Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på Australiensk matkultur, i hemmet alltså :rofl:

Helt normalt att göra nån gryta/curry som serveras med ris. Men att man då har POTATIS i grytan?????


Eller grädde och sylt i en fralla och kallar det efterrätt??

lasagne serveras med pommes???

Jag kan på min höjd äta vitlöksbröd till vissa rätter som redan innehåller kolhydrater så det skriker om det O_o
 
Stör mig på Australiensk matkultur, i hemmet alltså :rofl:

Helt normalt att göra nån gryta/curry som serveras med ris. Men att man då har POTATIS i grytan?????


Eller grädde och sylt i en fralla och kallar det efterrätt??

lasagne serveras med pommes???

Jag kan på min höjd äta vitlöksbröd till vissa rätter som redan innehåller kolhydrater så det skriker om det O_o

en LCHFs önskedröm :rofl:

Storbrittanien är ju lite likadant. iallafall när jag bodde där. :)
 
Stör mig på Australiensk matkultur, i hemmet alltså :rofl:

Helt normalt att göra nån gryta/curry som serveras med ris. Men att man då har POTATIS i grytan?????


Eller grädde och sylt i en fralla och kallar det efterrätt??

lasagne serveras med pommes???

Jag kan på min höjd äta vitlöksbröd till vissa rätter som redan innehåller kolhydrater så det skriker om det O_o
Haha när jag var i Australien och verkligen allt hade totalskitit sig med boende mm (vidrigaste hostelet någonsin) Bestämde jag mig helt sonika för att avboka mitt hostel och försöka hitta någon som kunde låta mig använda deras mobil/dator för att boka annat hostel.
Träffade världens trevligaste par, de tyckte så synd om mig att de bjöd hem mig för mat + låna dator. Jag hängde på (helt olikt mig, men jag var så utmattad efter minimal sömn på 60+ timmar att omdömet var kaos)
De serverade lasagne med pommes och till efterrätt fralla med sylt, grädde och socker i, som man skulle doppa i någon kolasås?
Jag var suuuperförvirrad. Men åt glatt!
 
Söndagsåkare som ligger i 62 kilomter/timme där det är 70 och man lätt kan köra mycket snabbare iom fin och rak väg med god sikt, när jag har brådis (gud vad jag hatar ordet brådis förresten, min ena chef använder det hela jävla tiden och jag hatar det för det är nästan alldrig brådis).
 
Barnsäkra korkar som man måste trycka på för att skruva upp.
Jag klarar dem inte. När jag får medicin i sådana burkar häller jag över i en tidigare burk med öppningsbart lock.

Eller små tabletter på hårda kartor. Man får trycka med all kraft tills nageln viker sig och sedan trillar tabletten ut på golvet eller trasslar in sig i folien så man får pilla ut den med en tandpetare.
 
Folk som säger/skriver ”bebis” när de pratar om sin unge, typ ”bebis somnade vid kvart i åtta” eller ”ute på stan med bebis”. Vadå ”bebis”?! Bebisen heter det, för jag tror inte att du döpt ungen till bebis, det är nog inte det du menar.

Och folk som skriver älsklingen om sin partner: ”jag och älsklingen”, ”ute med älsklingen” osv. Använd hens namn, vi vet vad hen heter :rage: Har en kompis som alltid skrev så förut, tror hon har slutat med det nu dock, och det var alltid så jäkla cringe.

Och som redan nämnts ovan i tråden: folk som säger brådis och föris och andra konstiga förkortningar.
 
Jag stör mig på folk som uttalar försvenskade ord eller namn på engelska trots att det svenska uttalet är det vedertagna.

T ex lyssnade jag på en radiodokumentär där en person hette West i efternamn. Det normala uttalet är Väst vilket också personer i programmet som bar namnet uttalande det som. Och ändå uttalande reportern det på engelska hela tiden. Det blev nästan svårt att lyssna på.
 
Jag stör mig på folk som uttalar försvenskade ord eller namn på engelska trots att det svenska uttalet är det vedertagna.

T ex lyssnade jag på en radiodokumentär där en person hette West i efternamn. Det normala uttalet är Väst vilket också personer i programmet som bar namnet uttalande det som. Och ändå uttalande reportern det på engelska hela tiden. Det blev nästan svårt att lyssna på.
Som med namnet William. Även om man säger att min son heter William med svenskt uttal så fortsätter folk säga med engelskt uttal..
 
Jag stör mig på folk som uttalar försvenskade ord eller namn på engelska trots att det svenska uttalet är det vedertagna.

T ex lyssnade jag på en radiodokumentär där en person hette West i efternamn. Det normala uttalet är Väst vilket också personer i programmet som bar namnet uttalande det som. Och ändå uttalande reportern det på engelska hela tiden. Det blev nästan svårt att lyssna på.
För mängder av år sedan stötte jag på en person som heter Barry Clarke. Ringde för att söka honom i ett ärende och fick ett fniss i andra änden. Jag utgick från engelskt uttal. Men nix. Hans namn uttalas på svenska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
576
· Visningar
29 073
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 300
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 297
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp