Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mej på att jag lovat att följa med ut i morgon men jag vill verkligen inte. Allt är bestämt och ordnat men det känns så jäkla jobbigt. Kommer inte kunna ta mej hem heller och jag hatar att sova borta. Kommer inte på nån bra ursäkt att slippa undan heller
 
Jag kan inte låta bli att störa mig på alla dessa hästar som har scoop i stället för scope. Fast det kanske är dumt att störa sig på att så många hästar verkar vara fantastiska journalister. Det kanske är något att glädjas åt och förundras över istället...
 
Igentligen stör inget mig så mycket idag annat än en envis förkyldning som just nu verkar vara på högsta nivå.
Har som tur är ingen feber just nu så får vara glad för det åtminstone.
 
Jag stör mig på rökare och deras konstanta behov av anpassning när man umgås.
Du skulle ha varit med mig där jag åt middag i Grekland i går kväll, en lite snofsig restaurang. Ägaren placerade mig först vid ett bord men sa att jag kunde byta om jag ville. Efter en liten stund kände jag att det var dragigt där jag satt så han visade mig till ett annat bord i stället. Snett bakom det satt ett par och väntade på sin mat.

När jag väl hade installerat vid det nya bordet sa ägaren diskret ”Paret vid bordet bakom vill röka, besvärar det dig?”

:banghead:

Grekland har samma rökförbud på restauranger som vi, men i praktiken betraktar greker oftast förbud som förslag. Och nu skulle alltså JAG avgöra om de här människorna fick röka eller inte. 😤
 
Du skulle ha varit med mig där jag åt middag i Grekland i går kväll, en lite snofsig restaurang. Ägaren placerade mig först vid ett bord men sa att jag kunde byta om jag ville. Efter en liten stund kände jag att det var dragigt där jag satt så han visade mig till ett annat bord i stället. Snett bakom det satt ett par och väntade på sin mat.

När jag väl hade installerat vid det nya bordet sa ägaren diskret ”Paret vid bordet bakom vill röka, besvärar det dig?”

:banghead:

Grekland har samma rökförbud på restauranger som vi, men i praktiken betraktar greker oftast förbud som förslag. Och nu skulle alltså JAG avgöra om de här människorna fick röka eller inte. 😤
Ooooooh jag hoppas att du sa ja!

Jag var på marknad igår när sällskapet fick för sig att tända en cigg mitt bland allt folk (inget nytt påfund, hen går glatt med en tänd cigg in i publikhav på festival också om man inte säger åt henom). Jag sa ifrån så hen släckte ciggen men sen var hen ju grinig som en sömnig sömnvägrande 2-åring istället. I just can't win liksom.
Det är nästan så jag föredrar fenomenet rökrutor. Och då hatar jag ändå rökrutor iom att umgänge med en rökare innebär ett jävla spring till rökrutorna hela jävla tiden.
 
Ooooooh jag hoppas att du sa ja!

Jag var på marknad igår när sällskapet fick för sig att tända en cigg mitt bland allt folk (inget nytt påfund, hen går glatt med en tänd cigg in i publikhav på festival också om man inte säger åt henom). Jag sa ifrån så hen släckte ciggen men sen var hen ju grinig som en sömnig sömnvägrande 2-åring istället. I just can't win liksom.
Det är nästan så jag föredrar fenomenet rökrutor. Och då hatar jag ändå rökrutor iom att umgänge med en rökare innebär ett jävla spring till rökrutorna hela jävla tiden.
Jag gjorde inte det, utan vad jag uppfattade att situationen krävde: mumlade något om att bara det inte blev för mycket, så ... Alternativet hade ju varit att byta bord en andra gång men jag orkade inte vara obekväm med att flytta kuvertet osv.

Sedan gnisslade jag tänder när jag kände deras rök nån gång men jag släppte det. Som tur är så jag inte jätteknusslig med rök. Var mest irriterad över att tjommen till restaurangägare la över ansvaret på mig.
 
Min kollega är intresserad av mig, och inte speciellt diskret heller. Han har inte någon av de kvaliteter jag söker hos en partner men det är han för korkad för att förstå. Varje gång han öppnar munnen och säger något som han förmodligen själv tycker är smart så tittar han på mig och försöker få bekräftelse, i mina ögon är han bara förbannat oattraktiv som inte ger sig.
 
Att ljudet på youtube är så ostabilt. Ena videon var det så lågt att jag allvarligt började fundera på om jag hörde dåligt, nästa video var det istället jättehögt. Får sitta och justera ljudet på datorn hela tiden
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 607
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 139
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 559
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp