Sjukt störande att jag just nu i detta ögonblick behöver en hårsnodd/hårnål...
Jag har nog 1000 tals överallt utom precis just nu.
Jag har nog 1000 tals överallt utom precis just nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stör mig på Australiensk matkultur, i hemmet alltså
Helt normalt att göra nån gryta/curry som serveras med ris. Men att man då har POTATIS i grytan?????
Eller grädde och sylt i en fralla och kallar det efterrätt??
lasagne serveras med pommes???
Jag kan på min höjd äta vitlöksbröd till vissa rätter som redan innehåller kolhydrater så det skriker om det
Haha när jag var i Australien och verkligen allt hade totalskitit sig med boende mm (vidrigaste hostelet någonsin) Bestämde jag mig helt sonika för att avboka mitt hostel och försöka hitta någon som kunde låta mig använda deras mobil/dator för att boka annat hostel.Stör mig på Australiensk matkultur, i hemmet alltså
Helt normalt att göra nån gryta/curry som serveras med ris. Men att man då har POTATIS i grytan?????
Eller grädde och sylt i en fralla och kallar det efterrätt??
lasagne serveras med pommes???
Jag kan på min höjd äta vitlöksbröd till vissa rätter som redan innehåller kolhydrater så det skriker om det
Mardröm snarare, massor med kolhydrater och socker i en enda röra!en LCHFs önskedröm
Storbrittanien är ju lite likadant. iallafall när jag bodde där.
Mardröm snarare, massor med kolhydrater och socker i en enda röra!
Alla som säger "föris" till förskolan
Jag tänker på förhud...
Att min kollega med barn och barnbarn ska flyga till Dubai, barnbarnet är då 4 månader gammalt. Kanske bara är jag men ser det som högst olämpligt både med tanke på smittorisken och den långa flygresan.
Håller med dig helt och fullt!Jag stör mig på folk som överhuvudtaget tänker vistas i Dubai. Ett land som byggs på mer eller mindre modernt slaveri? Vem fan vill gynna dom? VA?
Här är en till. Brrr för den förkortningen.Jag med....
Som med namnet William. Även om man säger att min son heter William med svenskt uttal så fortsätter folk säga med engelskt uttal..Jag stör mig på folk som uttalar försvenskade ord eller namn på engelska trots att det svenska uttalet är det vedertagna.
T ex lyssnade jag på en radiodokumentär där en person hette West i efternamn. Det normala uttalet är Väst vilket också personer i programmet som bar namnet uttalande det som. Och ändå uttalande reportern det på engelska hela tiden. Det blev nästan svårt att lyssna på.
För mängder av år sedan stötte jag på en person som heter Barry Clarke. Ringde för att söka honom i ett ärende och fick ett fniss i andra änden. Jag utgick från engelskt uttal. Men nix. Hans namn uttalas på svenska.Jag stör mig på folk som uttalar försvenskade ord eller namn på engelska trots att det svenska uttalet är det vedertagna.
T ex lyssnade jag på en radiodokumentär där en person hette West i efternamn. Det normala uttalet är Väst vilket också personer i programmet som bar namnet uttalande det som. Och ändå uttalande reportern det på engelska hela tiden. Det blev nästan svårt att lyssna på.