Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu hela vårt samhälle...

Min väninna som varit långtidssjukskriven pga av misshandel och den berömda väggen ska nu ut i samhållet som arbetssökande på 100%.

Försäkringskassan godtar inte sista sjukskrivningen pga av formaliteter och min väninna hinner precis skriva in sig på arbetsförmedlingen innan tiden går ut. Dock får hon inte nyttja stämpling då hon varit sjuk för länge.

Hon jobbade heltid när misshandeln skedde som ledde till whiplash (stavning?) +några diskbråck och förlorade jobbet pga av detta.

Nu är hon helt körd vad gäller inkomst över huvud taget.

Jag är ruggigt orolig för henne. Hon har helt fallit ur vårt system.
 
29084
 
Jag stör mig på att jag är aptrött. Borde inte vara det men är det i alla fall.

Samt på att jag suttit i möten hela dagen. Med en man som har mängder av smarta saker han vill att vi ska göra i vårt projekt. Som t.ex. att "föra en liten bok" där vi dokumenterar alla kulturkrockar som vi kommer att möta och sedan ska vi samla in dem och lära oss av varann och oss själva. Han exemplifierar det med en förskola där de h ade behymmer med att de romska barnen inte åt frukten vid fruktstunden - vilket visade sig bero på att romer inte äter sådant som är på golvet. Tydligen började alla romska barn att lydigt äta frukt när de ställde skålen på ett bord..... Sådana saker ska vi sitta och rannsaka oss själva med om vi råkat ut för. Vi antas inte vara normkritiska och självkritiska annars.

Jag kräks.

Vi är vuxna, erfarna, kvinnor och har antagligen lärt oss massor under de mängder av år vi jobbat med invandrare i de olika kommunerna.

Jag har 6 timmar per dag för projektet. 4 av dem ska jag tillbringa med deltagarna. Resterande två ska jag ägna åt förberedelser för kommande dagar, oändliga mängder rapporter och dokumentation som EU vill ha, samt möten och annat. Jag orkar inte hålla på med (dagis)dokumentation också!!!

Sådärja.
Nu känns det bättre.
 
Jag stör mig på att jag har två räkningar att betala - inte några stora summor men jag kommer mig inte för. Hur jävla svårt kan det vara?
 
Jag stör mig på att jag har två räkningar att betala - inte några stora summor men jag kommer mig inte för. Hur jävla svårt kan det vara?
Gud jag vart likadan förra månaden, vilket resulterade i en påminnelse på 60 kr på fakturan som var på 8 kr från början. Varför skulle det sitta så långt inne :banghead:
 
Just nu hela vårt samhälle...

Min väninna som varit långtidssjukskriven pga av misshandel och den berömda väggen ska nu ut i samhållet som arbetssökande på 100%.

Försäkringskassan godtar inte sista sjukskrivningen pga av formaliteter och min väninna hinner precis skriva in sig på arbetsförmedlingen innan tiden går ut. Dock får hon inte nyttja stämpling då hon varit sjuk för länge.

Hon jobbade heltid när misshandeln skedde som ledde till whiplash (stavning?) +några diskbråck och förlorade jobbet pga av detta.

Nu är hon helt körd vad gäller inkomst över huvud taget.

Jag är ruggigt orolig för henne. Hon har helt fallit ur vårt system.
Den där regeln att din intjänade A-kassa är pusts väck om du råkar vara sjuk för länge är verkligen hemsk.

När hela systemet bygger på att sjuka/f.d. sjuka ska ut för att söka sig mer lämpade jobb så är det totalt hål i logiken att man inte kan bevara åtminstonde en basnivå så som man kan bevara SGIn över föräldraledighet, studier, arbetslöshet. När man faktiskt har tjänat in rätten till ersättning en gång
är det trots allt rimligt att man får tid på sig att bli frisk innan man trillar ur inkomstförsäkringen totalt.

Lider verkligen med din kompis. :cry:
 
Stör mig just nu något enormt på mitt ya system Dexcom G6... skapat användarnamn mm men kan för bövelen inte logga in i appen så vi kan komma igång. Nej användarnamnet eller lösenordet är felaktigt i appen...

Blivit kopplad till support 3 olika nummer men ingen har tid,

Morr, spott och fräs
 
Stör mig på att det är jättekallt inne. Stör mig mer på att jag fryser enbart på grund av att jag har glömt att vi äger en luftvärmepump, så den är avstängd.
Stör mig på att jag har bytt till sommardäck, ska köra typ 28 mil, som tur är så kan jag låna pappas bil, han har inte hunnit byta däck än. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 748
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 141
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 560
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp