Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som säger/skriver ”bebis” när de pratar om sin unge, typ ”bebis somnade vid kvart i åtta” eller ”ute på stan med bebis”. Vadå ”bebis”?! Bebisen heter det, för jag tror inte att du döpt ungen till bebis, det är nog inte det du menar.

Och folk som skriver älsklingen om sin partner: ”jag och älsklingen”, ”ute med älsklingen” osv. Använd hens namn, vi vet vad hen heter :rage: Har en kompis som alltid skrev så förut, tror hon har slutat med det nu dock, och det var alltid så jäkla cringe.

Och som redan nämnts ovan i tråden: folk som säger brådis och föris och andra konstiga förkortningar.
Har umgåtts med en person i över ett halvår, vet fortfarande inte vad hennes sambo heter då hon bara säger "min sambo" och aldrig namnet...
 
Har umgåtts med en person i över ett halvår, vet fortfarande inte vad hennes sambo heter då hon bara säger "min sambo" och aldrig namnet...

Sånt är så störigt :arghh: Jag hade en kollega som alltid kallade sin man för ”min bättre hälft”. Hon kunde säga ”Jag och min bättre hälft grillade igår, det var så mysigt!” Alltså seriöst, vem pratar så?! Och när nån kallar sin man för ”min gubbe”. Det är också störande, speciellt när mannen i fråga är typ 30-40 år.
 
Att den avgiftsfria skolan idag kostat mig över 1000 spänn. Skridskor i morgon vet ni. Vi åker inte skridskor men de ska göra det 3 ggr i skolan. De har inte skridskor att låna ut. Dessutom får man år 2020 inte bära grillorna i påse vet ni. Det MÅSTE VARA RYGGSÄCK! Så jag fick köpa en ryggsäck som grillorna får plats i också.

Har man som förälder/anhörig inte råd att köpa skridskor får ungarna följa med och titta på när kompisarna åker omkring på isen och har kul. De kan inte stanna i skolan och lära sig vettiga saker 🤨 helt fantastiskt upplägg.

Mvh bitterfittan
 
Att den avgiftsfria skolan idag kostat mig över 1000 spänn. Skridskor i morgon vet ni. Vi åker inte skridskor men de ska göra det 3 ggr i skolan. De har inte skridskor att låna ut. Dessutom får man år 2020 inte bära grillorna i påse vet ni. Det MÅSTE VARA RYGGSÄCK! Så jag fick köpa en ryggsäck som grillorna får plats i också.

Har man som förälder/anhörig inte råd att köpa skridskor får ungarna följa med och titta på när kompisarna åker omkring på isen och har kul. De kan inte stanna i skolan och lära sig vettiga saker 🤨 helt fantastiskt upplägg.

Mvh bitterfittan
Dåligt på mina barns skola så försöker de fixa så man får låna av andra barn m.m. om man inte själv har. annars får de hyra i hallen som kostar typ 20 spänn.

De har dock lyckats få ihop till alla barn utan att någon behövt betala något.
 
Att den avgiftsfria skolan idag kostat mig över 1000 spänn. Skridskor i morgon vet ni. Vi åker inte skridskor men de ska göra det 3 ggr i skolan. De har inte skridskor att låna ut. Dessutom får man år 2020 inte bära grillorna i påse vet ni. Det MÅSTE VARA RYGGSÄCK! Så jag fick köpa en ryggsäck som grillorna får plats i också.

Har man som förälder/anhörig inte råd att köpa skridskor får ungarna följa med och titta på när kompisarna åker omkring på isen och har kul. De kan inte stanna i skolan och lära sig vettiga saker 🤨 helt fantastiskt upplägg.

Mvh bitterfittan
Men hjälp vad dåligt.
Här kan ungarna låna både hjälm, skydd och skridskor gratis i hallen både på skoltid och fritiden. Sedan får de hjälp av de så kallade knytgubbarna att hitta rätt grejer, knyta skridskor osv. Det är ett gäng glada och snälla pensionärer som är där och hjälper barnen helt ideelt. Helt fantastiskt
 
Men hjälp vad dåligt.
Här kan ungarna låna både hjälm, skydd och skridskor gratis i hallen både på skoltid och fritiden. Sedan får de hjälp av de så kallade knytgubbarna att hitta rätt grejer, knyta skridskor osv. Det är ett gäng glada och snälla pensionärer som är där och hjälper barnen helt ideelt. Helt fantastiskt
Ja. Önskar att det var så här med. Mest för de som inte kan lägga den där pengen.

Dåligt på mina barns skola så försöker de fixa så man får låna av andra barn m.m. om man inte själv har. annars får de hyra i hallen som kostar typ 20 spänn.

De har dock lyckats få ihop till alla barn utan att någon behövt betala något.
Ja här är det barnen själva som får lösa av varandra på "bänken" så att säga. Dvs de som har får släppa iväg sina egna (om de vill antar jag, de kan ju knappast tvinga) för att sitta och titta på. Sa till dottern att det vore snällt om hon lånade ut sina till kompisarna en stund om någon saknar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
28 961
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 296
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 296
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp