Tycker det är läge att arbetsgivaren går in och tar ett snack om att detta är inte ok.Tror att hon efter den där hägnande tävlingen kommer "bulka upp" för att sedan göra om processen till nästa gång.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker det är läge att arbetsgivaren går in och tar ett snack om att detta är inte ok.Tror att hon efter den där hägnande tävlingen kommer "bulka upp" för att sedan göra om processen till nästa gång.
låter synnerligen ohälsosamt Vad säger arbetsgivaren om att detta fritidsintresse går ut så pass mycket över jobbet
Tycker det är läge att arbetsgivaren går in och tar ett snack om att detta är inte ok.
STÖR mig på att en kollega håller på med nån galen fitness-grej och nu inte orkar jobba. Hon äter typ 800 kcal per dag och tar vätskedrivande piller medan hon pumpar loss på gymmet. Sen sjukanmäler hon sig för att hon inte orkar jobba. Jag FATTAR att hennes energi är slut liksom men jag är väl så pass mkt surtant att jag inte riktigt tycker att hennes träning ska leda till att hon sjukar sig från jobbet. Nu är det kris ikväll och jag har faktiskt ingen lust att rycka in och rädda upp en situation hon själv har satt sig i. Hennes träning är inte viktigare än min eller nån annans fritid. Tyvärr är det en alldeles för snäll kollega som alltid ställer upp, ställer in och hoppar in i hennes ställe. Jag tycker att det är orimligt. Om hon vill ägna sig åt nån galen träning/späkningsprocess så fine, men låt det inte gå ut över andra...
Vad bra! Tack, får bli en tur till apoteket i em!
Jag hade satt ner foten till arbetsgivaren, det där är inte en okej anledning till att sjukanmäla sig.STÖR mig på att en kollega håller på med nån galen fitness-grej och nu inte orkar jobba. Hon äter typ 800 kcal per dag och tar vätskedrivande piller medan hon pumpar loss på gymmet. Sen sjukanmäler hon sig för att hon inte orkar jobba. Jag FATTAR att hennes energi är slut liksom men jag är väl så pass mkt surtant att jag inte riktigt tycker att hennes träning ska leda till att hon sjukar sig från jobbet. Nu är det kris ikväll och jag har faktiskt ingen lust att rycka in och rädda upp en situation hon själv har satt sig i. Hennes träning är inte viktigare än min eller nån annans fritid. Tyvärr är det en alldeles för snäll kollega som alltid ställer upp, ställer in och hoppar in i hennes ställe. Jag tycker att det är orimligt. Om hon vill ägna sig åt nån galen träning/späkningsprocess så fine, men låt det inte gå ut över andra...
Vet inte en som jag har rätt i sak, så jag vet inte om jag borde störa mig på det, men jag stör mig så otroligt på att folk skriver utnyttja istället för att nyttja! I min värld (återigen, vet inte om jag ens har rätt här) så är nyttja något positivt och utnyttja något negativt.
"Vi nyttjar vårt samarbete för att nå fram"
"Vi utnyttjar vår position för att sänka de andra"
Typ..
Tack du påminde mig just om att jag måste köra en maskin XDBegränsat utrymme att hänga tvätt (läs: en torkställning, that's it). Har sju ton tvätt att gå igenom nu efter sanering, det tar sån jävla tid och under tiden har jag femtielva stora säckar tvätt mitt i vägen, plus kassar med kläder som redan är tvättade och provade och ska iväg till second hand. Jag vill få ordning på allt typ igår ju!
Sällar mig till gnäll på kollega gänget En kvinna på mitt jobb är nyfrälst på massa "naturlig" läkekonst och spenderar nu dagarna med att predika om att cancer beror på att vi skriver ut för mycket läkemedel, att allt beror på obalans i kroppen, olika stjärntecken, att män är huvudet, kvinnan själen och hon nu ska iväg och lära sig lyssna på pulsen.
Ur pulsen kan man sedan utläsa hur inre organ mår... Alltså jag blir så jävla provocerad av sån här skit, gissar på att jag tyvärr kommer flippa ut innan den här veckan är över
Åh herregud jag hade flippat. En bekants bekant började predika om nån slags "specialvatten" som minsatt botade allt när min pappa fick obotlig cancer (han dog ett par veckor senare). Inte nog med att folk verkligen tror på detta, de verkar ha mkt svårt att hålla käften utan känner ett nästintill tvångsmässigt behov av att sprida sitt humbug.
Åh nej nu stör jag mig på @Halfrek s kollega!
Bra, då fortsätter jag störa mig på det!Helt enig med dig där.
Kan vi byta? MVH istappenSolen som fräter bort halva mitt ansikte genom mitt persiennlösa kontorsfönster.