Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt. En fotbollsplan är väl en sådan där sak som många går förbi, vistas på eller på annat sätt ser med jämna mellanrum. Om inte annat är det något som alla garanterat har sett eller vistats på många gånger i sitt liv. En random ruta på 100x60 meter (eller vad det nu kan tänkas vara), å andra sidan, skulle jag ha jättesvårt att se framför mig eftersom jag är dålig på att bedöma avstånd. Jag vet inte ens hur många meter en fotbollsplan mäter, men jag kan ändå se det framför mig och det sätter saker i perspektiv på ett helt annat sätt.Jag stör mig att rapporteringen om skogsbränder många gånger anges i storleken x antal fotbollsplaner, vad är det för fel på ha med förtydligandet i meter x meter? Varför antas det att folk har bättre koll på hur stor en fotbollsplan är?
För att majoriteten nog faktiskt har det .Varför antas det att folk har bättre koll på hur stor en fotbollsplan är?
Det säger inte mig ett skit, 100 x 100 meter säger mig betydligt mer.För att majoriteten nog faktiskt har det .
Jo, jag förstod det från din post . Men jag menar att majoriteten nog har lättare att få en uppfattning när de talar om fotbollsplaner än meter.Det säger inte mig ett skit, 100 x 100 meter säger mig betydligt mer.
Tycker det är så märkligt då en fotbollsplan inte har ett standardmått utan kan ju variera från stora till ganska små, varenda grusplan är ju en fotbollsplan.Jo, jag förstod det från din post . Men jag menar att majoriteten nog har lättare att få en uppfattning när de talar om fotbollsplaner än meter.
Tycker det är så märkligt då en fotbollsplan inte har ett standardmått utan kan ju variera från stora till ganska små, varenda grusplan är ju en fotbollsplan.
Tycker ändå att det är att gå för långt att förutsätta att varenda människa vet hur stor en fotbollsplan är men inte hur långt 100 m är.Man brukar prata om de rikiga och större fotbollsplanerna och då är det ~ 2 fotbollsplaner/ha.
Det är för att folk ska få ett litet hum om storleken på området.
Jag åkte över 6 mil för att sitta och vänta en timme innan dom säger att doktorn är sjuk och kommer inteStör mig på att jag gått upp, duschat, gjort i ordning mig, och gått till tåget, åkt en station för att få ett mail om att läraren är sjuk hela dagen, bara att åka hem igen...
Borde ersättas med ridbanor.Jag stör mig att rapporteringen om skogsbränder många gånger anges i storleken x antal fotbollsplaner, vad är det för fel på ha med förtydligandet i meter x meter? Varför antas det att folk har bättre koll på hur stor en fotbollsplan är?
Det förutsätts nog inte att alla vet hur stor; som i antal meter - bara att det är ett stort område.Tycker ändå att det är att gå för långt att förutsätta att varenda människa vet hur stor en fotbollsplan är men inte hur långt 100 m är.