Betalade in extra på mitt drivmedelskort förra veckan då jag skulle ut på långresa och ville passa på att utnyttja den extra rabatten på 1 kr/liter den här månaden och använde mig av fakturan från förra månaden, men det kom aldrig in några pengar så jag har fått betala med bankkortet istället.
Idag ringde jag kortutgivaren och efterlyste mina pengar och efter en stunds bollande kom vi till slut fram till att varken bank- eller postgirot på fakturan stämde! Mina pengar är hittade, de hade hamnat på något annat konto som banken har så jag ska få tillbaka dem då banken gjort fel, men jag får se om jag får någon kompensation för allt strul och missad rabatt för det var tvunget gå via någon chef. Det blir trots allt några kronor på 200 mil och som jag fått lägga ut kontant istället för det redan inbetalade.
Jag har annars autogiro men betalade in extra nu enbart för resan, men att de inte har korrekta uppgifter på fakturan? Klart surt att resan blev dubbelt så dyr även om jag får tillbaka pengarna, men jag ska kolla iaf och se om de kompenserat för missad rabatt.