Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en sån där dag där jag tydligen är superkänslig å borde Linda in mig i bubbelplast. Har hittils fått envåldshärskare under foten utav normal mängd promenad för dagen, rivit upp mig på en plastpåse och har ett skavsår på höften för mina trosor dubbelvek sig...
 
Har en sån där dag där jag tydligen är superkänslig å borde Linda in mig i bubbelplast. Har hittils fått envåldshärskare under foten utav normal mängd promenad för dagen, rivit upp mig på en plastpåse och har ett skavsår på höften för mina trosor dubbelvek sig...

Alltså om du har henom under foten får du se till att läxa upp vederbörande så hen inför demokrati!

Sorry kunde inte låta bli :D
 
Igår skrev jag en lång och ganska jobbig status på fejjan, det är ett årsminne av när en person började sina värsta hot och förföljerser av mig, min familj och inte minst sin egen familj.
Jag blir extremt provocerad av människor som slår sig för bröstet och talar om hur duktig de har hanterat psykopaten som nästan tog livet av mig och som för alltid satt spår i så många. Som ett svar på den statusen skriver nån jävel hur bra den har hanterat honom.
 
Ja och så stör jag mig på hysterin runt de hästsmittor som är i landet.
Jag är inte ett dugg intresserad av att tävla eller åka omkring, men tycker det är helt övermäktigt hur det har blivit. Min stallägare har idag gått ut med att vårt stall fortsätter vara isolerat 3 veckor till. Det ska vara stängt tills inkubationstid på eventuellt smittade hästar i LÄNET är förbi. Så om nån krake i hela Stocholm blir sjuk om 3 veckor så blir det 3 veckors isolering till. IMHO är det ren jävla idioti att elda på hysterin som redan är.
 
Har en unghäst som är väldigt vaken och lite obekväm med hastiga rörelser, saker som flaxar mot henne osv. Väldigt mycket bättre nu men inte helt obrydd.
Har en ny tjej i stallet som inte läser av detta (och ja, jag har pratat med henne precis när hon flyttade in och sa att den här hästen är lite rädd för hastiga rörelser så man får gärna varna innan man går upp bakom henne med en skottkärra/höpåsar osv).
För ett tag sedan började hon "skaka ut" och möblera om sina täcken framför näsan på min häst som stod uppställd på gången, hästen blir tydligt orolig - trampar runt och hoppar bakåt i uppbindningarna för varje "skak/flaxning" men tjejen reagerar inte alls/kopplar inte att det är hon som skrämmer hästen.
Igår var jag i ridhuset och longerar, plötsligt rycks (!) portarna upp utan varning och hästen sitter i taket... "ojdå".
Jag säger ifrån att "det är bra om du ropar innan du öppnar, men kom in du, nu är det lugnt".

Småsaker egentligen och tjejen är ny hos oss så hon kan ju inte veta allt, men jag blir störd av att man inte lyfter blicken och ser att det du gör just nu skrämmer en häst, eller att man inte förstår att när det är någon i ridhuset får man kanske ropa "nu kommer jag in" eller liknande.
Jag vill inte heller hålla på och säga till henne och verka sur och gnällig - så mitt störande ligger väl allra mest i att jag stör mig på att saker som känns självklara för mig inte är lika självklara för andra.
 
Behöver man ens ifrågasätta om man ska åka hem till folk med sitt barn som har 38 gr feber och hosta? När vi dessutom har en bebis. Hur kan man ens överväga det? Låt barnet vara hemma och vila för tusan och låt bli att åka hit med sjuka barn!
 
På att jag är sjuk, har mensvärk och fått kämpa som en gris hela morgonen på tävling för att kunna sadla upp hästarna i stormen utan att tappa utrustning. Sen kommer man hem och.. tja, pållarna som varit iväg sen 5 i morse har de inte förberett hö till, hittar en sko i sadelkammaren och när jag frågar om nån sa det till chefen då (iom att de inte sagt nåt till mig..) så får jag bara till svar njae, alltså, jag vet inte...
 
Föräldrar som tycker att det är så himla gulligt att deras små miniatyr-telningar går själv i den enda smala trappa som leder ner till gröna linjen på Centralen. Naturligtvis hand i hand och i bredd med den stolte föräldern :meh:
 
Att det är så kallt ute, och att magsjukan har kommit hit. Jag är en vädringsperson som slänger ut allt vid magsjuka men det blir så attans kallt bara man öppnar dörren
 
Jag stör mig på att det är så jävla svårt att hitta ett block jag gillar. Jag vill ha ett spiralblock med hård pärm och nåt kul eller fint omslag som inte kostar multum. That's it, det är inte höga krav. Nu köpte jag ett blekrosa tråkigt skitblock i brist på bättre, för de jag gillar (som ett block där det stod "write here write now" som var så jäkla klockrent) ska prompt ha mjuk pärm :arghh:
Lagerhaus brukar ha roliga block med hårda pärmar tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
23 642
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 097
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 628
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 530
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp