Fixa eget jäkla vin. Det jag har fått vill jag bjuda på. Har ju dessutom ingen aning om detta vin passar till matlagning.

Ja jag är lite sur

Jag hade faktiskt varit rosenrasande. Sådant kommunicerar jag och särbon om för vi har båda viner som inte är till för att hälla i mat... Det har inget att göra med om man delar hushåll eller ej, båda ska naturligtvis ha rätt att köpa/ha specialgrejor för sig själv.
 
Sjukt irriterad för att syrran börjat träffa ett av sina ex igen, jag hatar karljäveln innerligt för hur han behandlat henne när de hade ett förhållande och jag köper inte att han ändrat sig efter alla dessa år. Måtte jag aldrig träffa honom, jag kommer inte hålla tyst. :rage:
 
Skedde en olycka i micron när jag värmde pizzan :arghh:
B2B1C1D9-93C7-4CCD-9F99-FD14D4C5AD60.webp
 
Missbruket av ordet chock. Sluta använda ordet. Chock får man efter en fysiskt trauma med kraftig blodförlust, kraftig allergisk reaktion, svår infektion eller psykiskt trauma. En chock kan man få om man ser någon bli dödad inte av att se en gullig hund ge en baby en filt. Ok lite drastiskt men är så trött på detta missbruk av ord som förlorar sin innebörd.
 
Jag hade faktiskt varit rosenrasande. Sådant kommunicerar jag och särbon om för vi har båda viner som inte är till för att hälla i mat... Det har inget att göra med om man delar hushåll eller ej, båda ska naturligtvis ha rätt att köpa/ha specialgrejor för sig själv.

Alltså. Egentligen kan jag inte vara irriterad då jag inte dricker alkohol. Men just denna hade jag velat bjuda på.

Inte så lätt för sambon att veta.

Nu hade han en jäkla tur och maten blev fantastiskt god.
 
Jag jobbar just nu med en välbesökt scenföreställning på en teater. Använder ibland publiktoaletten och förundras över att inte fler än kanske var fjärde tvättar händerna efteråt, oavsett om de gjort ”ettan” eller ”tvåan”. 😳
Medelåldern bland publiken är hög, 80% är mellan 60-80 år, jag trodde faktiskt inte att så många som borde veta bättre beter sig så. Numera tar jag ogärna i trappräcken och dörrhandtag i publikutrymmena...
 
Jag jobbar just nu med en välbesökt scenföreställning på en teater. Använder ibland publiktoaletten och förundras över att inte fler än kanske var fjärde tvättar händerna efteråt, oavsett om de gjort ”ettan” eller ”tvåan”. 😳
Medelåldern bland publiken är hög, 80% är mellan 60-80 år, jag trodde faktiskt inte att så många som borde veta bättre beter sig så. Numera tar jag ogärna i trappräcken och dörrhandtag i publikutrymmena...
Upptäckte samma sak när jag satt på toan i ett köpcentrum, där det va bås så man hör vad folk gör och inte gör. Inte en enda som va på toan tvättade händerna efter sig! Inte en enda! På en offentlig toalett dessutom :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
28 961
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 296
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 296
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp