Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att jag inte kunde låta bli att ge mig in i en Facebook-diskussion om Internationella kvinnodagen, och på att det nu har slutat i att min åsiktsmotståndare dragit slutsatsen (av mina två inlägg i debatten) att jag är rasist. :banghead:

Samma här, fast på youtube! Stör mig också på dom män som bara måste berätta att dom tycker feminismen är helt onödig, på internationella kvinnodagen. En dag per år kan dom väl ändå vara tysta..
 
Samma här, fast på youtube! Stör mig också på dom män som bara måste berätta att dom tycker feminismen är helt onödig, på internationella kvinnodagen. En dag per år kan dom väl ändå vara tysta..
Här är det en kvinna, tyvärr. En kvinna som hävdar att feminismen är en övergående och överdriven trend, att Internationella Kvinnodagen är helt onödig och att det oavsett vilket är orättvist att vi i så fall inte uppmärksammar Internationella mansdagen. Det var ungefär det hennes ursprungliga inlägg gick ut på - ni kanske fattar varför jag inte riktigt lyckades sitta på händerna? :arghh:
 
Här är det en kvinna, tyvärr. En kvinna som hävdar att feminismen är en övergående och överdriven trend, att Internationella Kvinnodagen är helt onödig och att det oavsett vilket är orättvist att vi i så fall inte uppmärksammar Internationella mansdagen. Det var ungefär det hennes ursprungliga inlägg gick ut på - ni kanske fattar varför jag inte riktigt lyckades sitta på händerna? :arghh:

Ah, det är nästan ännu mer sorgligt när det kommer från en kvinna. I mitt fall var det några män som visserligen konstaterade att statistiken säger att 1 av 44 män årligen kommer misshandla en kvinna men att det faktiskt inte är "alla män"🙄. Borde inte ha kollat på videon men kunde inte låta bli..
 
De har inte en online butik? 😕 Om du hittar något som du vill ha från den butiken, skicka ett PM så kan jag köpa en åt dig och skicka 😘 Jag jobbar nära en sån butik.
Jo det finns, men de har inga andra block jag gillar. Kör på mitt tråkiga ljusrosa och kanske fixar något eget omslag sen. Tack iaf!
 
Ah, det är nästan ännu mer sorgligt när det kommer från en kvinna. I mitt fall var det några män som visserligen konstaterade att statistiken säger att 1 av 44 män årligen kommer misshandla en kvinna men att det faktiskt inte är "alla män"🙄. Borde inte ha kollat på videon men kunde inte låta bli..
Ja, jag tycker det är jättesorgligt att läsa den sortens inlägg från (framförallt) unga kvinnor. Inte blev det bättre av att hon fick medhåll av en del av sina vänner, varav en sa att hon hatar feminismen och "inte fattar vad allt gnäll är om". Nåja, jag ska lägga detta bakom mig och satsa på att dela lite extra vettiga feministiska inlägg i ett par dagar framöver istället ;)
 
Jag stör mig på att människor blir gamla. Min pappa fyllde 90 år i år och blir allt tröttare osv ... min mamma är "bara" 67 år men med tanke på mormors mentala hälsa åren innan hennes död så blir jag lite rädd för det också.
Jag stör mig på det, att saker i deras personligheter försvinner med åldern.

Bah, jag fick gå till mamma och krama henne efter ha skrivit detta :heart
 
Ja, jag tycker det är jättesorgligt att läsa den sortens inlägg från (framförallt) unga kvinnor. Inte blev det bättre av att hon fick medhåll av en del av sina vänner, varav en sa att hon hatar feminismen och "inte fattar vad allt gnäll är om". Nåja, jag ska lägga detta bakom mig och satsa på att dela lite extra vettiga feministiska inlägg i ett par dagar framöver istället ;)

Nu vet jag inte hur unga dom unga kvinnorna var men jag hade(tyvärr) lite samma inställning som dom när jag gick på gymnasiet. Vilket ändrades ganska snabbt när jag tog studenten och började jobba ;)
 
Nu vet jag inte hur unga dom unga kvinnorna var men jag hade(tyvärr) lite samma inställning som dom när jag gick på gymnasiet. Vilket ändrades ganska snabbt när jag tog studenten och började jobba ;)
Äsch, jag är så gammal själv att 30-35 fortfarande räknas som "unga" :laugh:
 
Var på ett köpcenter idag. Vid sofforna utanför mataffären fanns det två spy fläckar som personalen helt sonika skitit i att städa undan utan täckt för med papperspåsar och ställt skyltarna på. Var inte bara jag som satta mig där och upptäckte vilken dålig ide det var. Trevligt så här i magsjuke tider känner jag....
 
På att jag såg typ världens bästa annons (enligt vad jag söker) från en som sökte medryttare och så var det för långt bort :arghh:
 
Att sitta och höra på någon som pratar om vad andra människor äter, såå fruktansvärt ointressant (och lätt triggande) Skulle nästan hellre lyssna på naglar mot svart tavla :banghead::meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 740
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 633
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 531
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp